پرداخت 50 درصد مطالبات گندمکاران چهارمحال و بختیاری


پرداخت 50 درصد مطالبات گندمکاران چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان، تاکنون حدود 50 درصد از مطالبات آن‌ها پرداخت شده است.

«کیقباد قنبری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: تاکنون حدود 35 هزار و 67 تن گندم از کشاورزان گندمکار استان به ازای هر کیلوگرم 1300 تومان خریداری شد که میزان مطالبات پرداختی به کشاورزان 21 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده و 24 میلیارد تومان از مطالبات باقی‌مانده است.

وی افزود: متأسفانه برای امسال قیمت گندم خریداری شده از سوی دولت افزایش نیافت.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اگر ناخالصی گندم خریداری شده کم باشد قیمت خرید به 1352 تومان خواهد رسید.

قنبری با اشاره به اینکه قیمت گندم یک سال قبل تعیین می‌شود، گفت: برای خرید تضمینی گندم در سال آینده پیش‌بینی شده که مبلغ گندم خریداری شده افزایش چشمگیری داشته باشد تا سطح زیر کشت گندم کاهش نیابد و کشاورز از کشت این محصول نا امید نشود.

وی با اشاره به اینکه کیفیت گندم استان در صورت پر بارش بودن سال زراعی مطلوب است، خاطرنشان کرد: امسال به دلیل بارش کم در استان، کیفیت گندم تولیدی در حد متوسط بود که برای افزایش کیفیت، از استان‌های دیگر گندم خریداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: خرید تضمینی گندم در استان تا 15 شهریور اعلام شده اما سیلوی این شرکت تا اوایل مهرماه باز است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس