رصد 300 قلم داروی گران قیمت خاص در سامانه تیتک


رصد 300 قلم داروی گران قیمت خاص در سامانه تیتک

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به ثبت بیش از 700 هزار قلم کالای سلامت محور در سامانه ttac گفت: بدون شک این سامانه، انقلابی در مدیریت اطلاعات چرخه توزیع کالاهای سلامت محور ازجمله دارو محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق، کیانوش جهانپور در نشست خبری سامانه‌های سلامت غذا و دارو با اشاره به اینکه بیش از ۷۰۰ هزار قلم کالای سلامت محور در سامانه ttac ثبت شده است، عنوان کرد: تاکنون ۱۰۰ درصد فرآورده های غذایی و آرایشی و بهداشتی وارداتی در این سامانه شناسه گذاری شده است و در صورتیکه کالایی فاقد شناسه باشد، قاچاق بوده و اصیل نیست.

بیشتر بخوانید:

فروش داروی تقلبی در بسته‌بندی شیک +فیلم

وی با تاکید بر اینکه برغم کاهش میزان قاچاق، کماکان بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد فراورده های بازار آرایشی و بهداشتی ایران را محصولات قاچاق تشکیل می دهند، عنوان کرد: با اطلاع رسانی مناسب و فرهنگ سازی در مورد شناسه اصالت کالا و امکان رهگیری آن در سامانه تیتک می‌توانیم بزرگترین گام برای مبارزه با قاچاق را با کاهش تقاضا برداریم.

وی ادامه داد: اصالت ۱۰۰ درصد داروهای وارداتی و دارو های بالای ۵۰ هزار تومان تولید داخل در سامانه تیتک قابل رهگیری و کنترل است.

به گفته سخنگوی سازمان غذا و دارو تمام شیر خشک ها و مکمل های وارداتی نیز در سامانه ثبت شده‌اند و تنها حوزه‌ای که هنوز اطلاعات آن به صورت کامل در سامانه ثبت نشده تجهیزات پزشکی است که به دلیل تاخیر در شناسه گذاری و تنوع ۳۸۰ هزار قلمی، نیازمند زمان بیشتری برای ثبت است.

جهانپور با اشاره به اینکه ۳۰۰ قلم از داروهای گران قیمت و استراتژیک که ۱۲ درصد کل اقلام فعال بازار دارویی را شامل می شود در سامانه ثبت است، خاطرنشان کرد: ضمن نمایش قیمت و اصالت داروی ثبت شده، نزدیکترین داروخانه که داروی مورد نظر در آن وجود دارد به کاربر معرفی می‌شود.

وی در پایان گفت: سامانه تیتک قطعاً انقلابی در مدیریت اطلاعات زنجیره تامین و چرخه توزیع کالاهای سلامت از جمله دارو ها محسوب می‌شود.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرشاد مومنی، اقتصاددان: آقای رئیسی به دولت قبلی طعنه می‌زد که «شما کاری کردید که قیمت د...