فضاسازی علیه حجاب نوعی جنگ نرم علیه اسلام است


فضاسازی علیه حجاب نوعی جنگ نرم علیه اسلام است

کانون خبرنگاران نبأ ــ اجرای احکام اسلامی محتاج گزارش تاریخی نیست و ممکن است آن زمان موردی نبوده اما امروز الزامی است. امروز حجاب خانم و گیر دادن به آن نوعی جنگ نرم علیه اسلام است و پوشش بانوان امروز برای ما حیثیتی پیدا کرده که در زمان پیامبر(ص) این حساسیت وجود نداشته است.

فضاسازی علیه حجاب نوعی جنگ نرم علیه اسلام است

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ قسمت نوزدهم برنامه «بدون توقف» با اجرای محمدعلی شفیعی، کارشناس ارشد مطالعات آمریکا و با حضور علی غلامی، رئیس دانشکده حقوق به عنوان کارشناس، شب گذشته، 10 شهریور از شبکه سوم سیما به روی آنتن رفت و علی غلامی در این برنامه در خصوص شبهات موجود در امر حجاب و بیانات امام خمینی(ره) در ابن حوزه گفت: امام (ره) در 7 دی 1357 در پاریس مصاحبه‌ای می‌کنند و درباره حجاب می‌گویند که زن باید حجاب را رعات کند اما چادر لزوما حجاب نیست و ما می‌خواهیم کشور اسلامی داشته باشیم و نمی‌خواهیم زن عروسک باشد. امام(ره) وقتی وارد کشور می‌شوند تا قانون اساسی سال 58 موضع صریحی درباره حجاب نمی‌گیرند و در فروردین 58 مردم به قانون اساسی رأی می‌دهند و در قانون اساسی در اصل 2 و 3 و 4 تصویب شده که اینجا کشور اسلامی است و باید قوانین اسلامی در آن پیاده شود و باید در کشور زمینه‌سازی رشد و تعالی دینی برای مردم فراهم شود.
وی ادامه داد: در سال 62 قانون تعزیرات تصویب شد و اعمال تعزیرات بر اساس قانون بر عهده حاکم است. اگر بخواهید بگویید در مورد قانون حجاب تشخیص حاکم غلط بوده اما در این حالی است که بتوانیم بگوییم هرآنچه علت است از همان معلول ناشی می‌شود در حالی که من این را قبول ندارم و معتقدم حتی فساد 3 هزار میلیاردی هم بر حجاب مؤثر است به این صورت که تا حرف از حجاب زده می‌شود، می‌گویند به چهار تا تار موی ما گیر ندهید، بروید جلوی اختلاس هزار میلیاردی را بگیرید.
غلامی با اشاره به لزوم رعایت قوانین کشور عنوان کرد: قوانین در کشور باید رعایت شوند ولو اینکه برخی به آن‌ها اعتقاد نداشته باشند. اما برخی قوانین هستند که اگر اعتقاد پشت آن باشد فرد به صرف اجرای آن اکتفا نمی‌کند و شاید خود او مبلغ و مروج شود و شاید یک جایی بیش از آنچه گفته شده رعایت کند. حجاب یک امر اختیاری انسانی است و اعتقاد می‌خواهد.
این کارشناس در ارتباط با حاکمیت صدر اسلام و موضوع حجاب در صدر اسلام بیان کرد: پیامبر(ص) 10 سال و حضرت علی(ع) 5 سال بر جامعه حکومت کردند و این 15 سال الگوی حکومت بر جامعه اسلامی است. می‌گویند ما رفتیم و بررسی کردیم و جایی در آن 15 سال نشانه‌ای از برخورد با بد حجابی ندیده‌ایم و در نتیجه در صدر اسلام با بدحجابی مقابله نمی‌شده است. اول اینکه باید ببینید که آیا بدحجابی در دوران حکومت اسلام و در محدوده حاکمیت اسلامی وجود داشته است یا خیر؟ بعد از نزول آیات حجاب در مدینه هیچگونه گزارشی از بدحجابی در تاریخ ثبت نشده است.
وی افزود: دوم اینکه فرض بر اینکه بدحجابی در آن دوران بوده آیا میزان و عمق بد پوششی به همین میزان امروز بوده است؟ سوم اینکه معنای الزام چیست و آیا پیامبر(ص) حجاب را الزامی کرده بود یا خیر؟ جمهوری اسلامی به نهادهای مختلف الزام می‌کند که بستر اجرای حجاب در جامعه را فراهم کنند و بعد به بانوان الزام می‌کند حجاب را رعایت کنند. و چهارم این که منابع تاریخی هم در این باره درست بررسی نشده است. اجرای احکام اسلامی محتاج گزارش تاریخی نیست و ممکن است آن زمان موردی نبوده اما امروز الزامی است. امروز حجاب خانم و گیر دادن به آن نوعی جنگ نرم علیه اسلام است و پوشش بانوان امروز برای ما حیثیتی پیدا کرده که در زمان پیامبر(ص) این حساسیت وجود نداشته است.
غلامی با اشاره به گستره تأثیرپذیری حجاب در کشور خاطرنشان کرد: حجاب در کشور ما به مسائل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و تمام مسائل کشوری مربوط است و از آ‌ن‌ها تأثیر می‌گیرد. اینگونه است که مردم می‌بینند که نظام بانکداری اسلامی نتوانسته خوب عمل کند و دارد خلاف اسلام عمل می‌کند و می‌بینند که در کشور اسلامی اقتصاد به بدترین وضع ممکن مدیریت می‌شود و اختلاس‌های کلان صورت می‌گیرد و لذا می‌گویند وقتی اسلام نمی‌تواند اقتصاد ما را درست کند پس نباید به حجاب ما اجباری داشته باشد.
گفتنی است، برنامه ترکیبی_چالشی «بدون توقف» با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدرضا نجارزاده روزهای زوج در ساعت 19:20 از شبکه سه پخش می‌شود.

حدیثه سوختانلو

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه