به گزارش فارس، تقریبا تمامی افراد در طول دوره زندگی خود دچار یبوست می شوند. از علائم یبوست می توان به دفع کمتر از 3 بار مدفوع در هفته، درد زیاد، مدفوع سخت و خشک، ضعف شکمی و کاهش وزن اشاره کرد.

براساس گزارش «مدیکال دیلی»، گاهی اوقات تمام مشکلات با کمی تغییر در رژیم غذایی حل می‌شود. اگر شما یبوست دارید ممکن است کلمه کلیدی «فیبر» را از دست داده باشید.

در اینجا با 5 ماده غذایی که می‌تواند به درمان یبوست کمک کند آشنا شوید.

1-جو دو سر

دو نوع فیبر وجود دارد یکی غیرمحلول و دیگری محلول که می‌توانند به درمان یبوست کمک کنند. جو دوسر حاوی هر دو فیبر بوده اما به طور ویژه‌ای منبع عالی از نوع محلول است.

2-پاپ کورن

ذرت بو داده یا همان پاپ کورن از ذرت تشکیل شده است که یک ماده ی غذایی صد در صد طبیعی و حاوی میزان زیادی فیبر، ویتامین و مواد معدنی است که نقش مهمی در ناحیه ی دستگاه گوارش برعهده دارند. فیبرها برای تنظیم حرکات روده ها لازم و ضروری هستند. علاوه بر این فیبرهای موجود در ذرت باعث کاهش التهاب های شکمی می شوند. بنابراین شما با یک ماده ی غذایی دوستدار دستگاه گوارش سر و کار دارید.

3-آلو

آلو سرشار از فیبر غذایی است که برای کنترل قند خون، جلوگیری از یبوست و حفظ سلامت دستگاه گوارش بسیار توصیه شده است . آلو آهن زیادی دارد و برای درمان کم خونی مناسب است.

4-لوبیا

لوبیا حاوی فیبر و از لحاظ خاصیت درمانی، بسیار مشابه آلو است. فیبر موجود در لوبیا، مدفوع را نرم نگه داشته و برای رشد و ترمیم بافت های بدن نیز مفید بوده و همچنین حاوی مواد مغذی ضروری برای سلامتی و عملکرد ماهیچه است.

5- توت

میوه توت دو نوع دارد که سفید آن شیرین و دارای مزاج گرم و تر، و نوع سیاه یا قرمز آن معمولا ترش است. نوع دوم اغلب با نام شاتوت معروف است که مزاج سرد و خشک دارد.

بهترین نوع توت، انواع شیرین و درشت آن است که از نظر خواص بسیار شبیه به انجیر بوده و به دلیل ملین بودن، مصرف آن بخصوص در فصل بهار که توصیه به لینت مزاج می شود، برای رفع سفتی و سختی مدفوع و همچنین درمان یبوست مناسب است.