رای نهایی یوفا و غیبت عمدی رونالدو در مراسم اهدای جایزه


رای نهایی یوفا و غیبت عمدی رونالدو در مراسم اهدای جایزه

تهران- ایرنا- گزارش ها حاکی است، «کریسیتانو رونالدو» ستاره سابق رئال مادرید پس از مطلع شدن از رای نهایی یوفا در انتخاب بهترین بازیکن سال، از حضور در مراسم اهدای این جایزه منصرف شده است، اتفاقی که محرمانه بودن روند اعلام آراء این نهاد را زیر سوال می برد.

به گزارش ایرنا، تارنمای خبری اسپرتس کیدا روز شنبه نوشت: سه بازیکن به عنوان نامزدهای دریافت بهترین بازیکن سال یوفا برگزیده شدند، کریسیتانو رونالدو (رئال مادرید)، لوکا مودریچ (رئال مادرید) و محمد صلاح (لیورپول)؛ این در حالی است که تنها دو نفر از آن ها در مراسم اهدای جایزه در موناکو حضور پیدا کردند.
در مراسمی که روز پنجشنبه به میزبانی «مجمع گریمالدی» فرانسه برگزار شد، علاوه بر قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان 2018 – 2019 اروپا، جوایز فردی فصل پیش نیز به برگزیدگان اهدا شد اما سومین صندلی ردیف جلو، پس از مسجل شدن غیبت کاپیتان تیم ملی پرتغال تا پایان مراسم خالی ماند.
حالا بعد از گذشت دو روز شبکه تلویزیونی «ای اس پی ان» مطلع شده است که مهاجم پرتغالی بر خلاف انتظارات، سفر خود به فرانسه را در لحظات پایانی لغو کرده است.
اما پرسشی که مطرح می شود این است؛ چرا؟ ظاهرا رای نهایی پیش از اعلام عمومی از منبعی درز کرده و به گوش رونالدو رسیده است.
او به عنوان بهترین بازیکن سال یوفا انتخاب نشد و در عوض مودریچ هافبک کروات و هم تیمی سابق او در سانتیاگو برنابئو این جایزه را از آن خود کرد.
این در حالی است که «الکساندر چفرین» رییس اتحادیه فوتبال اروپا یوفا در این باره اظهار داشت: ما به کسی اطلاع ندادیم اما شما می دانید که اطلاعات چطور درز پیدا می کند.
عصر همان روز هلیکوپتر شخصی رونالدو در حالت آماده باش بود تا او و خانواده اش را بلافاصله به موناکو برساند اما بازیکن تیم یوونتوس به صورت ناگهانی از تصمیم خود منصرف شد.
رئال مادرید در این دوره تقریبا با داشتن یک نامزد در هر پست (رونالدو مهاجم، کیلور ناواس دروازه بان، سرخیو راموس مدافع، مودریچ هافبک) جوایز فردی را درو کرد، این در حالی است که رونالدو معتقد است با توجه به اینکه او عنوان آقای گل این رقابت ها را برای شش فصل متوالی از آن خود کرده است، کنار آمدن با تصمیم یوفا در مورد عدم انتخاب شدن به عنوان بازیکن سال کمی برای او دشوار بوده و اصطلاحا برایش گران تمام شده است.
بر اساس قوانین یوفا، بهترین بازیکن سال صرف نظر از ملیت، به بازیکنی تعلق می گیرد که برای مدت یک فصل برای باشگاهی در قلمرو یوفا توپ زده است، این جایزه با توجه به عملکرد نامزدها در تمامی رقابت ها (لیگ داخلی، بازی های بین قاره ای و بین المللی) به فرد برگزیده اعطا می شود.
در این بین، «خورخه مندس» مدیر برنامه های رونالدو که به صراحت لهجه مشهور است، در این خصوص اظهار داشت: فوتبال در زمین بازی انجام می شود یعنی جایی که رونالدو همیشه برنده است، او 15 گل در فصل گذشته به ثمر رساند و نقش اصلی سومین قهرمانی پی در پی رئالی ها بود؛ خنده دار و شرم آور است چرا که رونالدو بدون شک مستحق دریافت این جایزه بود.
ستاره سابق کهکشانی ها که تابستان جاری با قراردادی 100 میلیون یورویی سانتیاگو برنابئو را برای آغاز یک ماجراجویی تازه به مقصد تورین ترک کرد، اگرچه همچنان یکی از محتمل ترین گزینه های برنده شدن مرد سال فیفا است اما حذف زودهنگام او بهمراه تیم ملی کشورش از گردونه رقابت های جام جهانی 2018 روسیه، بخت هایش را برای این عنوان کاهش خواهد داد.
ورزشی**3991**1368

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس