قرص ال آرژنین و موارد کاربرد آن


دانشمند سویسی (Ernst Schultze) برای نخستین بار در سال 1986 میلادی، قرص ال آرژنین (آرژینین) را از نهال«Lupinus» استخراج کرد و این قرص یک آلفا اسید آمینه (آمینو اسید) می باشد و در بدن پستانداران از اسید آمینه های ضروری مشروط (نیمه ضروری) به شمار می رود. اطلاعات دارویی و کاربردهای قرص ال...

دانشمند سویسی (Ernst Schultze) برای نخستین بار در سال ۱۹۸۶ میلادی، قرص ال آرژنین (آرژینین) را از نهال«Lupinus» استخراج کرد و این قرص یک آلفا اسید آمینه (آمینو اسید) می باشد و در بدن پستانداران از اسید آمینه های ضروری مشروط (نیمه ضروری) به شمار می رود.

قرص ال آرژنین و موارد کاربرد آن

اطلاعات دارویی و کاربردهای قرص ال آرژنین

آرژنین با تقویت سیستم ایمنی بدن در درمان بسیاری بیماری ایدز و بیماری های که عملکرد سیستم دفاعی بدن را دچار اختلال می کنند موثر می باشد، همچنین با مقابله با رشد تومورها از پیشرفت سرطان جلوگیری کرده و آن را به تاخیر می اندازد.

باعث افزایش فعالیت و اندازه غده تیموس می شود، که این غده در تولید لنفوسیت های T نقش مهمی را عهده دار می باشند.

این آمینو اسید در مایع منی وجود دارد و براساس تحقیقات انجام شده یک از دلایل تاخیر بلوغ جنسی کمبود آرژنین است و این ماده به درمان عقیمی مردان نیز کمک می کند.

همچنین مقدار زیادی از آن در بافت های پیوندی و پوست وجود دارد، که باعث ترمیم و التیام بافت های آسیب دیده می شود و در ضمن به درمان اختلال های بافت پیوندی و آرتریت نیز کمک می کند.

آرژینین در درمان بیماری های کبدی همچون درمان کبد چرب و سیروز کبدی موثر است و همچنین این آمینو اسید با پاکسازی کبد از طریق خنثی کردن آمونیاک برای کبد مفید می باشد.

با تحریک لوزالمعده، انسولین که در داروی«وازوپرسین» یافت می شود، را ترشح می کند. همچنین آرژنین به تحریک و ترشح هورمون های رشد کمک می کند.

آرژینین از موارد ضروری برای سوخت و ساز ماهیچه ها به شمار می رود. این ماده با افزایش حجم ماهیچه های بدن و کم کردن چربی ها کمک موثری برای کم کردن وزن می باشد.

کمبود آرژینین در بدن باعث عملکرد نامناسب برخی از فعالیت های بدن نظیر سوخت و ساز لپید کبد، تولید و ترشح انسولین و تحمل گلوکز می شود.

قرص ال آرژنین و موارد کاربرد آن

موارد مصرف قرص ال آرژینین

توسعه وتقویت سیستم ایمنی بدن درمان و ترمیم سریعتر بافت های آسیب دیده، جراحت ها و زخم ها کاهش ابتلا به بیماری های قلبی گشادی عروق و رگ های خونی از طریق ساخت اکسید نیتریک NO و دخالت در سنتز بالا بردن کارایی و اثرات بدنسازی کاهش حجم چربی ها و افزایش حجم عضلانی ماهیچه ها و کمک به کم کردن وزن بدن کاهش میزان فشار خون افزایش تولید اسپرم کمک به افزایش بارور سازی و بالا بردن توانایی دستگاه تولید مثل زنان و مردان

علاوه بر وجود آرژینین در قرص ال آرژنین این اسید آمینه در مواد غذایی همچون لبنیات، گوشت قرمز، گردو، جو دو سر، سویا، بادام زمینی، نارگیل، شکلات، گندم، جوانه گندم، آرد سفید، خرنوب و ژلاتین نیز یافت می شود.

قرص ال آرژنین و موارد کاربرد آن

عوارض جانبی قرص ال آرژینین

مصرف بیش از حد آن باعث ضعف و سستی، حالت تهوع و اسهال می گردد. مصرف آن به عنوان مکمل برای افراد با سابقه بیماری های قلبی، مشکلات روحی و روانی با تجویز پزشک صورت گیرد. مصرف قرص ال آرژنین برای افرادی که در آنان ایجاد واکنش های آلرژیک می کند، توصیه نمی شود. زنان در دوران بارداری و شیردهی فقط با تایید پزشک از این دارو مصرف نمایند.

قرص ال آرژنین و موارد کاربرد آن

همانطور که در مطالب قبلی آرگا با اطلاعات دارویی قرص پریناتال، قرص آلتادین و … آشنا شدید، در این بخش اثرات و خواص درمانی قرص ال آرژنین را مطالعه نمودید، که امیدواریم اطلاعات جامعه ای را در رابطه با این قرص کسب نموده باشید. قبل از مصرف داروی ال آرژنین توصیه می کنیم با پزشک و یا داروساز مشورت نماید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان