برنامه‌ها و پیش‌بینی‌های ایلان ماسک در مورد سرمایه گذاری در استارلینک


برنامه‌ها و پیش‌بینی‌های ایلان ماسک در مورد سرمایه گذاری در استارلینک

گجت نیوز سرمایه گذاری در استارلینک (Starlink)، پروژه اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک، موضوع تازه‌ترین صحبت‌های مهم این نابغه ثروتمند بوده و برنامه‌های جدید پروژه مورد نظر هم آشکار شده‌اند. به تازگی، ایلان ماسک صحبت‌های جالب‌توجهی در مورد سرمایه گذاری در استارلینک (Starlink) مطرح کرده است؛ استارلینک پروژه اینترنت ماهواره‌ای جهانی بوده که زیر نظر...

سرمایه گذاری در استارلینک (Starlink)، پروژه اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک، موضوع تازه‌ترین صحبت‌های مهم این نابغه ثروتمند بوده و برنامه‌های جدید پروژه مورد نظر هم آشکار شده‌اند.

به تازگی، ایلان ماسک صحبت‌های جالب‌توجهی در مورد سرمایه گذاری در استارلینک (Starlink) مطرح کرده است؛ استارلینک پروژه اینترنت ماهواره‌ای جهانی بوده که زیر نظر شرکت اسپیس ایکس و تحت نظارت ماسک به عنوان مدیر عامل این شرکت، شروع شده است. در بررسی تازه‌ترین پیش‌بینی‌ها و برنامه‌های این کارآفرین نابغه برای سرویس اینترنت مورد نظر با ما همراه باشید.

طبق صحبت‌های اخیر، استارلینک می‌تواند تا میزان ۳۰ میلیارد دلار سرمایه برای رسیدن به حداکثر پتانسیل خود نیاز داشته باشد. ماسک اعلام کرده که تا سال آینده بخش قابل توجهی از هدر رفت پول در پروژه مورد نظر از بین می‌رود و به زودی شاهد سوددهی این پروژه خواهیم بود. این سرمایه‌دار بزرگ به تازگی در همایش جهانی گوشی همراه ۲۰۲۱ اعتراف کرد که تا تبدیل مثبت شدن بازدهی اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس، باید مدت زمان قابل توجهی صبر کرد.

اکثر سرمایه گذاری در استارلینک مربوط به سر پا نگه داشتن شبکه عظیمی از ماهواره‌هایی می‌شود که در مدار زمین قرار گرفته و همانند نوعی صورت فلکی، پوششی جهانی را برای کل سیاره فراهم می‌کنند. تمامی اجزای شبکه مورد نظر به شکلی با دیش‌های ماهواره‌ای کوچک موجود روی زمین ارتباط دارند؛ این دیش‌ها که با نام ترمینال شناخته می‌شوند، به صورت اتوماتیک طوری تنظیم می‌شوند تا تحت پوشش ماهواره‌های اینترنتی اسپیس ایکس قرار بگیرند.

سرمایه گذاری در استارلینک

قیمت حال حاضر استفاده از ترمینال‌های استارلینک ۵۰۰ دلار بوده، اما نکته جالب این است که به گفته ماسک، این مبلغ تنها نصف هزینه واقعی قرار دادن این ترمینال‌ها در دسترس کاربران است. مدیر عامل اسپیس ایکس می‌گوید که شرکت او در حال حاضر در حال ضرر دهی در هر ترمینال بوده، اما به زودی سیستمی در پروژه استارلینک عملی می‌شود که هزینه‌ها را نصف یا کمتر کرده و جلوی ضرر دهی را می‌گیرد.

برنامه‌ها و پیش‌بینی‌های ایلان ماسک در مورد سرمایه گذاری در استارلینک

برنامه‌ها و پیش‌بینی‌های ایلان ماسک در مورد سرمایه گذاری در استارلینک

به صورت دقیق‌تر، گفته شده که بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار سرمایه برای رساندن استارلینک به آن وضعیتی که ایلان ماسک تصورش را دارد، نیاز است. با این حال باید چیزی در حدود یک سوم این مبلغ تا پیش از رسیدن پروژه به سوددهی خرج شود و ماسک شخصا تایید کرد که بدون در اختیار داشتن ۵ تا ۱۰ میلیارد دلار، سوددهی مورد نظر به هیچ وجه اتفاق نمی‌افتد.

سرمایه گذاری در استارلینک باعث می‌شود تا در کنار ارسال ماهواره‌های بیشتری به فضا، تعداد بیشتری از مخاطبان جذب سرویس شوند. اسپیس ایکس مرتبا ماهواره‌های مورد نظر را به مدار پایینی سیاره ارسال می‌کند و به تازگی یکی از پرتاب‌های برنامه‌ریزی شده برای این کار به تاخیر افتاده بود. از طرف دیگر، مخاطبان زیادی در سراسر جهان با گسترش دامنه پوشش و کیفیت اینترنت ماهواره‌ای ارائه شده توسط اسپیس ایکس، در میان خریداران سرویس‌های استارلینک قرار می‌گیرند.

گسترش خدمات

ماسک اخیرا از طرحی با نام ورژن ۱.۵ استارلینک صحبت کرده است؛ در این طرح ماهواره‌های موجود در مدار زمین برای رسیدن به سطح بهتری از سرویس‌دهی از طریق لیزر به هم وصل می‌شوند. در سال ۲۰۲۲ هم ورژن ۲ این طرح با قابلیت‌های بیشتر و کیفیت بالاتر در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

برنامه‌ها و پیش‌بینی‌های ایلان ماسک در مورد سرمایه گذاری در استارلینک

برنامه‌ها و پیش‌بینی‌های ایلان ماسک در مورد سرمایه گذاری در استارلینک

هم اکنون ۷۰ هزار کاربر برای استفاده از خدمات استارلینک ثبت نام کرده‌اند، اما ماسک می‌گوید که تا ۱۲ ماه آینده عدد مورد نظر به ۵۰۰ هزار خواهد رسید. نکته‌ای که به چنین روندی کمک می‌کند، گسترش خدمات استارلینک برای تحت پوشش گرفتن کشورهای بیشتری در دامنه سرویس‌دهی اسپیس ایکس خواهد بود و به زودی بیشتر از چند ده کشوری که هم اکنون تحت پوشش هستند، قادر به استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک خواهند بود.

برای توسعه سرمایه گذاری در استارلینک اسپیس ایکس با دو شرکت مخابراتی وارد همکاری شده و با وجود عادت ماسک به مطرح کردن صحبت‌های جنجالی، این نابغه کارآفرین هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد نام این دو شرکت بروز نداده است. به علاوه، پتانسیل‌های پروژه شگفت‌انگیز ایلان ماسک تنها به ارائه سرویس اینترنتی به کاربران کشورهای مختلف محدود نمی‌شود و نه تنها می‌توان از این طریق پوشش دهی در مناطق کور و توسعه نیافته را بیشتر کرد، بلکه خطور هوایی و بسیاری از شرکت‌های دیگر هم به شکلی قادر به استفاده از این سرویس‌ها خواهند بود.

مدتی پیش در گجت نیوز مقاله‌ای در مورد فراهم کردن اینترنت وای فای درون کابین هواپیماها و برای بهبود خدمات شرکت‌های هوایی منتشر کردیم؛ موضوعی که به کمک اینترنت ماهواره‌ای استارلینک عملی می‌شود و آزمایش‌های انجام شده هم از امکان‌پذیری این طرح خبر می‌دهند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

Ampere با معرفی اولین پردازنده 256 هسته‌ای و سه نانومتری خود به جنگ اینتل و AMD رفت