تعبیر خواب سوره فصلت - خواندن سوره فصلت در خواب چه تعبیری دارد؟


تعبیر خواب سوره فصلت - خواندن سوره فصلت در خواب چه تعبیری دارد؟

محمد بن سیرین تعبیر خواب سوره فصلت یا مصابیح را رهیدن از عذاب آخرت می‌داند. امام صادق (ع) خواندن سوره مصابیح را در خواب، عمر دراز تعبیر کرده‌اند.

تعبیر خواب سوره فصلت - خواندن سوره فصلت در خواب چه تعبیری دارد؟

ستاره | سرویس سرگرمی - سوره فصلت چهل و یکمین سوره از قرآن است و دارای ۵۴ آیه است. این سوره از سوره‌هاى مکی قرآن است که پس از سوره مؤمن نازل شده است. این سوره در ترتیب مصحف، چهل و یکیمین سوره و در ترتیب نزول، شصت و یکمین سوره قرآن کریم است که پیش از آن سوره غافر و پس از آن سوره شوری نازل شده است. اکنون با تعبیر خواب سوره فصلت همراه ما باشید.

برای مشاهده تعبیر خواب بر اساس حروف الفبا، حرف مورد نظر خود را انتخاب کنید:

تعبیر خواب
ج ث ت پ ب الف آ
ز ر ذ د خ ح چ
ظ ط ض ص ش س ژ
ل گ ک ق ف غ ع
ی ه و ن م

تعبیر خواب سوره فصلت

محمد بن سیرین گوید: اگر در خواب ببیند سوره مصابیح می‌خواند، دلیل است از عذاب آخرت برهد. حضرت صادق (ع) فرماید: عمرش دراز شود.

هدف از نزول سوره فصلت

این سوره پیرامون اعراض کفار از کتابى که بر آنان نازل شده، یعنى از قرآن کریم، سخن می‌گوید. غرض اصلى سوره این است و به همین جهت ملاحظه می‌کنید که یک قسمت از این سوره درباره همین مساله است، از همان ابتداى سوره این معنا را خاطرنشان می‌سازد، و بعد از هر چند آیه یک بار همان را متعرض میشود. براى اینکه اولین آیه آن آیه" تَنْزِیلٌ مِنَ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ ..." است، که تا شش آیه مساله انکار کتاب را دنبال می‌کند، سپس در آیه" 26" مجددا همین مطلب را متذکر شده می‌فرماید:" وَ قالَ الَّذِینَ کَفَرُوا لا تَسْمَعُوا لِهذَا الْقُرْآنِ ..." و براى نوبت سوم در آیه" 40" همین مطلب را از سر گرفته، می‌فرماید:" إِنَّ الَّذِینَ یُلْحِدُونَ فِی آیاتِنا لا یَخْفَوْنَ عَلَیْنا ..." و دنبالش می‌فرماید:" إِنَّ الَّذِینَ کَفَرُوا بِالذِّکْرِ لَمَّا جاءَهُمْ ..." و در اواخر سوره باز سخن از خدایى بودن قرآن نموده، مى‌فرماید:" قُلْ أَ رَأَیْتُمْ إِنْ کانَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ ثُمَّ کَفَرْتُمْ بِهِ ...".

لازمه اعراض مشرکین از کتاب خدا انکار اصول سه ‌گانه دین است که اساس دعوت حقه اسلام را تشکیل می‌دهد، و آن عبارت است از وحدانیت خدا، نبوت خاتم الانبیاء (ص)، و معاد، و چون چنین لازمه‌اى در کار بود، لذا در باره این سه اصل مفصل سخن می‌گوید، و در ضمن بشارت و انذار می‌دهد.

آیات ابتدایی سوره فصلت

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ

به نام خدا که رحمتش بی‌اندازه است و مهربانی‌اش همیشگی

حم﴿١﴾

حاء، میم (۱)

تَنْزِیلٌ مِنَ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ ﴿٢﴾

این کتابی است نازل شده از سوی خدا که رحمتش بی اندازه و مهربانی اش همیشگی است. (۲)

کِتَابٌ فُصِّلَتْ آیَاتُهُ قُرْآنًا عَرَبِیًّا لِقَوْمٍ یَعْلَمُونَ ﴿٣﴾

کتابی است که آیاتش در نهایت روشنی بیان شده است، [به زبانی] فصیح و گویا برای مردمی که اهل معرفت و آگاهی اند؛ (۳)

بَشِیرًا وَنَذِیرًا فَأَعْرَضَ أَکْثَرُهُمْ فَهُمْ لَا یَسْمَعُونَ ﴿٤﴾

مژده دهنده و بیم دهنده است. ولی بیشتر آنان [از این دریای معارف] روی گرداندند و به گوشِ [جان] نمی شنوند. (۴)


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تعبیر خواب گزنه / دیدن گزنه در خواب نشانه چیست ؟