توکل کرمان: جنایات جنگی در یمن هولناک و بی سابقه است


توکل کرمان: جنایات جنگی در یمن هولناک و بی سابقه است

برنده جایزه نوبل صلح، تاکید کرد گزارش سازمان ملل درباره جنایت های جنگی در یمن، وقوع جرائم هولناک و بی سابقه ای را برملا کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، برنده جایزه نوبل صلح، تاکید کرد گزارش سازمان ملل درباره جنایت های جنگی در یمن، وقوع جرائم هولناک و بی سابقه ای را برملا کرد.
توکل کرمان در مصاحبه با این شبکه، تاکید کرد هدف ائتلاف اماراتی- سعودی از حمله به یمن، کمک به مردم این کشور نیست و گزارش سازمان ملل درباره جنایت های جنگی در یمن، جرائم هولناک و بی سابقه ای را فاش کرد.
کرمان افزود: هدف این ائتلاف آزاد کردن یمن نیست، بلکه آنها نمی خواهند اصلا یمن وجود داشته باشد. گزارش سازمان ملل، جنایت هایی را فاش کرد که ارتکاب آن در جوامع اسلامی و عربی بسیار عجیب است. یمن جنگ های متعددی را پشت سر گذاشته که هیچ گاه شاهد وقوع جنایت هایی در این حد مانند تجاوزهای جنسی نبوده است. سربازان اماراتی که ابتدا به سرزمین یمن تجاوز کردند، اکنون به مردم یمن هم تجاوز می کنند.
وی خاطر نشان کرد: گزارش سازمان ملل مستند حقوقی برای پیگرد مسئولان ارتکاب جنایت های جنگی در یمن و در راس آنها محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی از طریق دادگاه بین المللی کیفری است. گزارش سازمان ملل فقط بیانگر قطره ای از دریای جنایت های آنها در یمن است. همه آنها بازخواست خواهند شد. محمد بن سلمان و محمد بن زاید ائتلاف خیانت و فریب را علیه مردم یمن هدایت می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ علیراد قسمت