25 اشتباه رایج در آرایش عروس خانم ها


25 اشتباه رایج در آرایش عروس خانم ها

یکی از مناسبت های مهم زندگی هر فرد و به خصوص یک خانم مراسم ازدواج وی است. در مراسم ازدواج، بیش از هر مناسبت دیگری عکس گرفته می شود و زیبایی یک عروس خانم از اهمیت زیادی برخوردار است. اما متاسفانه برخی اشتباهات آرایشی باعث می شوند که زیبایی عروس خانم ها در عکس ها به اندازه ای که باید، به نظر نرسد. به همین دلیل در این مقاله از سایت به 25...

یکی از مناسبت های مهم زندگی هر فرد و به خصوص یک خانم مراسم ازدواج وی است. در مراسم ازدواج، بیش از هر مناسبت دیگری عکس گرفته می شود و زیبایی یک عروس خانم از اهمیت زیادی برخوردار است. اما متاسفانه برخی اشتباهات آرایشی باعث می شوند که زیبایی عروس خانم ها در عکس ها به اندازه ای که باید، به نظر نرسد. به همین دلیل در این مقاله از سایت به ۲۵ اشتباه رایج در آرایش عروس خانم ها و نحوه جلوگیری از آن ها پرداخته شده است. با ما همراه شوید.

۲۵ اشتباه رایج درآرایش عروس خانم ها
امتحان کردن چیزهای جدید در آرایش عروس
روز عروسی زمان امتحان کردن چیز جدید نبوده و چه برای آرایش عروس و چه برای انجام مراقبت های پوستی، نباید از روش یا محصول جدید استفاده کرد زیرا ممکن است منجر به حساسیت پوستی شود.
آرایش عروس طبق مُد روز
روش هایی مانند کانتورینگ، استروبینگ و روش های مشابه ممکن است امروزه کاربرد زیادی داشته باشند. اما هر فرد باید متناسب با پوست و چهره خود هر آرایشی را انجام داده و درگیر این نباشد که چه نوع میکاپ و آرایش مو رواج دارد.
امتحان کردن آرایش عروس از قبل
بسیاری از خانم ها روی آرایش عروس و مدل موی روز عروسی خود حساسند. به این خانم ها توصیه می شود که قبل از فرا رسیدن این مراسم مدل مو وآرایش مورد نظر خود را امتحان کنند. این کار ممکن است هزینه بر باشد، ولی قطعا ارزش دارد.
آرایش عروس طبق عکس دلخواه
می توانید، از قبل عکس و مدل های آرایشی دلخواه خود را انتخاب کرده و پس از مشورت با آرایشگر خود از آن ها استفاده کنید.
انتخاب رژ لب یا لاک لب در آرایش عروس
معمولا توصیه می شود که برای آرایش عروس به جای رژلب معمولی و یا برق لب که به سرعت ریخته و یا محو می شوند، از لاک لب که دوام و ماندگاری بیشتری دارد، استفاده شود.
درخشش قسمت های نادرست در آرایش عروس
ممکن است کمی برق زدن گونه ها جذاب باشد ولی اگر بینی و پیشانی بیش از حد برق بزند، این تصور به وجود می آید که پوست چرب است و جلوه زیبایی به خصوص در عکس ها نخواهد داشت.
اهمیت رژ گونه در آرایش عروس
زدن رژگونه کاملا به حالت صورت بستگی داشته و فردی که صورت کشیده دارد، نباید مانند کسی که صورتی گرد دارد رژ گونه بزند. به علاوه زدن کمی کرم برنزه زیر گونه ها برای درشت تر نشان دادن آن ها ضرری ندارد.
آرایش بیش از حد چشم عروس
تنها در صورتی که آرایش عربی یا خلیجی مد نظر دارید از رنگ های مشکی در آرایش خود استفاده کنید، وگرنه غیر از ریمل، بهتر است از رنگ مشکی در آرایش صورت دوری کرد. برای جذابیت بیشتر چشم ها باید از سایه های مناسب رنگ چشم و پوست استفاده کرد. مثلا کسی که چشم های سبز دارد، بهتر است از رنگ برنز و کسی که چشم های عسلی دارد بهتر است از رنگ های قهوه ای کمرنگ و از رنگ خاکستری برای چشم های قهوه ای به کار برده شود.
مژه مصنوعی نامناسب برای عروس
یکی از کارهایی که در بین خانم ها رواج دارد، استفاده از مژه مصنوعی است. اما برای استفاده از این مژه ها نیز باید دقت کرده و اندازه مناسبی برای چشم ها انتخاب کرد. به علاوه مژه مصنوعی را چند روز قبل امتحان کنید تا مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید.
توجه به فرم ابرو در آرایش عروس
ابروها یکی از مهم ترین قسمت های صورت در آرایش هستند و به چشم ها حالت می دهند. به همین دلیل بهتر است در آرایش آن ها دقت کرده و از چند روز قبل آن ها را مرتب کرد.

25 اشتباه رایج در آرایش عروس خانم ها

نداشتن SPF در کرم پودر عروس
بسیاری از کرم پودرها حاوی SPF هستند. اما برخلاف تصور افراد، استفاده از این کرم پودرها به خصوص برای کسانی که عکس می گیرند مناسب نیست و پوست را روشن تر از آن چه که هست نشان می دهد که جلوه زیبایی ندارد.
استفاده از کرم پودر سبک در آرایش عروس
بسته به نوع پوست و لکه های موجود در آن باید روی پوست کرم پودر زد. اگر پوست مشکل خاصی نداشته باشد، زدن کمی کرم پودر کافی بوده ودر غیر این صورت باید به اندازه ای از آن استفاده کرد تا لکه ها پوشیده شوند.
زدن کرم پودر زیاد در آرایش عروس
زدن کرم پودر زیاد روی صورت و به اصطلاح کیکی کردن صورت هم حالتی غیر طبیعی به صورت داده و هم ممکن است با گرمای هوا و تعریق پوست، بریزد.
انتخاب پنکک مناسب برای آرایش عروس
زدن پنکک یا پود، پوست را مات می کند اما در صورتی که از آن در زیر چشم استفاده شود، منجر به بروز چروک های ریز شده و چشم ها را پیرتر نشان می دهد. برای جلوگیری از این موضوع تنها کافی است زیر چشم ها کمتر پودر زده و یا کلاً از این نوع پودر ها استفاده نکرد.
هماهنگ نبودن رنگ آرایش صورت و بدن
معمولا آرایش روی صورت کمی رنگ پوست را تغییر می دهد، به همین دلیل عدم هماهنگی رنگ پوست صورت با پوست بدن زیبا نبوده و به همین دلیل نیز باید پوست بدن را هم آرایش کرد.
استفاده از محصولات ضد آب در آرایش عروس
علاوه بر استفاده از ریمل های ضد آب بهتر است از کرم پودر و رژ لب ضد آب هم استفاده کرد تا آرایش نریزد.
نخوابیدن میکاپ در آرایش عروس
یکی از اشتباهات رایج در آرایش عروس خانم ها صبر نکردن و نخوابیدن آرایش است که باعث ریزش و مصنوعی به نظر رسیدن آرایش می شود. برای جلوگیری از این موضوع کافی است بین هر مرحله از میکاپ چند دقیقه صبر کنید تا محصول مورد نظر به خوبی جذب پوست شود.
برنزه کردن بیش از حد پوست در آرایش عروس
بعضی خانم ها اعتقاد دارند که برنزه کردن پوست زیباست. این موضوع صحیح بوده ولی در صورتی که پوست بیش از اندازه برنزه شود، امتحان سوختن آن وجود داشته و علاوه بر آن پوشیدن لباس عروس سفید با پوست خیلی برنزه زیبا نخواهد بود.
استفاده از اسپری برنزه در آرایش عروس
برنزه کردن پوست با استفاده از اسپری باید از چند روز قبل صورت گیرد تا در صورتی که از آن رضایت نداشتید بتوانید آن را تغییر دهید.
زدن اسپری بدن در روز عروسی
اسپری کردن بدن معمولا روش مناسبی برای برنزه کردن پوست نیست. زیرا با این کار تمام سطح پوست را به یک اندازه رنگ کرده و برجستگی ها و فرو رفتگی های بدن را به خوبی نشان نمی دهد.

25 اشتباه رایج در آرایش عروس خانم ها

تغییر مراقبت های پوستی قبل از روز عروسی
در صورتی که پوستی آکنه خیز دارید بهتر است قبل از مراسم ازدواج خود عادت های غذایی و مراقبت های پوستی تان را تغیر ندهید. برای لایه برداری پوست از چند روز قبل اقدام کرده و آبرسانی پوست را فراموش نکنید.
آماده کردن پوست قبل از آرایش عروس
در روز عروسی قبل از آرایش کردن باید ابتدا پوست را به خوبی شست. برای این کار از یک کلینزر ملایم و لوسیون مناسب پوست خود استفاده کرده و سپس میکاپ را انجام دهید.
وکس کردن قبل از روز عروسی
وکس صورت، ابروها و هر نقطه از بدن ممکن است منجر به حساسیت های پوستی و بروز جوش شود. بنابراین این کار را باید از چند روز قبل انجام دهید.
اهمیت به آرایش ساقدوش ها
از آن جایی که ساقدوش ها عکس های زیادی با شما می گیرند، بهتر است به آرایش و مدل موی آن ها نیز توجه کرده و تا جای ممکن مدل مو و میکاپ مشابهی برای آن ها انتخاب کنید.
لوازم آرایشی اورژانسی در آرایش عروس
در روز عروسی ممکن است آرایش ریخته و نیاز به ترمیم آن باشد. به همین دلیل بهتر است عروس خانم و همراهان وی همراه خود رژلب، پنکک و دیگر وسایل مورد نیاز را داشته باشند.

منبع

25 اشتباه رایج در آرایش عروس خانم ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مدل آرایش عروس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن