تولید لیف گیاهی با لوفا


تولید لیف گیاهی با لوفا

طلبه کارآفرین قمی با تسهیلات 50 میلیون تومانی کمیته امداد، با تولید لیف گیاهی از یک گیاه ناشناس به نام لوفا کارآفرینی کرد.

به گزارش ایسنا، محمد مقیمی، با بیان اینکه همیشه از فقر عده‌ای از مردم به ویژه مناطق محروم رنج می‌بردم، گفت: چند سال پیش با هدف خدمت به مستضعفین به همراه یک گروه جهادی داوطلبانه به یکی از روستاهای محروم جنوب کرمان به نام عنبرآباد اعزام شدم.

وی با اشاره به اینکه هدف این گروه جهادی محرومیت زدایی اهالی روستا بود اظهار کرد: تصمیم گرفتیم با ایجاد امکانات برای اهالی روستا، مردم آن جا را هم با اشتغال مناسب در زمینه کشاورزی توانمند کنیم.

مقیمی بابیان اینکه پس از مطالعه و تحقیق، مشخص شد که زمین‌های منطقه برای کشت گیاهی به نام لوفا مناسب است، گفت: با ایده نوین کاشت و نهایتاً تولید لیف گیاهی لوفا هم به خواست رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی عمل شد و هم برای محرومیت زدایی از اهالی روستا اقدام موثری انجام گردید.

وی درباره این گیاه گفت: لوفا گیاهی یک ساله، بالارونده و از خانواده کدوئیان است که مناسب آب و هوای نیمه گرمسیری است و میوه آن بعد از بلوغ کامل تبدیل به اسفنج می‌شود.

این کارآفرین قمی از تلاش‌های خود برای راضی کردن کشاورزان منطقه گفت و اظهار کرد: در آن زمان زحمت زیادی برای اقناع کشاورزان منطقه کشیده شد تا این گیاه را کشت کنند ولی اکنون درآمد هر خانوار برای هر هکتار در طول سال بیش از 10 میلیون تومان است.

این طلبه کارآفرین بابیان اینکه برای توسعه طرح در سال گذشته 50 میلیون تومان تسهیلات اشتغال از کمیته امداد دریافت شد، گفت: در طول این پروژه از کاشت تا تولید و عرضه محصول علاوه بر اشتغال تمام وقت برای 4 نفر از جوانان قم، برای 25 خانوار نیز در کرمان و قم به صورت تمام وقت و پاره وقت شغل ایجاد شد.

وی گفت: با تلاش شبانه روزی و صبر، یک کارگاه خانگی تولید لیف گیاهی لوفا به صورت رسمی راه اندازی شد و با نام تجاری "نسیما" به بازار عرضه شد

مقیمی بابیان اینکه از گیاه لوفا محصولات متعددی از جمله لیف گیاهی، اسفنج ظرفشوئی، کفی صندل، فیلتر، عایق و چند محصول صنعتی و دستی خلاقانه دیگر تولید می‌شود گفت: در صورت حمایت مسئولان، علاوه بر تولید لیف می‌توان با تولید این محصولات نیز اشتغال زایی کرد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر