همدلی اقوام مختلف در خراسان‌شمالی سرمایه فرهنگی است


همدلی اقوام مختلف در خراسان‌شمالی سرمایه فرهنگی است

استاندار خراسان‌شمالی گفت: مدیری که دل به امکانات دولتی ببند نشان می‌دهد که اطلاعات کافی ندارد.

به گزارش ایسنا، «محمدرضا خباز» در نشست شورای اداری استان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با بیان این‌که اعتبارات دولتی برای پیشرفت کفایت نمی‌کند، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم به استان عمران و آبادانی ببخشیم باید بخش خصوصی را فعال کنیم و این فعالیت نیازمند این است که برای بخش خصوصی امنیت قائل شویم تا بتوانیم اعتماد آن‌ها را جلب کنیم.

وی افزود: با رفتاری عاشقانه و مدبرانه هم‌چنین خلوص نیت می‌توانیم عقب‌افتادگی‌های استان را جبران کنیم، چون استان خراسان‌شمالی پتانسیل این حرکت سریع را دارد.

خباز اظهار کرد: با توجه به جشنواره تولیدات صدا و سیما این حرکت می‌تواند استان را به مردمی که شناخت کافی ندارند معرفی کند هم‌چنین توانمندی‌های استان به مردم و به‌ویژه سرمایه‌گذاران معرفی شود.

استاندار خراسان‌شمالی تصریح کرد: حضور اقوام مختلفی که بدون هیچگونه اختلاف نظری در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند از نعمت‌های الهی است و نشان‌دهنده این است که تبار این مردم افراد عاقل و فهمیده‌ای بوده‌اند.

وی ادامه داد: در گفت‌وگویی با دادستان در خصوص این‌که آیا پرونده‌ای به علت اختلافات قومی به دادگستری رسیده است؟ دادستان اظهار کرد حتی یک پرونده در این زمینه نداشته‌ایم، نه تنها اکنون بلکه تا 120 سال گذشته نیز چنین مسأله‌ای وجود نداشته است.

خباز تصریح کرد: اکنون میانگین میزان حضور زائرینی که به مشهد سفر می‌کنند در استان دو ساعت است که با برنامه‌هایی که داریم می‌خواهیم این زمان را حداقل به دو شبانه‌روز برسانیم که این امر می‌تواند اثر بسیار مثبتی در کسب درآمد برای استان باشد.

وی در ادامه افزود: چهار اقلیم آب و هوایی در استان وجود دارد که همراه با اقلیم اقوام از جاذبه‌هایی است که می‌توان بسیار از آن استفاده کرد و این بهره‌گیری به هنر ما باز می‌گردد که چقدر می‌توانیم این موقعیت را بالفعل کنیم.

استاندار خراسان‌شمالی در خصوص پروژه‌هایی که به اعتبار نیاز دارد، خاطرنشان کرد: کتابخانه مرکزی بجنورد که با زیر بنای 11هزار مترمربع در سال 93 آغاز شده است و 27 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، بخش موسیقی با 300 میلیون تومان می‌تواند رونق پیدا کند هم‌چنین پروژه مجتمع فرهنگی و کتابخانه راز و جرگلان و موزه هنرهای معاصر از طرح‌هایی است که نیازمند اعتبار است.

مقام عالی دولت در خراسان‌شمالی با بیان این‌که تأسیس و تجهیز مجتمع‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌ها در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر نیز نیازمند ١,٥ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی در ادامه اظهار کرد: شمار رسانه‌های خراسان‌شمالی بسیار کم است اما تمرکز بر روی کیفیت است، باید این پل ارتباطی میان مردم و مسئولان ارتقا پیدا کند از همین جهت انتظار داریم یارانه مطبوعات افزایش یابد.

خباز یادآور شد: اصلی‌ترین مؤلفه‌های توسعه، فرهنگ و باورهای فرهنگی است پس باید به این مؤلفه مهم اهمیت زیادی داده شود.

میل به استفاده از کالای فرهنگی در خراسان‌شمالی زیاد است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: خوشبختانه تمایل به استفاده از کالای فرهنگی در خراسان‌شمالی زیاد است.

«حسین فرخنده» افزود: خراسان‌شمالی همواره نقش مهمی در فرهنگ کشور داشته است و حضور مردم فرهنگ‌مدار از سرمایه‌های این استان است.

وی هم‌چنین با اشاره به شاخص‌های کتابخان‌ ای در استان گفت: استان در این زمینه فاصله زیادی با میانگین کشوری داشته است که با کتابخانه‌های جدید جزو رتبه‌های برتر در کشور قرار گرفته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان