اقامتگاه بوم گردی ترنج ده چشمه


اقامتگاه بوم گردی ترنج در استان چهار محال و بختیاری، شهرستان فارسان، روستای ده چشمه واقع شده است. روستای ده چشمه در 5 و نیم کیلومتری جنوب شهرستان فارسان و 41 کیلومتری غرب شهرکرد واقع شده است. شهر فارسان که در منطقه ای جلگه ای قرار دارد، از آب و هوای معتدل، زمستان های سرد […] نوشته اقامتگاه بوم گردی ترنج ده چشمه اولین بار در جامع ترین پایگاه معرفی...

اقامتگاه بوم گردی ترنج در استان چهار محال و بختیاری، شهرستان فارسان، روستای ده چشمه واقع شده است. روستای ده چشمه در ۵ و نیم کیلومتری جنوب شهرستان فارسان و ۴۱ کیلومتری غرب شهرکرد واقع شده است. شهر فارسان که در منطقه ای جلگه ای قرار دارد، از آب و هوای معتدل، زمستان های سرد و تابستان های نسبتا گرم و خشک برخوردار بوده و در فصل بهار با رودخانه های فصلی، چشمه سار ها و دامنه های سرسبز به اوج زیبایی خود میرسد.سالانه گردشگران زیادی بدلیل داشتن جاذبه های تاریخی و طبیعت گردی، به این روستا سفر می کنند.
بوم گردی ترنج خانه ای روستایی به وسعت ۵۰۰ متر مربع و زیر بنای ۲۵۰ متر می باشد. این خانه دارای ۳ اتاق و یک هال پذیرایی بوده که با توجه به تعداد مسافران، بصورت اتاق یا دربست در اختیار مهمانان قرار می گیرد. اتاق ها دارای ۲ درب هستند که یک از آنها داخل خانه و دیگری رو به حیاط باز می شود. همه ی اتاق ها ۲۴ متری، با ظرفیت ۸ نفر، دارای سرویس کف خواب و سیستم سرمایشی و گرمایشی پنکه، بخاری گازی و کرسی هستند. در این اقامتگاه توالت ایرانی و حمام بصورت مشترک در خانه و محوطه تعبیه شده است.
مسافران با رزرو بوم گردی ترنج ده چشمه، می توانند از صبحانه محلی ( پنیر، کره، مربا، تخم مرغ، گوجه، خیار، نان ) بصورت رایگان استفاده کنند. در صورت تمایل نیز می توانند انواع غذاهای محلی و سنتی نطیر کشک و بادمجان، انواع کباب ها، کوکوسبزی، کته، دمپختک، آبگوشت و… را سفارش دهند. لازم به ذکر است داخل خانه یک آشپزخانه عمومی نیز برای مهمانان وجود دارد که شامل تمامی تجهیزات از جمله سینک، یخچال، گاز و .. می باشد. از سایر امکانات خانه بومی ترنج می توان به اینترنت رایگان و فضای گسترده برای پارک خودرو در کنار اقامتگاه اشاره کرد. ازجمله برنامه های اقامتگاه معرفی مکان های دیدنی روستا واستان و همچنین برنامه های کوه نوردی برای مهمان های عزیز می باشد. همچنین در صورت هماهنگی قبلی، موسیقی محلی زنده نیز برای مهمانان اجرا می شود.
بافت قدیمی روستای ده چشمه خود می تواند یکی از جاذبه های گردشگری باشد. علاوه بر آن کتیبه ها و سنگ نوشته های بجا مانده از دوران مشروطیت، آبشار های زیبا از جمله پیرغار، باغ های سرسبز و طبیعت بکر و دلنشین اطراف روستا می تواند برای علاقه مندان به طبیعت جذاب باشد. علاوه بر آن چشمه ی پر آبی در این روستا وجود دارد که که منبع آب آشامیدنی بسیاری از روستاها و شهرستان فارسان است. دلیل نام گذاری این روستا نیز همین چشمه می باشد.
پذیرش کودکان کمتر از ۵ سال رایگان می باشد.

اقامتگاه بوم گردی ترنج ده چشمه

فاصله های حدودی این اقامتگاه تا جاذبه های گردشگری و مکان های مهم :
فاصله تا مرکز شهر فارسان : ۴.۹ کیلومتر ( ۱۰ دقیقه )
فاصله تا مرکز شهرکرد : ۴۰.۸ کیلومتر ( ۴۶ دقیقه )
فاصله تا فرودگاه شهرکرد : ۳۷ کیلومتر ( ۴۲ دقیقه )
فاصله تا ایستگاه راه آهن اصفهان : ۱۴۳ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۵۹ دقیقه )
فاصله تا پایانه مسافربری فارسان : ۵ کیلومتر ( ۱۰ دقیقه )
فاصله تا چشمه و غار پیرغار : داخل روستا
فاصله تا خشکه رود : داخل روستا
فاصله تا قلعه دزک : ۷۲.۹ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۱۸ دقیقه )
فاصله تا حمام خان : ۴۲.۹ کیلومتر ( ۴۶ دقیقه )
فاصله تا قلعه چالشتر : ۴۴.۶ کیلومتر ( ۴۹ دقیقه )
فاصله تا پارک ملی تنگه صیاد : ۸۲.۴ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه )
فاصله تا تالاب بین المللی گندمان : ۱۰۸ کیلومتر ( ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه )
آدرس : استان چهارمحال و بختیاری ، شهر فارسان ، روستای ده چشمه – خیابان اصلی – کوچه ۱۵ – پلاک ۲

اقامتگاه بوم گردی ترنج ده چشمه
اقامتگاه بوم گردی ترنج ده چشمه
اقامتگاه بوم گردی ترنج ده چشمه

منبع : یو اسپیس



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!