یادواره شهدای بروجردی حادثه منا برگزار شد


یادواره شهدای بروجردی حادثه منا برگزار شد

گروه اجتماعی ـ سومین یادواره شهدای منا شهرستان بروجرد امروز، 12 شهریور با حضور خانواده‌های شهدای منا برگزار شد.

یادواره شهدای بروجردی حادثه منا برگزار شد

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام علی پیریایی، نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد در یادوراه شهدای حادثه منا شهرستان بروجرد که امروز دوشنبه، 12 شهریور در تالار زرین‌کوب این شهرستان برگزار شد، گفت: کسانی‌که خانه خدا را زیارت می‌کنند همه گناهان آنان بخشیده می‌شود و خانه خدا اولین خانه برای عبادت است و هرساله در ایام ذی‌الحجه مسلمانانی از سراسر جهان به زیارت خانه خدا می‌روند و اعمال و مناسک حج را انجام می‌دهند.
وی اضافه کرد: چند سال پیش در ایام حج تعداد زیادی از زائران ازجمله زائران ایرانی جان خود را از دست دادند که امروز این مراسم به یاد شهدای منای شهرستان بروجرد برگزار شده است.
پیریایی ادامه داد: برخی از افراد می‌گویند زائرانی که قرار است به حج بروند بهتر است پول آن‌را به فقرا بدهند اما این‌کار درست نیست چراکه باید حج را به‌جا آورد و نمی توان اقدام و برنامه دیگری را جایگزین آن کرد.
وی با اشاره به این‌که حج از ستون‌های اسلام است، اظهارکرد: افرادی‌که توانایی مالی دارند و حج بر آن‌ها واجب است باید به حج بروند و اگر مسلمانان به حج نروند، اساس اسلام به خطر می‌افتد.
نماینده ولی‎فقیه در جهاد کشاورزی بروجرد گفت: دشمنان در حال شبهه‌افکنی در دین بوده و در حال برنامه‌ریزی توطئه‌هایی هستند تا حجاج را تخریب کنند اما مسلمانان باید توجه داشته باشند که حج را نباید کنار گذاشت و یکی‌از واجبات برای افرادی است که توانایی و شرایط لازم را دارند.
یادآور می‏‌شود، در ایام حج سال ۹۴ تعداد ۱۳ نفر از شهرستان بروجرد جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران