پدیده‌ای به نام گرانی دارو در ایران نداریم و نخواهیم داشت


پدیده‌ای به نام گرانی دارو در ایران نداریم و نخواهیم داشت

جهانپور گفت: ایران ارزان‌ترین بازار دارویی را داراست و آنچه مسلم است پدیده‌ای به نام گرانی دارو در ایران نداریم و نخواهیم داشت.

پدیده‌ای به نام گرانی دارو در ایران نداریم و نخواهیم داشتبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: منطقی سازی قیمت دارو طبق روال همیشگی و بر مبنای ارز تخصیصی و قیمت نهاده های تولید انجام شده و مادامی که ارز تخصیصی تغییر قیمت نداشته باشد، قیمت دارو نیز تغییر نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه میانگین افزایش قیمت دارو در کمیسیون قیمت‌گذاری حدود ۹ درصد بوده است، گفت: این عدد میانگین تغییر قیمت بیش از ۲۸۰۰ قلم داروی فعال در کشور است، برخی داروها کاهش قیمت، برخی ثبات قیمت و بقیه موارد افزایش قیمت داشته اند که نهایتا میانگین افزایش ۹ درصدی حاصل شده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو ادامه داد: بازار دارو در ایران، ارزانترین بازار دارویی دنیاست ، این پدیده لزوما از همه جهات مثبت نیست ولی آنچه که مسلم است پدیده ای بنام گرانی دارو در ایران نداریم و نخواهیم داشت.

جهانپور افزود: مشکلی بنام گرانی دارو نداریم ولی ارزانی دارو در ایران می تواند آسیب های در پی داشته باشد که مصرف خودسرانه و قاچاق معکوس و ... از جمله آنهاست.

وی گفت: ثبات و تعادل بازار دارویی ایران، به عنوان بزرگترین تولیدکننده داروی غرب آسیا، مرهون تلاش ها، زحمات، قناعت و حتی ایثار طیف وسیعی از فعالان دارویی در تمام حلقه های زنجیره تامین و توزیع داروست .

انتهای پیام/

میانگین افزایش قیمت دارو در ایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا