لغو تحریم های تسلیحاتی دستاورد مهم جمهوری اسلامی ایران


لغو تحریم های تسلیحاتی دستاورد مهم جمهوری اسلامی ایران

حجت الاسلام عادل پور لغو تحریم های تسلیحاتی را دستاورد مهم جمهوری اسلامی ایران و شکست مفتضحانه آمریکا دانست و گفت: آمریکا بسیار تلاش کرد تا این تحریم ها مستمر و ادامه دار باشند، اما جمهوری اسلامی با گفتمان مقاومت تمام تلاش های آنها را ناکام گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام محمد جواد عادل پور» ظهر امروز (جمعه ۲ آبان) در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه خرمشهر، ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و تبریک هشتم ماه ربیع الاول آغاز امامت بقیه الله العظم (عج)، با اشاره به لغو تحریم های ظالمانه تسلیحاتی اظهار کرد: خوشبختانه بنابر قطعنامه ۲۲۳۱ از سوی شورای امنیت پس از ۱۳ سال این تحریم های ضالمانه لغو شد.

امام جمعه خرمشهر لغو تحریم های تسلیحاتی را پیروزی و دستاورد بسیار مهمی برای جمهوری اسلامی ایران و شکست سنگین و مفتضحانه برای آمریکایی ها دانست و افزود: آمریکا در این خصوص بسیار تلاش کرد که این تحریم ها مستمر و ادامه دار باشند، اما جمهوری اسلامی به گونه ای عمل کرد که تمام تلاش های آنها ناموفق بماند و این پیروزی و دستاورد بسیار بزرگ نتیجه مقاومت ملت ایران است و مشخص می‌شود که اگر ملت مقاومت بکند تمام تلاش های آمریکا را می تواند نقش بر آب کند.

وی تنها راه شکست محاصره اقتصادی را مقاومت اقتصادی برشمرد و اضافه کرد: ما این مسئله را نصف و نیمه انجام دادیم اما با این حال تاکنون موفق بوده ایم البته سختی‌هایی وجود دارد، فشارهای هم هست اما آمریکا را کاری کردیم که به نتایجش نرسد و موفق نشود که زمین گیر شدن و به زانو درآمدن جمهوری اسلامی ایران را ببیند.

حجت الاسلام عادل پور با تبریک هفته نیروی انتظامی به پرسنل زحمتکش پلیس، این ایام را هفته ای مقدس دانست و تصریح کرد: نیروی انتظامی علی‌رغم همه مشکلات، چالش ها، پیچیدگی ها و نامهربانی هایی که وجود دارد در مجموع موفق عمل کرده است و ما هم از اقدامات نیروی انتظامی تقدیر و تشکر می کنیم.

وی امنیت را یکی از ماموریت‌های مهم نیروی انتظامی پس از مسئله نظم عنوان کرد و ادامه داد: امنیت یک مقوله بسیار پیچیده است؛ بحث امنیت فقط وظیفه نیروی انتظامی نیست بلکه سایر دستگاه‌های مختلف نیز موظف هستند تا به گونه‌ای عمل کند که نتیجه عملکرد آنها برقراری امنیت برای کشور را به همراه داشته باشد.

امام جمعه خرمشهر عنوان کرد: در بحث امنیت کشور ما نمی توانیم بگوئیم در بخش های فرهنگی، اقتصادی و مدیریت به وظایف خود عمل نکنند و در جاهایی نیز مشکلاتی داشته باشم، بعد خواهان این باشیم که فقط نیروی انتظامی این مقوله را به درستی انجام دهد، همه بخش ها و دستگاه های اجرایی باید به وظیفه خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه آنچه به نیروی انتظامی مربوط است این نیرو به خوبی به وظایف خود عمل کرده است گفت: ممکن است انتقادی هم وجود داشته باشد اما باید توجه داشت که امنیت مسئله بسیار پیچیده ای است و نمی‌شود فقط این نیرو را یک جانبه قضاوت کرد؛ خوشبختانه اقدامات نیروی انتظامی چه در بحث کرونا، چه در بحث ایام محرم و اربعین قابل قبول و پذیرش بوده است.

حجت الاسلام عادل پور با اشاره به مسئله گرانی ها ابراز کرد: متاسفانه گرانی‌ها فشار بسیار سخت و طاقت فرسایی را به مردم به ویژه قشر ضعیف، مستضعف و کم درآمد جامعه وارد کرده است، دیگر نمی دانیم چگونه باید جواب مردم را بدهیم و این نیز بیانگر آن است که برنامه ها، سیاست ها و مدیریتی که دولت در این زمینه اعمال کرده نادرست، ناکارآمد و ناموفق بوده است.

وی همچنین به طرح مجلس شورای اسلامی در خصوص معیشت مردم اشاره کرد و اذعان داشت: شنیده ایم که مجلس شورای اسلامی نیز طرحی برای این مسئله دارد که کلیات آن به تصویب رسیده و گفته اند می خواهند در این رابطه به افراد کم درآمد مبالغی را تخصیص دهند که امیدواریم این طرح ها نیز مفید باشند، لذا آنها اگر می‌خواهند به معیشت مردم کمک کنند بهترین حمایت از معیشت مردم کنترل بازار، کاهش و تثبیت قیمت ها و همچنین تقویت پول ملی است.

امام جمعه خرمشهر خواستار برخورد شدید و جدی با اخلال گران اقتصادی شد و تاکید کرد: باید با همان کسانی که با معیشت مردم بازی می کنند به شدت و حدت مقابله کرد تا کسی جرات نکند که بخواهد در معیشت مردم اخلال ایجاد کند.

وی اقدام شهرداری، نیروهای مردمی و بسیجی شهرستان در اجرای طرح نظافت و پاکسازی محلات را بسیار ارزشمند دانست و عنوان کرد: مدتی است این طرح آغاز شده لذا این طرح باید ادامه دار باشد و می بایست گسترش پیدا کند؛ در این طرح نه تنها شهرداری و نیروهای بسیجی و مردمی باید شرکت کنند بلکه همه دستگاه‌های اجرایی دیگر همانند آبفا، برق، مخابرات و ... نیز باید حضور داشته باشند تا چنانچه معایب دیگری در محلات وجود داشت نسبت به رفع آنها اقدام کنند که امیدوارم هم مردم و هم خیرین نیز در این امر مشارکت بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام عادل پور با اشاره به حقوق معوق و مطالبات کارگران شهرداری ابراز کرد: حقوق کارگران نباید فراموش شود، برخی از آنها چندین ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند و مطالبات دارند اما جارو به دست داخل محلات در حال کار و تلاش هستند؛ باید تمام معوقات کارگران به آنها داده شود و حقوق کارگران شهرداری نیز مانند دیگر دستگاه ها به روز شود.

وی خطاب به استاندار خوزستان، سازمان منطقه آزاد اروند، شهردار و فرماندار ویژه و همچنین نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: هر کسی می تواند باید کاری انجام دهد تا هر چه سریع تر حقوق معوق این کارگران زحمتکش پرداخت شود که امیدواریم هر چه زودتر حقوق معوقه این کارگران زحمتکش و دلسوز شهرستان پرداخت و به روز شود.

پایان پیام/660


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان