تعزیه خوانی بزرگ شیراز در بوستان «مادر» برگزار می شود


تعزیه خوانی بزرگ شیراز در بوستان «مادر» برگزار می شود

شهردار منطقه پنج شیراز از برگزاری تعزیه خوانی بزرگ شیراز در بوستان «مادر» در ایام دهه اول محرم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، مهندس مسعود طهماسبی، شهردار منطقه پنج شیراز امروز (13 شهریور) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تعزیه از هنرهای ماندگار و فاخر نزد ایرانیان است که از دیرباز مورد توجه اهالی فرهنگ و مردم ایران زمین بوده و هست، گفت: تعزیه بزرگ شیراز از 21 تا 26 شهریور ماه مصادف با دوم تا هفتم محرم الحرام از ساعت 18 در محل بوستان «مادر» واقع در بولوار احمد بن موسی (ع) برپا می شود.

وی، هدف از برگزاری این تعزیه را ترویج فرهنگ عاشورایی، انتقال مفاهیم و جلوه هایی زیبا از ایثار و جانفشانی در راه مبارزه با باطل و دفاع از حق و حقیقت و آشکار کردن چهره نفاق بر شمرد و افزود: واقعه عاشورا یک حادثه تاریخی نیست بلکه مکتبی تاریخ ساز است که هرچه از آن بگذرد میزان پذیرش و مقبولیت این فرهنگ و مکتب نزد همه ادیان و مذاهب به واسطه اوج مظلومیتش ماندگارتر می شود.

مهندس طهماسبی با اشاره به اینکه این تعزیه با عنوان «شب های آزادگی» برپا می شود اضافه کرد: برگزاری این مراسم توسط گروه هنری حرفه ای انجام می شود و وقایعی از خروج امام حسین (ع) از مدینه تا ورود حضرت زینب (س) و دیگر اسرای عاشورا به شام را روایت می‌کند.

شهردار منطقه پنج شیراز اظهار داشت: تحقیق و پژوهش وقایع این تعزیه توسط اساتید دانشگاه شیراز انجام شده است و متن این تعزیه از کتاب تعزیه مجالس انشارات سروش صدا و سیما به رشته تحریر درآمده است.

وی تاکید کرد: طراحی دکور و المان ‌های این تعزیه انجام شده و 60 نفر بازیگر در این تعزیه نقش ‌آفرینی می کنند و از همه گروه‌های سنی در اجرای این آیین مذهبی حضور دارند.

مهندس طهماسبی با اشاره به نقش ویژه تعزیه ‌خوانی و نمایش‌ های آیینی در ترویج هنر دینی و انقلابی، افزود: تعزیه ‌خوانی هنری ارزشی و مورد تایید و توجه رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) است که به دلیل ارتباط با مخاطب و انتقال پیام ‌ها و مفاهیم عاشورا و اهل‌ بیت (ع) توانسته اثرگذار باشد به همین دلیل مسئولین باید به این مقوله توجه ویژه داشته باشند و در این حوزه به‌ صورت جدی کار کنند تا ضعف‌ های گذشته جبران شود در همین راستا این مراسم در بوستان «مادر» هر سال به شکل متداوم در ایام دهه محرم الحرام برگزار خواهد شد.

شهردار منطقه پنج شیراز با بیان این مطلب که این شهرداری یکی از کانون های توسعه شهر شیراز است و نیازمند ایجاد فضاهای اجتماعی و افزایش تعاملات شهروندی است از شهروندان گرامی و مسئولین دعوت کرد، در این مراسم حضور بهم رسانند.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند