سازمان ملل: 40 هزار غیر نظامی افغان در 4 سال اخیر کشته و زخمی شده اند


سازمان ملل: 40 هزار غیر نظامی افغان در 4 سال اخیر کشته و زخمی شده اند

خبرگزاری آریا - «مارک لوکوک» Mark Lowcock معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه روز پنجشنبه اعلام کرد در چهارسال گذشته 40 هزار غیر نظامی در افغانستان بر اثر حملات تروریستی، درگیری و جنگ کشته و یا زخمی شدند.

سازمان ملل: 40 هزار غیر نظامی افغان در 4 سال اخیر کشته و زخمی شده اند
خبرگزاری آریا - «مارک لوکوک» Mark Lowcock معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه روز پنجشنبه اعلام کرد در چهارسال گذشته 40 هزار غیر نظامی در افغانستان بر اثر حملات تروریستی، درگیری و جنگ کشته و یا زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا، همزمان، «فیلیپو گراندی» Filippo Grandi، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفت آمار تلفات غیرنظامیان در افغانستان، در بالاترین سطح است و به همین دلیل شهروندان افغان به کشورهای خارجی مهاجرت کرده اند.
دفترهماهنگی کمک های بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان هم روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، هم اکنون چهار میلیون و200 هزار نفر در افغانستان به دلیل درگیری ها، آوارگی و خشکسالی به کمک های فوری نیاز دارند و بیش از هشت میلیون نفر دیگر به دلیل فقر مطلق و بیکاری نیازمند کمک هستند.
افزایش ناامنی و فعالیت گروه های تروریستی در افغانستان درحالی است که آمریکا و متحدانش از سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان در این کشور حضور دارند.
بر اساس اعلام مقامات کابل، حضور آمریکایی ها در افغانستان تنها موجب افزایش ناامنی، تروریسم و تولید مواد مخدر در این کشور شده است.
117/112
وقوع دو انفجار در هرات افغانستان
گزارش: فقر و ناامنی مهم‌ترین دستاورد نظامی‌گری آمریکا در افغانستان
انتخاب زلمی خلیل‌زاد؛ پشت‌پرده منافع آمریکا در افغانستان
وحید مژده: آمریکا با گفت وگوهای صلح افغانستان مخالف است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت