پنج پلاتو تا پایان سال جاری در کردستان به بهره‌برداری می‌رسد


پنج پلاتو تا پایان سال جاری در کردستان به بهره‌برداری می‌رسد

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: هفت پلاتو تئاتر در شهرهای استان کردستان احداث می‌شود که امیدواریم تا پایان سال پنج پلاتو آن آماده بهره برداری شود.

پنج پلاتو تا پایان سال جاری در کردستان به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان امروز، 13 شهریورماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی کردستان اظهار کرد: بعد از جنگ هشت ساله و دوران دفاع مقدس، روستاهای بسیاری در مریوان آسیب دیدند که هنرمندان مریوانی تصمیم گرفتند برای التیام دردهای جنگ، از ابزار هنر کمک بگیرند.
وی افزود: هنرمندان مریوانی به روستاها می‌رفتند و تئاتر اجرا می‌کردند که کم کم جشنواره شهرستانی، بعد منطقه‌ای و استانی شکل گرفت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان عنوان کرد: با توجه به استقبال زیاد مردم، جشنواره تئاتر خیابانی مریوان از سال 84 گستره بیشتری پیدا کرد و به صورت بین المللی برگزار شد.
وی اعلام کرد: امسال در سیزدهمین دوره از جشنواره، 39 گروه نمایشی حضور دارند و 125 نمایش هم به اجرا درخواهد آمد.
قلعه شاخانی ذکر کرد: در این دوره در مجموع 572 طرح و ایده به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که 87 طرح و ایده در بخش مسابقه و 15 اثر در بخش آیینی و سنتی شرایط لازم برای این جشنواره را داشتند.
وی ادامه داد: پس از بازبینی نهایی، در نهایت 20 گروه در بخش مسابقه آزاد و چهار گروه در بخش آیینی و سنتی در این جشنواره به رقابت پرداختند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به تفاوت این دوره از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان نسبت به دوره‌های پیشین اشاره و عنوان کرد: امسال برای اولین بار در سه شهر سنندج، سقز و سروآباد، تعدادی از نمایش‌ها به اجرا در آمدند که با استقبال بسیار خوبی مواجه شدند.
وی افزود: همچنین امسال از سوی هیات داوران، 10 اثر برتر انتخاب می‌شوند که قرار است در طول سال به مدت یک ماه در مریوان و یا در سایر شهرهای استان اجرا داشته باشند.
قلعه شاخانی به حضور شش گروه نمایشی از پنج کشور خارجی نیز اشاره و بیان کرد: دو کارگاه آموزشی هم در ایام برگزاری جشنواره برپا شده است.
وی در پایان سخنان خود به احداث هفت پلاتو تئاتر در شهرهای استان کردستان در آینده اشاره و خاطرنشان کرد: پنج پلاتو کلنگ‌زنی شده که امیدواریم تا پایان سال آماده بهره‌برداری شوند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟