رضایت 90 درصدی مردم از امنیت کشور/ لزوم انجام هوشمندانه مأموریت‌ها و پرهیز از اقدامات تنش‌زا


رضایت 90 درصدی مردم از امنیت کشور/ لزوم انجام هوشمندانه مأموریت‌ها و پرهیز از اقدامات تنش‌زا

جانشین فرمانده ناجا گفت: اقدامات و مأموریت ها را باید هوشمندانه و سنجیده پیش ببریم و از اقدامات تنش زا دوری کنیم.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده ناجا در گردهمایی و نشست فصلی سراسری فرماندهان، روسا و معاونان ناجا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حریم و حرم و شهیدان نیروی انتظامی، اظهار داشت: به لطف خداوند و با تدابیر مقام معظم رهبری، هوشیاری نیروهای مسلح اعم از سپاه پاسداران، ارتش، نیروی انتظامی، بسیج و با پشتیبانی مردمی، امنیت مطلوبی در کشور حاکم است و باید این امنیت ارزشمند را قدر بدانیم و همه با هم برای ارتقاء آن تلاش کنیم.

وی در ادامه با تشریح مأموریت های نیروی انتظامی، افزود: در شرفیابی محضر فرماندهی معظم کل قوا، ایشان بر تعیین اولویت های مأموریتی و پیگیری آنها تأکید ویژه ای داشتند؛ در نیروی انتظامی نیز اولویت های مأموریتی تعیین شده و برای پیشبرد آنها، آحاد فرماندهان و کارکنان باید پای کار بیایند.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: خوشبختانه در همه بخش ها و رده های ستادی، تخصصی و استانی، آحاد فرماندهان و کارکنان با روحیه جهادی در میدان عمل حضور دارند و پای کار هستند.

سردار مومنی در بخش دیگری از سخنان با تشریح دستاوردهای مأموریتی ناجا، بیان کرد: با اقدامات مجاهدانه آحاد فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی به دستاوردهای مطلوبی دست یافته ایم و میزان جرایم در حوزه های مختلف کاهش و کشفیات پلیس نیز افزایش داشته است.

این مقام عالی انتظامی بر لزوم اهتمام مضاعف برای کسب موفقیت و دستاوردهای بهتر و بیشتر تأکید کرد و افزود: براساس نظرسنجی ها میزان رضایتمندی عمومی و مردمی از نیروی انتظامی رشد داشته که این مهم را باید قدر بدانیم و برای جلب رضایت مندی عمومی تلاش بیشتری کنیم.

وی اضافه کرد: نظرسنجی ها حکایت از این دارد که میزان رضایتمندی مردمی از امنیت عمومی کشور نیز مطلوب است و شاخص ارزیابی در این حوزه حدود 90 درصد است.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اهمیت و جایگاه اقدامات پیشگیرانه، عنوان کرد: اقدامات پیشدستانه پلیس باید بر اساس شرایط و نیازسنجی روز جامعه باشد در واقع برای اتخاذ رویکردهای پیشدستانه و پیشگیرانه باید از صورت سنتی خارج و بر مبنای شرایط و فضای موجود حرکت کنیم.

سردار مومنی با تأکید بر لزوم تقویت اشراف اطلاعاتی، تأکید کرد: باید توان و آمادگی های عملیاتی و مأموریتی خود را ارتقاء دهیم، البته اشراف اطلاعاتی در تقدم آمادگی های عملیاتی است.

وی بر نقش عملیات روانی و اقدامات نرم در اجرای مأموریت ها و پیشبرد اهداف اشاره کرد و افزود: هر زمان که عملیات روانی و اجتماعی را به درستی و در زمان مناسب انجام دادیم نتیجه موفقیت آمیز بوده است، بنابراین نباید از ظرفیت اقدامات نرم غافل شویم.

سردار مومنی با اشاره به عزم و اراده پلیس برای مقابله و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه، خاطر نشان کرد: باید در این زمینه از دستگاه های مسئول نیز مطالبه گری و مسئول سازی کنیم و آسیب ها را به سازمان های متولی و مسئول بشناسانیم.

این مقام عالی انتظامی با بیان اینکه تشریح دستاوردهای سازمانی برای کارکنان در ارتقاء روحیه خدمتی آنان موثر است، گفت: باید در سازمان امیدآفرینی کنیم و این مهم با تعامل و ارتباط توأم با احترام حاصل می شود، در واقع باید فرماندهان در رفتار و منش الگوی کارکنان باشند.

سردار مومنی در بخش دیگری از سخنان، مبارزه با قاچاق کالا و ارز را یک مأموریت اولویت دار نیروی انتظامی برشمرد و تصریح کرد: تمرکز بر اقدامات اطلاعاتی در این حوزه و شناسایی باندهای سازمان یافته قاچاق و دستگیری اعضا در فرآیند مبارزه با قاچاق بسیار کارگشا است.

وی تأکید کرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر اعم از کشف، شناسایی باندهای بزرگ و دستگیری اعضای آن، برخورد و سازماندهی معتادان متجاهر، خیابانی و خرده فروشان نیز از اولویت های اساسی ناجا است.

سردار مومنی در ادامه با اشاره به کارکرد قرارگاه جهادی آموزش، عنوان کرد: خوشبختانه راه اندازی و فعالیت این قرارگاه آموزشی در میزان ارتقاء دانش و مهارت کارکنان نقش اساسی داشته، بنابراین باید همچنان آموزش و تکرار آن را به عنوان یک هدف اساسی دنبال کنیم و بدانیم که آموزش؛ محور فعالیت ها و مأموریت های نیروی انتظامی است.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: اقدامات و مأموریت ها را باید هوشمندانه و سنجیده پیش ببریم و از اقدامات تنش زا دوری کنیم.

این مقام عالی انتظامی بر اهمیت صیانت از کارکنان نیز تأکید و مطرح کرد: همه بخش های نیروی انتظامی باید برای صیانت از نیرو تلاش کنند هر چند گزینش با جذب و استخدام بهترین افراد می تواند این مسیر را هموار کند، اما آحاد فرماندهان در تحقق این مهم نقش دارند و در کنار توجه به این مولفه ها باید محیط فعالیت اسلامی و سالم باشد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی