طرز تهیه انواع سالاد ایتالیایی


طرز تهیه انواع سالاد ایتالیایی

انواع سالاد ایتالیایی را می‌توان از ترکیب سبزیجات و مواد گوشتی متنوع درست کرد. سالاد ایتالیایی سزار، سالاد ایتالیایی با مرغ، سالاد ایتالیایی با سبزیجات و سالاد ایتالیایی با پاستا مشهورترین انواع این سالاد هستند که هر یک با نوعی سس مخصوص سرو می‌شوند.

ستاره | سرویس آشپزی - آیا به طعم ویژه‌ انواع سالاد ایتالیایی علاقه‌مند هستید؟ وجود مواد اولیه خاص و ترکیب آن‌ها طعم خاصی به سالاد‌های ایتالیایی می‌بخشد. این سالاد را می‌توان با مرغ، سبزیجات یا پاستا تهیه و میل کرد.

در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست موضوعی زیر به موضوع دلخواه خود برسید.

سالاد ایتالیایی سزار سالاد ایتالیایی با مرغ سالاد ایتالیایی سبزیجات سالاد ایتالیایی با پاستا

طرز تهیه انواع سالاد ایتالیایی
۱. سالاد ایتالیایی سزار

سزار نوعی سالاد ایتالیایی است که برای اولین بار در سال ۱۹۲۴ میلادی توسط سرآشپز سزار کاردینی (cesare cardini) درست شد. در این سالاد مجموعه‌ای از مزه‌های ایتالیایی احساس می‌شود و مخلوطی از پنیر پارمزان، کاهو و سس ووستشیر است. سالاد سزار در نقاط مختلف دنیا به روش‌های متنوعی درست می‌شود و در آن از مواد گوناگونی استفاده می‌شود.

مواد لازم
کاهو 1 عدد
نان تست 3-4 عدد
روغن زیتون 150 میلی لیتر
پنیر پارمزان 100 گرم
سرکه سفید 1 قاشق غذاخوری
تخم مرغ 1 عدد
سیر 2 حبه
آبلیمو 2 قاشق غذاخوری
سس ووستشیر 2 قاشق غذاخوری

دستور تهیه:
برگ‌های تازه و سالم کاهو را شسته و خشک کنید. سپس برگ‌های کاهو را خرد کرده و در یک کاسه نسبتا بزرگ بریزید. قسمت‌های کناره‌ی نان‌های تست را جدا کرده و قسمت وسط آن را به مربع‌های یک سانتی‌متری برش بزنید. در تابه‌ای کمی روغن داغ کنید و سیر له شده را در آن تفت دهید. سپس برش‌های نان تست را در روغن سرخ کنید تا برشته شوند. نان‌های تست را پس از خنک شدن به کاهوی خرد شده اضافه کنید. پنیر پارمزان را رنده کرده و به مخلوط کاهو نان تست اضافه کنید. تخم مرغ، سرکه سفید، نمک، فلفل و سس ووستشیر را در ظرفی ریخته و با همزن برقی خوب مخلوط کنید. پس از ۵ دقیقه همزدن مواد شروع به افزودن روغن زیتون کنید و به همزدن ادامه دهید تا سس غلیظی شبیه سس مایونز به دست آید. این سس را به مخلوط کاهو، نان تست و پنیر پارمزان اضافه کرده و هم بزنید.

طرز تهیه انواع سالاد ایتالیایی

۲. سالاد ایتالیایی با مرغ

مواد لازم (1)
سینه مرغ 150 گرم
نان تست سبوسدار 90 گرم
کاهو خرد شده 6 پیمانه
پنیر پارمزان رنده شده 90 گرم
روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری
سس سالاد 4 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به میزان لازم

دستور تهیه شماره یک:
نان‌های تست را به قطعات کوچک یک سانتی‌متری برش زده و در یک قاشق مرباخوری روغن زیتون روی حرارت ملایم تفت دهید تا برشته شوند. سینه مرغ را به صورت رشته‌های باریک برش زده و آن را در تابه چرب شده با یک قاشق مرباخوری روغن زیتون گریل کنید. برای درست کردن سس سالاد، یک عدد زرده تخم مرغ را در مخلوط کن ریخته و روغن زیتون را به تدریج به آن اضافه کنید تا سس غلیظی حاصل شود. در انتها ۲ قاشق غذاخوری آبلیموی تازه و یک قاشق مرباخوری سرکه به آن اضافه کنید. برگ‌های کاهو را به قطعات درشت خرد کرده و در ظرف سرو بریزید. نیمی از پنیر پارمزان را با ۴ قاشق غذاخوری از سس سالاد مخلوط کنید و روی کاهو بریزید. سپس به ترتیب مرغ گریل شده و نان تست را اضافه کنید و روی همه مواد را با بقیه پنیر پارمزان بپوشانید.

مواد لازم (2)
کاهو 6 برگ
نان تست 1 عدد
پنیر پارمزان رنده شده 1 قاشق غذاخوری
فیله مرغ 1 عدد
گردو 3 عدد
روغن زیتون 1/4 پیمانه
سس مایونز 1 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و پودر سیر به میزان لازم
آبلیمو 2 قاشق غذاخوری

۲. دستور تهیه شماره دو: برگ‌های کاهو را پس از شستن و خشک کردن خرد کرده و در ظرف سرو بریزید. فیله مرغ را کمی نمک و فلفل بپاشید و در فر گریل کنید. سپس به قطعات کوچک خرد کرده و روی کاهو بریزید. نان‌های تست را برشته کنید. برای این منظور می‌توانید دستگاه ساندویچ ساز را با کمی روغن زیتون چرب کرده و سپس نان‌های تست را در آن قرار دهید؛ یا در فر گرم شده روی حرارت ۱۴۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا برشته شوند. سپس آن‌ها را خرد کرده و روی کاهو بریزید. مغز گردو‌ها را نیم کوب کرده و روی کاهو و نان تست بریزید. روغن زیتون، سس مایونز، نمک، فلفل، پودر سیر و آب لیموترش را در ظرفی ریخته و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. سس را روی سالاد ریخته و روی آن را با پنیر پارمزان رنده شده بپوشانید.

طرز تهیه انواع سالاد ایتالیایی

۳. سالاد ایتالیایی سبزیجات

مواد لازم
کاهوی درشت خرد شده 3 پیمانه
کنسرو نخود فرنگی 1 پیمانه
کنگر فرنگی مزه دار ریز خرد شده 1 پیمانه
فلفل سبز خرد شده 1 عدد
گوجه فرنگی خرد شده 2 عدد
کنسرو زیتون حلقه شده 1 پیمانه
کالباس ریز خرد شده 5 برش
سالامی ریز خرد شده 5 برش
پپر.نی ریز خرد شده 5 برش
پنیر ایتالیایی پرولون ریز خرد شده 3 برش
پیازچه ریز خرد شده 2 عدد
روغن زیتون 1/4 پیمانه
سرکه قرمز 2 قاشق غذاخوری
نمک 1/4 قاشق چایخوری
فلفل سیاه 1/8 قاشق چایخوری
پنیر پارمزان 2 قاشق غذاخوری

دستور تهیه: کاهو، نخود فرنگی، کنگر فرنگی، فلفل سبز، گوجه فرنگی، زیتون، کالباس، سالامی، پپرونی، پنیر ایتالیایی و پیازچه را در ظرف جاداری بریزید. سرکه، روغن زیتون، نمک و فلفل را در یک کاسه کوچک ریخته و خوب هم بزنید تا یکدست شوند. سس حاصل را روی مواد ریخته و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. در انتها پنیر پارمزان را روی سالاد بپاشید.

طرز تهیه انواع سالاد ایتالیایی

۴. سالاد ایتالیایی با پاستا

مواد لازم
خیار شور خرد شده 1 فنجان
پاستا 2 فنجان
تن ماهی 1/3 فنجان
سس مایونز 1 فنجان
سیب زمینی پخته 2 عدد
هویج پخته خرد شده 1/4 فنجان
سس خردل به میزان لازم
کنسرو ذرت 1/2 فنجان
سینه مرغ پخته 1 فنجان
جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری
خامه 1/2 فنجان
پیازچه خرد شده 1/4 فنجان
نمک به میزان لازم

دستور تهیه: پاستا را با توجه به طرز پخت نوشته شده در پشت بسته بندی با مقداری نمک، روغن و آب پخته، سپس آن را آبکش کرده و با آب سرد بشویید. پاستا را در یک کاسه جادار ریخته، هویج و سیب زمینی و سینه مرغ و ذرت و خیار شور و پیازچه و جعفری و تن ماهی را به آن اضافه کنید، سپس مواد را خوب با هم مخلوط کنید. سس مایونز، خامه، سس خردل و نمک را در ظرفی ریخته و خوب با هم مخلوط کنید. این سس را به مواد سالاد اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند. سالاد را یک ساعت در یخچال بگذارید تا برای سرو آماده شود.

طرز تهیه انواع سالاد ایتالیایی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سالاد و پیش‌غذا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها