ترور‌های هدفمند و وحشت مردم افغانستان


ترور‌های هدفمند و وحشت مردم افغانستان

افزایش ترور‌ها و انفجار‌های هدفمند در افغانستان سبب وحشت مردم به ویژه شهروندان کابل شده است.

به گزارش بهنام یزدانی خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل، در ماه‌های اخیر روزی نبوده که شهر کابل شاهد انفجار یا ترور هدفمند نباشد، هرچند ترور‌ها هدفمند است، اما در این ترور‌ها و انفجار‌های هدفمند، غیرنظامیان افغان نیز کشته یا زخمی می‌شوند.
شهروندان افغانستانی
احمد ضیا سراج (رئیس امنیت ملی افغانستان)
در هفته‌های اخیر شهر کابل حتی شاهد انفجار در تاکسی‌های حمل و نقل شهری نیز بوده است و این مساله سبب شد که «امرالله صالح» معاون اول ریاست جمهوری افغانستان طرح بازرسی بدنی مسافران را قبل از سوار شدن بر تاکسی از برنامه‌های احتمالی اعلام کند. ریاست امنیت ملی افغانستان با ارائه آماری از بازداشت عاملان ترور‌های هدفمند از گستردگی این حملات خبر داده است، «احمد ضیا سراج» رییس امنیت ملی افغانستان از بازداشت چهارصد و پنجاه و پنج نفر به اتهام دست داشتن در ترور‌ها و انفجار‌های هدفمند از آغاز امسال تاکنون خبر داده است.
انفجار‌ها و ترور‌های هدفمند در دو دهه اخیر و از زمان حضور آمریکا در افغانستان بی سابقه نیست فقط تفاوت انفجار‌ها و ترور‌های اخبر در این است که هیچ گروهی مسوولیت این حملات را نمی‌پذیرد. دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان نیز اخیرا با انتشار گزارشی اعلام کرد: تشدید ترور‌ها و انفجار‌های هدفمند سبب فرار شخصیت‌های افغان از کشورشان شده است.



منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...