وضعیت گونه های جانوری در بیله سوار بهبود یافته است


وضعیت گونه های جانوری در بیله سوار بهبود یافته است

اردبیل - ایرنا- مدیر محیط زیست شهرستان بیله‌سوارگفت: توجه ویژه محیط بانان و فرهنگ سازی مناسب وضعیت جمعیت گونه‌های جانوری را در این شهرستان بهبود داده و با تداوم این روند می توان به نقطه پایدار در حفظ گونه های جانوری دست یافت.

به گزارش ایرنا ، بهنام برزگر روز دوشنبه در حاشیه رهاسازی یک قلاده گربه جنگلی افزود: بیله‌سوار با برخورداری از منابع آبی منشعب از رودخانه مرزی بالهارود و رود ارس از مراتع و اراضی جنگلی وسیعی برخوردار بوده و مستعد حضور و زندگی گونه‌های مختلف جانوری است.
وی بیان کرد: این استعداد، اقدام های حمایتی از گونه های جانوری را در این منطقه ضروری کرده و محیط بانان در این راستا به صورت شبانه روزی تلاش می کنند.
وی ادامه داد: دراین راستا یک قلاده گربه جنگلی که از ناحیه پا دچار مشکل و قادر به حرکت نبود، با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست شناسایی شده و با طی مراحل درمانی، برای بازگشت به زیستگاه اصلی خود آماده شد.
برزگر ادامه داد: بعد از 2 ماه تیمار و نگهداری این گونه حفاظت شده که از جانداران کمیاب و ارزشمند محسوب می‌شود، با بازیابی وضعیت جسمانی و حرکتی مناسب دوباره در زیستگاه جنگلی شهرستان بیله‌سوار رهاسازی شد.
بیله سوار در 165 کیلومتری شمال اردبیل واقع بوده و از مناطثق مهم کشاورزی و مرتعی استان می باشد.
3006/6016

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!