لیلا زند کیست؟!


لیلا زند کیست؟!

لیلا زند دیگر اسمی بود که قاضی دادگاه در جلسه رسیدگی به اتهامات مشایی و در کنار آزیتا شفازند مطرح شد اما موضوع لیلا زند پیچیدگی‌های بیشتری نسبت به شفازند دارد.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، شاید اسم «نایاک» یا همان شورای ملی امریکاییان ایرانی را شنیده باشید اما توضیح مختصری درباره این سازمان خالی از لطف نیست. نایاک یک سازمان غیر‌انتفاعی در جهت حمایت از حقوق سیاسی ایرانیان امریکا در چارچوب قوانین امریکاست.

مدیریت این شورا را تریتا پارسی برعهده داشته و مقر آن در شهر واشنگتن‌دی‌سی است؛ همان شهری که شفازند فعالیت‌های خود در حوزه زنان را در آن انجام می‌داد.

هرچند سند معتبری دال بر همکاری شفازند با نایاک در دسترس نیست اما این موضوع درباره لیلا زند صدق نمی‌کند زیرا در سال ٩٠ عکسی از یکی از جلسات نایاک منتشر شد که «زند» در آن حضور دارد.

یکی از نکات جالب توجه این تصویر حضور آلن ایر (سخنگوی وقت وزارت امور خارجه امریکا) در کنار زند است. لیلا زند عضو سازمان نایاک و مسوول بخش خاورمیانه در سازمان امریکایی رهپویان صلح است. لیلا زند نخستین‌بار در سال ١٣٨٥ به دعوت محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور وقت در قالب جمعیت رهپویان صلح به ایران سفر کرد و با تنی چند از مقامات کشورمان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. اما این تنها سفر او به
ایران نبود.

او در سال ١٣٨٩ برای شرکت در همایش ایرانیان خارج از کشور «همان همایشی که شفازند نیز در آن حضور داشت» وارد ایران شد و جلسه‌ای سه‌روزه برگزار کردند. اما عضویت نایاک تنها حاشیه پیرامون لیلا زند نیست؛ اقامت یک ساله زند و همسرش محمود کریمی‌حکاک در اسراییل. به گزارش روزنامه اسراییلی «جروزالم پست»، محمود کریمی حکاک، کارگردان تئاتر و تهیه‌کننده و شاعر، در سال ۲۰۱۰ به مدت یک سال به همراه همسرش و دختران دوقلوی خود در شهر حیفا در سرزمین‌های اشغالی زندگی کرده و او در این یک سال در دانشگاه تل آویو درسی به نام «ایران امروز» به دانشجویان اسراییلی تدریس می‌کرد.

اعتماد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی