وضعیت گونه های جانوری در بیله سوار بهبود یافته است


وضعیت گونه های جانوری در بیله سوار بهبود یافته است

اردبیل - ایرنا- مدیر محیط زیست شهرستان بیله‌سوارگفت: توجه ویژه محیط بانان و فرهنگ سازی مناسب وضعیت جمعیت گونه‌های جانوری را در این شهرستان بهبود داده و با تداوم این روند می توان به نقطه پایدار در حفظ گونه های جانوری دست یافت.

به گزارش ایرنا ، بهنام برزگر روز دوشنبه در حاشیه رهاسازی یک قلاده گربه جنگلی افزود: بیله‌سوار با برخورداری از منابع آبی منشعب از رودخانه مرزی بالهارود و رود ارس از مراتع و اراضی جنگلی وسیعی برخوردار بوده و مستعد حضور و زندگی گونه‌های مختلف جانوری است.
وی بیان کرد: این استعداد، اقدام های حمایتی از گونه های جانوری را در این منطقه ضروری کرده و محیط بانان در این راستا به صورت شبانه روزی تلاش می کنند.
وی ادامه داد: دراین راستا یک قلاده گربه جنگلی که از ناحیه پا دچار مشکل و قادر به حرکت نبود، با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست شناسایی شده و با طی مراحل درمانی، برای بازگشت به زیستگاه اصلی خود آماده شد.
برزگر ادامه داد: بعد از 2 ماه تیمار و نگهداری این گونه حفاظت شده که از جانداران کمیاب و ارزشمند محسوب می‌شود، با بازیابی وضعیت جسمانی و حرکتی مناسب دوباره در زیستگاه جنگلی شهرستان بیله‌سوار رهاسازی شد.
بیله سوار در 165 کیلومتری شمال اردبیل واقع بوده و از مناطثق مهم کشاورزی و مرتعی استان می باشد.
3006/6016

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی