نقد و بررسی «عقل مذکر» در نشست «جنسیت و عقلانیت»


نقد و بررسی «عقل مذکر» در نشست «جنسیت و عقلانیت»

کتاب « عقل مذکر» در نشست «جنسیت و عقلانیت» با حضور جمعی از نویسندگان و پژوهشگران مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان ، نشست «جنسیت و عقلانیت» ، سه شنبه 25 به همت گروه پژوهشی مطالعات زنان پژوهشکده مطالعات اجتماعی با همکاری پژوهشکده حکمت معاصر و پژوهشکده غرب شناسی و علم پژوهی در سالن اندیشه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود.

در این نشست کتاب «عقل مذکر» نوشته ژنویو لوید، فیلسوف معاصر استرالیایی با ترجمه «محبوبه مهاجر» مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. لوید در این کتاب مباحثی چون عقل، علم و سلطه ماده، مردانگی و زنانگی، عقل و پیشرفت و مبارزه برای استعلا را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

«مریم صانع پور» نویسنده و استاد دانشگاه در این نشست سخنرانی می کند. صانع پور کتابهایی همچون فلسفه اخلاق و دین، توسعه اجتماعی،چند صدایی اخلاقی در دنیای مجازی، بررسی تاریخی منزلت زن از دیگاه اسلام و خدا و دین در رویکرد اومانیستی را به رشته تحریر درآورده است.

«مریم نصر اصفهانی» دیگر سخنران نشست جنسیت و عقلانیت است. نصر اصفهانی نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه است که کتاب «تحلیل فلسفی مفهوم پروای دیگری داشتن»، نوشته میلتون میرآف را ترجمه کرده است. محبوبه مهاجر نیز سومین سخنران این نشست است. مهاجر مترجم کتاب های ارزش آزادی،نبوغ ادبی افلاطون و اخلاق غیر اصولی است.

پایان پیام/31

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!