چگونه از اسپاتیفای استفاده کنیم؟ (آموزش ساخت اکانت و کار با spotify)


اسپاتیفای چیست؟ چطور می توان از آن استفاده کرد؟ چگونه اکانت اسپاتیفای بسازیم؟ اسپاتیفای اپلیکیشنی برای گوش دادن به موسیقی است. در همین ابتدا باید قبول کرد که اسپاتیفای کمی گیج کننده است. افرادی هستند که با وجود اینکه چند سال است که از اسپاتیفای استفاده می کنند اما هنوز با ویژگی های آن کاملا آشنا نیستند. اسپاتیفای 30 میلیون مشترک دارد که حق...

چگونه از اسپاتیفای استفاده کنیم؟ (آموزش ساخت اکانت و کار با spotify)

اسپاتیفای چیست؟ چطور می توان از آن استفاده کرد؟ چگونه اکانت اسپاتیفای بسازیم؟ اسپاتیفای اپلیکیشنی برای گوش دادن به موسیقی است. در همین ابتدا باید قبول کرد که اسپاتیفای کمی گیج کننده است. افرادی هستند که با وجود اینکه چند سال است که از اسپاتیفای استفاده می کنند اما هنوز با ویژگی های آن کاملا آشنا نیستند. اسپاتیفای ۳۰ میلیون مشترک دارد که حق اشتراک می پردازند و در مجموع ۹۰ میلیون کاربر از آن استفاده می کنند. با وجود اسپاتیفای دیگر به ندرت کسی مثل روزگار قدیم موسیقی خریداری و مصرف می کند. ما در نظر گرفته ایم که در این مقاله بیشتر با اسپاتیفای آشنا شویم.

اسپاتیفای Spotify چیست؟

اسپاتیفای spotify یک سرویس استریم پخش موزیک، پادکست و ویدئو است که به شما کاربران به میلیون ها موزیک و محتوا های دیگر از هنرمندان سراسر جهان بدون هیچ محدودیتی دسترسی می دهد و با این سرویس می توانید آخرین، برترین، پر فروش ترین و پر طرفدار ترین موزیک ها را گوش دهید.

امکانات spotify چیست؟

چگونه از اسپاتیفای استفاده کنیم؟ (آموزش ساخت اکانت و کار با spotify)

در اسپاتیفای spotify یه صورت بیسیک گوش دادن به موسیقی ها به صورت کامل رایگان است، ولی شما می توانید با استفاده از اکانت پرمیوم اسپاتیفای یا Spotify Premium از امکاناتی همچون

دریافت پیشنهادات و انتخاب موزیک های به تازگی منتشر شده بر اساس نوع موزیک و خواننده ساخت کالکشن و یا لیست موزیک های انتخابی امکان جست و جو و گوش فرا دادن به موزیک های برتر دوستان، آشنایان، افراد بزرگ و خود هنرمندان ساخت ایستگاه رادیویی شخصی و ….. و چندین و چند مورد امکانات کاربردی دیگر دسترسی داشته باشید.

کجا از اسپاتیفای استفاده کنم؟

چگونه از اسپاتیفای استفاده کنیم؟ (آموزش ساخت اکانت و کار با spotify)اسپاتیفای بر روی دیوایس هاییی همچون کامچیوتر های شخصی، تلفن های هوشمند، تبلت ها، اسپیکر ها، تلویزیون های هوشمند، و حتی خودرو ها قابل استفاده است و شما کاربران می توانید از این سرویس بر روی تمامی این دیوایس ها بهره ببرید.

اگر شما سازنده اهنگ هستید و یا هنرمند هستید هم که اسپاتیفای امکانات ویژه و جالبی را در اختیاز شما برای ایئه کار های خود قرار داده است که می توانید از طریق لینک زیر به این موارد دسترسی داشته باشید. Spotify for Artists.

امکان دانلود موزیک از اسپاتیفای

به صورت معمول امکان دانلود موزیک و یا سیو کردن این موزیک ها در دیوایس خود وجود ندارد ولی شما می توانید از اسپاتیفای موزیک های مورد علاقه خود را انتخاب و سیو کنید و به این ترتیب این موزیک ها را به صورت آفلاین حتی زمانی که دسترسی به اینترنت ندارید گوش دهید. ولی امکان به اشتراک گذاری خود موزیک . یا دانلود آن و یا انتقال آن وجود ندارد.

چگونه اکانت اسپاتیفای بسازیم؟

حال که شما با اسپاتیفای آشنا شدید و تصمیم بر داشتن یک اکانت اسپاتیفای گرفتید با آموزش و مراحل زیر می توانید یک اکانت در این این سرویس بسازید.

وارد شدن به صفحه ثبت نام

چگونه از اسپاتیفای استفاده کنیم؟ (آموزش ساخت اکانت و کار با spotify)در ابتدا به سایت اسپاتیفای و سپس برای ثیت نام اقدام کنید که این کار را با کلیک بر روی لینک زیر می توانید انجام دهید.

ثبت نام در اسپاتیفای

ثبت نام در اسپاتیفای

چگونه از اسپاتیفای استفاده کنیم؟ (آموزش ساخت اکانت و کار با spotify)

پس از ورود به لینک بالا حال می توانید به دو روش این ثبت نام را انجام دهید. روش اول استفاده از اکانت فیسبوک و در روش دیگر وارد کردن ایمیل و سایر مشخصات درخواستی است.

دانلود اپ موبایل یا نسخه دسکتاپ

چگونه از اسپاتیفای استفاده کنیم؟ (آموزش ساخت اکانت و کار با spotify)پس از ثبت نام اسپاتیفای به شما دو گزینه اپ موبایل یا نسخه نرم افزار ویندوز دستکتاپ را برای دانلود می دهد که شما به انتخاب می توانید هر یک را دانلود و نصب کنید. برای دریافت نشخه موبایل شما تنها با وارد کردن شماره تلفن همراه خود یک لینک حاوی لینک دانلو.د را دریافت خواهید کرد.

استفاده از spotify

چگونه از اسپاتیفای استفاده کنیم؟ (آموزش ساخت اکانت و کار با spotify)پس از دانلود و نصب اسپاتیفای حال تنها با وارد شدن به اکانتی که لحظاتی قبل ساختید( با وارد کردن ایمیل و پسورد) می توانید از امکانات و گوش دادن به اسپاتیفای نهایت لذت را ببرید.

چگونه با اسپاتیفای کار کنیم

تمام راه های پیدا کردن موسیقی در اسپاتیفای

نکات زیر در دسکتاپ هم قابل کاربرد هستند اما می توان از طریق اپلیکیشن تلفن هوشمند هم آنها را به کار برد. کسی که اسپاتیفای دارد حتما می خواهد موسیقی گوش کند. برای گوش دادن به موسیقی از طریق اسپاتیفای چند روش وجود دارد:

جستجوی آهنگ . روی تب Search ضربه بزنید، نام آهنگ یا هنرمند را بنویسید و تمام. یک پلی لیست پیدا کنید. کافی است بنویسید “بهترین های …. فلان هنرمند – ( best of …. )” تا ببیسنید که آیا کسی قبلا چنین پلی لیستی تهیه کرده است یا نه. پس از سرچ کردن تا می توانید به پایین scroll کنید تا نتایج پلی لیست را ببینید. یک ایستگاه رادیویی را پخش کنید. می توانید یکی از ایستگاه های توصیه شده ی اسپاتیفای را انتخاب کنید، یک ژانر انتخاب کنید و علامت + در بالا را بزنید تا ایستگاهی مبتنی بر آهنگ یا هنرمند ایجاد شود. این ویژگی هنگامی جواب می دهد که در انتخاب پلی لیست مردد هستید. جست و جو کنید. اگر دوست دارید در اقیانوسی از آهنگ و موسیقی گم شوید – یا شاید هم دوست دارید موسیقی ها شما را پیدا کنند – به browse بروید. عناوینی که در بالا هستند پلی لیست های هستند که اسپاتیفای بر اساس ذایقه ی قبلی شما خیال می کند شما آنها را دوست دارید. Genres و Moods راهی برای پیدا کردن پلی لیست هایی است که دیگران درست کرده اند. هر کدام از این لیست ها حدود ۲۵ آهنگ دارد.

ساخت کتابخانه موسیقی در اسپاتیفای

آخرین تب اپلیکیشن اسپاتیفای Your Library نام دارد. در اینجا می توانید تمام موسیقی هایی که در اسپاتیفای پیدا می کنید را ساماندهی کنید ، درست همانطور که در آیتونز موسیقی ها را خریداری و ساماندهی می کنید.

در زیر، نکاتی را برای انباشتن آهنگ ها در Playlist ، Stations ، Songs، Albums و Artists ارائه می کنیم.

برای اینکه playlist درست کنید، باید آن را فالو کنید. می توانید در بالای هر playlist گزینه ی فالو را پیدا کنید. برای ایستگاه ها، هر ایستگاهی که در تب Radio ساخته اید در اینجا ظاهر می شود اما می توانید در این پنجره ایستگاه جدیدی هم بسازید.

ساختن playlist در اسپاتیفای

. برای این کار دو راه وجود دارد:

دکمه ی option که کنار هر آهنگ است را بزنید ( دور این دکمه سه نقطه است) و Add to playlist را بزنید. می توانید آن را به playlist که قبلا ساخته اید هم اضافه کنید و می توانید playlist جدیدی درست کنید. به بخش Playlist در Your Music بروید، دکمه ی Edit در گوشه را بزنید و سپس + که در گوشه ی بالایی سمت چپ ظاهر می شود را بزنید.

برای Songs، Albums و Artists باید موسیقی را Save کنید. بدین منظور دکمه ی options که کنار هر آهنگ وجود دارد را بزنید. آن آهنگ اکنون زیر Songs ، هنرمندش زیر Artists و آلبومش زیر Albums ظاهر می شود. اگر می خواهید ل یک آلبوم یا تمامی موزیک های یک هنرمند را ذخیره کنید باید آنها را فالو کنید. به صفحه ی Album یا Artist و بر دکمه ی Follow را که در بالا قرار دارد بزنید. آن موزی کها اکنون در library شما ظاهر می شوند.

کاربرد های اسپاتیفای

دانلود آهنگ ها. این برای وقتی مفید است که می خواهید در مصرف اینترنت صرفه جویی کنید (مثلا وقتی در سفر هستید). برای دانلود موزیک به Your Library بروید. در بالای هر playlist ، album ، artist یا لیست Songs به Available offline سوییچ کنید. ما به شما اکیدا توصیه می کنیم که قبل از این کار حتما وای فای و شارژر موبایل خود را وصل کنید. دانلود موزیک هم باتری می خورد هم اینترنت.

صف آهنگ. می توانید با زدن دکمه ی ای که کنار هر آهنگ قرار دارد ( و دورش سه نقطه است) و انتخاب Add to Up Next موزیک ها را صف بندی کنید. برای مشاهده ی صف به صفحه ی Now Playing بروید ( روی میله ای که در انتهای اپلیکیشن قرار دارد بزنید) و بر روی آیکونی که در گوشه ی بالایی سمت راست قرار دارذ ضربه بزنید.

فالو کردن هنرمند. از این ویژگی می توانید استفاده کنید تا وقتی که هنرمند مورد نظر موزیک جدید داد یا آن را برای اولین بار در اسپاتیفای قرار داد مطلع شوید. تنها کافی است به صفحه ی هنرمند رفته و Follow که در بالای صفحه قرار دارد را بزنید.

شیوه ای هوشمندانه برای کشف موسیقی های جدید. یکی از ویژگی های جالب بخش Related Artists است که در صفحه ی هر هنرمندی وجود دارد. به صفحه ی هنرنمد رفته و زیر لیست popular tracks بخش کوچکی وجود دارد که هنرمندان مرتبط با آن هنرمند را فهرست کرده است. روی آن بزنید تا لیست کاملی از هنرمندان ظاهر شود.

تنظیمات اسپاتیفای

به Your Library بروید و آیکون دنده در بالا را بزنید. تنظیمات زیادی وجود دارند، مهم ترین انها عبارت اند از:

کیفیت پخش و دانلود. اگر موزی کرا با کیفیت بالا استریم یا پخش می کنید گوش هایتان لذت می برند اما قبض تلفن و اینترنتان چندان درخشان نخواهد بود. کیفیت استریم را normal کنید تا اینترنت کمتری مصرف شود. کیفیت دانلود از این هم مهمتر است. Extreme را انتخاب نکنید مگر اینکه بخواهید صرفا از وای فای دانلود کنید. حالت آفلاین. این ویژگی وقتی مفید است که اتصال شبکه دارید اما نمی خواهید از آن استفاده کنید. برای اغلب ما ، اواخر ماه که اینترنت دارد تمام می شود این فرصت پیش می آید. این حالت را Enable کنید تا اسپاتیفای به شما اجازه ی پخش موزیک دانلود شده را بدهد. پلی بک مداوم. آلبوم هایی هستند که آهنگ ها پشت سر هم باید پخش شوند و وقفه ای بین ترک ها نباشد.گاهی هم نمی خواهیم بین پخش ترک های پلی لیست وقفه ای هر چند کوتاه پیش آید و عیشمان را خراب کند. این ویژگی را روشن کنید.

ویژگی های دسکتاپ اسپاتیفای

تمامی ویژگی های فوق در اپلیکیشن دسکتاپ و web play هم کار می کنند.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج