داستان برند: Accenture، همکار و مشاور بزرگترین پروژه‌های انقلاب دیجیتال


داستان برند: Accenture، همکار و مشاور بزرگترین پروژه‌های انقلاب دیجیتال

Accenture برند بزرگ ایرلندی است که با مشاوره و همکاری در بزرگترین پروژه‌های نیم قرن اخیر دنیای فناوری، اعتباری مثال زدنی دارد.

اکسنچر (Accenture) یک شرکت خدمات تجاری و مشاوره‌ی مدیریتی است که انواع خدمات در حوزه‌های عملیاتی، مدیریتی، دیجیتال‌سازی و مشاوره را به شرکت‌ها و سازمان‌های طرف قرارداد خود ارائه می‌کند. دفتر مدیریتی این برند در حال حاضر در شهر دوبلین ایرلند واقع است.

مشتریان اکسنچر در بیش از ۲۰۰ شهر در ۱۲۰ کشور جهان حضور دارند. آنها چند سال پیش در ویدیوی تبلیغاتی خود اعلام کردند که با ۹۹ درصد از مشتریان خود، ارتباطی بیش از ۵ سال دارند. از بزرگترین مراکر فعالیت این برند ایرلندی در جهان می‌توان به کشورهای هند، آمریکا و فیلیپین اشاره کرد. نکته‌ی قابل تامل این است که ۹۵ شرکت از ۱۰۰ شرکت لیست فورچن گلوبال ۱۰۰ و بیش از سه‌چهارم شرکت‌های فورچن گلوبال ۵۰۰ مشتری خدمات اکسنچر هستند.

Accenture با نماد ACN در بازار سهام نیویورک حاضر است. این شرکت ۶ زیرمجموعه‌ی اصلی دارد که با نام‌های زیر شناخته می‌شوند: Accenture Strategy، Accenture Consulting، Accenture Digital، Accenture Technology و Accenture Operations.

داستان برند: Accenture، همکار و مشاور بزرگترین پروژه‌های انقلاب دیجیتال

نقشه‌ی کشورهای محل فعالیت Accenture

تاریخچه تاسیس

تاسیس برند Accenture به میانه‌های قرن بیستم و سال‌های آغازین ورود کامپیوترها به صنعت باز می‌گردد. این شرکت در آن سال‌ها به‌عنوان شاخه‌ی مشاوره‌ی شرکت حسابداری Arthur Andersen شروع به فعالیت کرد. این شرکت در سال ۱۹۱۳ توسط آرتور اندرسن و کلارنس دلانی با نام Andersen, DeLany Co شروع به فعالیت کرد و در سال ۱۹۱۸ نام خود را به آرتور اندرسن تغییر داد.

آرتور اندرسن از پایه‌گذاران اصول و استانداردهای حسابداری مدرن است. او اعتقاد زیادی به یادگیری و تحصیل بی‌وقفه‌ی حسابداران داشت و همیشه از برنامه‌های آموزشی حمایت می‌کرد. یکی از اصول او، یادگیری در هنگام کار بود که آن را به‌خوبی در تمام بخش‌های شرکتش جاری کرد. او اعتقاد زیادی به درستکاری در حسابداری داشت و هیچ‌گاه پروژه‌های مشکوک به کلاهبرداری یا پول‌شویی در شرکت‌ها را قبول نمی‌کرد. شرکت او در سال‌های فعالیت در میان ۵ شرکت معتبر حسابداری در جهان بود.

اولین تجربه‌ی واحد مشاوره‌ی شرکت آرتور اندرسن، یک پروژه‌ی امکان‌سنجی برای شرکت جنرال الکتریک بود. آنها دراین پروژه، امکان نصب و بهره‌برداری از یک سیستم کامپیوتری را در اپلاینس پارک این شرکت در لوییویل کنتاکی مورد بررسی قرار دادند. اولین پروژه‌ی واحد مشاوره، به یکی از به‌یادماندنی‌ترین پروژه‌های اجرای سیستم‌های کامپیوتری یعنی نصب کامپیوتر و پرینتر UNIVAC I انجامید. این پروژه به‌عنوان اولین استفاده‌ی تجاری از کامپیوترها در تاریخ شناخته می‌شود. مدیریت تیم مشاوره‌ی این پروژه نیز بر عهده‌ی جوزف گلیکاف از نام‌های ماندگار دنیای کسب‌وکار و پدر مشاوره در صنعت کامپیوتر بود.

داستان برند: Accenture، همکار و مشاور بزرگترین پروژه‌های انقلاب دیجیتال

نمونه‌ای اولیه از کامپیوترهای لامپ پرتو کاتدی

گلیکاف پیش از مدیریت این پروژه، در سال ۱۹۵۱ کامپیوتری به‌نام Glickiac را طراحی کرده بود و از همکاران و مدیران خود در زیرمجموعه‌ی خدمات مدیریتی آرتور اندرسن خواست که به فناوری و صنعت جدید وارد شوند. تنها سه سال پس از اجرای پروژه با همکاری جنرال الکتریک، توسعه‌ی خارجی شرکت نیز شروع شده و اولین دفتر خارجی آنها در مکزیک تاسیس شد. سرانجام در سال ۱۹۵۷، گلیکاف پله‌های ترقی را تا مراحل آخر پیش رفته و به سمت مدیریت زیرمجموعه‌ی Administrative Services رسید.

اولین پروژه، همکاری در اجرای سیستم‌ کامپیوتری در جنرال الکتریک بوده است

گسترش فعالیت‌های بین‌المللی بخش مشاوره‌ی مدیریت آرتور اندرسن در سال‌های پایانی دهه ی ۱۹۵۰ به اوج خود رسید. در سال ۱۹۵۷، دفاتر بین‌المللی در لندن، لوسلو، پاریس، میلان و بروکسل تاسیس شدند. در این سال‌ها، یکی از بزرگترین پروژه‌های تاریخ این شرکت در همکاری با bank of america انجام شد. آنها سیستمی را برای این بانک اجرا کردند که پایه‌های راه‌اندازی سرویس BankAmericard (که بعدا به ویزا تبدیل شد) را بنا کرد.

با شروع دهه‌ی ۱۹۶۰، حضور این زیرمجموعه در آسیا نیز شروع شده و توکیو به‌عنوان اولین مقصد انتخاب شد. همان‌طور که پیش از این گفته شد، آموزش و یادگیری کارمندان همیشه در اولیت‌های این بخش بود و به‌همین دلیل، اولین مرکز آموزشی برای کارکنان در هتل نیکرباکر شیکاگو در سال ۱۹۶۵ افتتاح شد.

داستان برند: Accenture، همکار و مشاور بزرگترین پروژه‌های انقلاب دیجیتال

پیاده‌سازی کامپیوتر در شرکت جنرال الکتریک

Administrative Services همواره در بطن بزرگترین اتفاقات تاریخ دنیای کامپیوتر و دیجیتال‌سازی بوده است. آنها در سال ۱۹۶۷ در همکاری با آی‌بی‌ام، سیستم‌عامل Base V را توسعه دادند. سیستم‌عاملی که به‌صورت اختصاصی برای کامپیوترهای System/360 توسعه داده شد. سرانجام گلیکاف افسانه‌ای نیز در سال ۱۹۶۹ از سمت خود کنار رفت و بیل اینگرسل به‌عنوان مدیر جدید شرکت جایگزین او شد. البته دوران مدیریت اینگرسل دوام زیادی نداشت و در سال ۱۹۷۱، بیل مولر جایگزین او شد.

یکی از بزرگترین پروژه‌های دیجیتال‌سازی اجرا شده توسط این شرکت، در سال‌های پایانی دهه‌ی ۱۹۶۹ و برای شرکت زنیت انجام شد. این برنامه اولین کاربرد عظیم از سیستم‌های لامپ‌های کاتدی برای دسترسی آنلاین به داده بود. به بیان دیگر این پروژه، نسل اول آن چیزی است که امروزه با نام سیستم‌های ERP شناخته می‌شود.

پکیج‌های نرم‌افزاری اتوماسیون، محصولات اولیه اندرسن کانسالتینگ بودند

پس از مدتی فعالیت به‌عنوان مشاور و همکار، شرکت Administrative Services تصمیم گرفت تا نرم‌افزار اختصاصی خود را نیز توسعه دهد. آنها در سال ۱۹۷۰ و در دفتر هیوستون خود پک نرم‌افزارهای کاربردی را با نام FIN-PAC عرضه کردند. محصول دیگر Lexicon نام داشت که در سال ۱۹۷۲ و به‌عنوان اولین لغت‌نامه‌ی داده‌ی جامع برای استفاده در سیستم‌های کامپیوتری سازمانی توسعه یافت. یک پکیج تجاری دیگر نیز سه سال بعد و با نام Distribution control System عرضه شد.

داستان برند: Accenture، همکار و مشاور بزرگترین پروژه‌های انقلاب دیجیتال

FIN-PAC نرم‌افزار جامع مدیریت مالی، برنامه‌ریزی و کنترل

رشد سریع پروژه‌های کامپیوتری و نیاز رو به افزایش به خدمات شرکت، آنها را محبور به افزایش نیروی انسانی و تغییر در زیرساخت‌ها کرد. سرانجام در سال ۱۹۸۰ ویک میلار به سمت مدیریت این شرکت رسید. نام آنها نیز در همین سال به Management Information Consulting Division تغییر کرد. در آن سال‌ها تعداد کارمندان این شرکت به ۵ هزار و در‌آمد آنها به حدود ۲۵۰ میلیون دلار رسیده بود.

شرکت حسابداری آرتور اندرسن، به‌خاطر تغییر استانداردهای بازار و نیازهای مشتریان در زمینه‌ی حسابداری در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰، عمده‌ی درآمد خود را از بخش مشاوره دریافت می‌کرد. آنها در سال ۱۹۸۹ تصمیم گرفتند تا یک تغییر ساختاری در مجموعه‌ی خود اجرا کنند. در نتیجه‌ی این تغییرات، شرکت Andersen Worldwide Société Coopérative یا AWSC تاسیس شد. در نتیجه، Arthur Andersen و Andersen Consulting به‌عنوان واحدهای مستقل زیرمجموعه‌ی این هولدینگ شروع به کار کردند. پس از این تغییر ساختار، جورج شاهین به‌عنوان مدیر بخش مشاوره انتخاب شد.

یکی از اولین نمونه‌های خرده‌فروشی آنلاین، توسط اندرسن رونمایی شد

اگرچه امروزه اکثر کاربران اینترنت، فروش آنلاین را با آمازون می‌شناسند، اما جالب است بدانید که اولین تجربه‌ها در زمینه‌ی عرضه‌ی کالا برای مصرف‌کنندگان در سال ۱۹۸۹ و توسط اندرسن کانسالتینگ پیاده‌سازی شده است. این پروژه با نام Smart Store 2000 در دفتر شیکاگو رونمایی شد. در پایان دهه‌ی ۱۹۸۰، آمار کارمندان این شرکت مستقل به ۲۱ و درآمد آنها به ۱.۴ میلیارد دلار رسید. آنها در این سال با انتشار مجله‌ی Outlook و اجرای انواه کمپین‌های تبلیغاتی، عزم خود را برای سلطه بر بازارهای مدرن جزم کردند. مجله‌ی آوتلوک با تمرکر روی پرورش تفکر رهبری و مدیریت تغییر منتشر شد. مجله‌ی Dialogue نیز یک سال بعد و به‌صورت یک خبرنامه‌ی داخلی شروع به کار کرد.

داستان برند: Accenture، همکار و مشاور بزرگترین پروژه‌های انقلاب دیجیتال

لوگوی اندرسن کانسالتینگ

دهه‌ی ۱۹۹۰ با چالش‌ها و کشمکش‌هایی میان این دو شرکت مستقل همراه بود. واحد مشاوره در آن سال‌ها حدود ۱۵ درصد از سود سالانه‌ی خود را به آرتور اندرسن پرداخت می‌کرد. این تبادل سود در برنامه‌ی مستقل‌سازی شرکت‌ها پیش‌بینی شده بود. به بیان دیگر قرار بود شرکتی که سود بیشتری دریافت می‌کند، ۱۵ درصد از آن را به شرکت دیگر پرداخت کند. صرف‌نظر از این قانون، چالش اصلی بر سر آن بود که آرتور اندرسن واحد مشاوره‌ی مستقل خود را با نام Arthur Andersen Business Consulting یا AABC تاسیس کرده و به‌نوعی به رقابت با شرکت دیگر می‌پرداخت.

در سال‌های پایانی قرن بیشتم تمرکز واحد مشاوره روی فعالیت‌های جهانی بیش از پیش شد. آنها شورای مدیریت جهانی را به‌همین منظور در شرکت خود تاسیس کردند. یکی از نتایج اولیه‌ی این شورا، رونمایی از سیستم برنامه‌ریزی استراتژیک Horizon 2000 بود که حدود ۲۰۰ شرکت آن را برای پروژه‌های بلندمدت خود اجرا کردند. این برنامه در آسیا با نام Asian Dynasty اجرا شد. چند سال بعد نسخه‌ی ۲۰۱۰ این برنامه نیز برای طراحی استراتژیک در قرن ۲۱ رونمایی شد.

برنامه‌ی بعدی باز هم در جهت افزایش دانش و آگاهی کارمندان بود. در سال ۱۹۹۳، سیستم Knowledge Xchange در این شرکت اجرا شد که هدف آن، اشتراک‌گذاری الکترونیکی داده‌ها و اطلاعات در سرتاسر این سازمان بین‌المللی بود.

تولد Accenture

شروع قرن ۲۱ همزمان با استقلال اکسنچر و انتخاب نام جدید بود

چالش‌های گفته شده باعث شد تا اندرسن کانسالتینگ در سال ۱۹۹۸ رقم سود خود را پرداخت نکرده و تقاضای جدا شدن از هولدین اصلی و شرکت آرتور اندرسن را ارائه کند. سرانجام در سال ۲۰۰۰، شکایت واحد مشاوره با داوری اتاق بازرگانی بین‌المللی به نتیجه رسید و این شرکت از آرتور اندرسن جدا شد. البته آنها مجبور شدند تا مبلغ ۱۵ درصد سود پرداخت نشده در چند سال آخر را به طور کامل (۱.۲ میلیارد دلار) پرداخت کنند. شرط دیگر، تغییر نام این شرکت و حذف عبارت اندرسن بود که به تولد Accenture انجامید.

جو فورهند در سال ۱۹۹۹ به‌عنوان مدیرعامل شرکت جدید منسوب شد و اولین برنامه‌ی پخش زنده‌ی جهانی آنها نیز در همین سال برای معرفی مدیرعامل جدید به کارمندان اجرا شد. یک سال بعد اولین تفاهم‌نامه‌ی همکاری اکسنچر با مایکروسافت انجام شد. آنها Avanade را به‌صورت یک شراکت تجاری تاسیس کردند که در جهت تسهیل همکاری شرکت‌های Global 2000 با مایکروسافت فعالیت می‌کرد. اکسنچر در سال ۲۰۰۱ سهم خود از این شرکت را از ۵۰ به ۷۸ درصد افزایش داد.

داستان برند: Accenture، همکار و مشاور بزرگترین پروژه‌های انقلاب دیجیتال

کیم پترسون (راست) پیشنهاددهنده‌ی نام Accenture

نام اکسنچر در سال ۲۰۰۱ توسط شرکت اندرسن کانسالتینگ انتخاب شد. این کلمه ترکیبی از دو کلمه‌ی Accent و Future است. این نام توسط یک کارمند دانمارکی به نام کیم پترسون در دفتر نوروژ شرکت پیشنهاد شده بود. شرکت برای انتخاب نام جدید مسابقه‌ای را میان کارمندان برگزار کرده بود و پترسون در این رقابت پیروز شد. انتخاب نام شرکت جدید بر این اساس بود که پیشگامی آنها در امر مشاوره و همچنین بهره‌وری بالای پروژه‌ها نشان داده شود. علاوه بر آن آنها نمی‌خواستند اسم شرکتشان در زبان هیچ‌یک از کشورهای محل فعالیت، لغتی توهین‌آمیز باشد.

عرضه‌ی عمومی سهام اکسنچر در ۱۹ جولای سال ۲۰۰۱ اتفاق افتاد و هر سهم این شرکت، ۱۴.۵ دلار قیمت‌گذاری شد. قیمت سهام در پایان آن روز به ۱۵.۱۷ دلار رسید و سرمایه‌ی ۱.۷ میلیارد دلاری را در روز اول ipo به این شرکت سرازیر کرد. یک سال بعد برند اکسنچر به رتبه‌ی ۵۳ برترین برندهای جهان از دیدگان Interbrands رسیده بود و همچنین برای اولین بار خود را در میان ۵۰۰ شرکت برتر جهان از دیدگاه فورچن می‌دید.

یکی از ماندگارترین انتشارات اکسنچر در زمینه‌ی مدیریت ارتباط با مشتری،‌ در سال ۲۰۰۲ و توسط جان فریهند نوشته شد. البته حدود ۳۶ نفر از مدیران اکسنچر در تالیف این کتاب نقش داشتند و فریهند تنها ویرایش نهایی را انجام داد. این کتاب با نام The Ultimate CRM Handbook توسط انتشارات مک‌گرا هیل چاپ شد.

داستان برند: Accenture، همکار و مشاور بزرگترین پروژه‌های انقلاب دیجیتال

عرضه‌ی عمومی سهام Accenture در بازار بورس نیویورک

هندبوک جامع ارتباط با مشتری، استراتژی‌ها و مفاهیم لازم برای وفادار کردن هرچه بیشتری مشتریان را به مدیران آموزش می‌داد. مفاهیم این کتاب،‌ سه اصل اساسی را برای بهبود سیستم‌های ارتباط با مشتری توضیح می‌دهند: ۱- تجربه‌ی مشتری، المانی حیاتی برا افزایش ارزش برند است. ۲- روش‌های ارتباط با مشتری باید بر اساس دیدگاه‌ها و نظرات خود آنها برنامه‌ریزی شوند. ۳- برنامه‌های ارتباط با مشتری باید با روشی برنامه‌ریزی شده اجرا شوند تا ریسک‌های مالی و عملیاتی را به حداقل برسانند.

مایکروسافت یکی از شرکای همیشگی Accenture بوده است

در میانه‌های دهه‌ی ۲۰۰۰، بار دیگر تغییری در بخش مدیریت اکسنچر اتفاق افتاد و بیل گرین به سمت مدیرعاملی رسید. در همان سال‌ها مشارکت دیگر شرکت با مایکروسافت شروع شد و راهکارهای تکنولوژی توسط این دو شرکت با عنوان Smarter Retailing Initiative معرفی شد. این راهکارهای تکنولوژیکی شامل استفاده از سیستم‌های RFID در فروشگاه‌ها بود که فروش هوشمندانه‌تر و کنترل بهتر را برای آنها به ارمغان می‌آورد.

مدیران شرکت در سال ۲۰۰۹ تصمیم گرفتند تا دفاتر اصلی مدیریتی را به ایرلند منتقل کنند. نام رسمی شرکت نیز از آن زمان به Accenture plc تغییر یافت. چند سال پیش از این تغییر مکان فعالیت، تعداد کارمندان شرکت به ۱۲۳ هزار نفر و درآمد آن به ۱۵.۵ میلیارد دلار رسیده بود.

داستان برند: Accenture، همکار و مشاور بزرگترین پروژه‌های انقلاب دیجیتال

بیل گرین، یکی از مدیرعامل‌های تاریخ اکسنچر

قدرت اصلی و مزیت اکسنچر نسبت به رقبا، همیشه در استفاده از ظرفیت‌های فناورانه و دانش صنعتی خود برای راه‌اندازی شرکت‌ها و کسب‌وکارهای جدید بوده است. آنها راهکارهایی را برای مشتریانشان توسعه می‌دهند که ورود به بازارهای جدید و افزایش درآمد در بازارهای کنونی را برای آنها ممکن می‌کند.

یکی از استانداردهایی که اکسنچر را به لیست برترین شرکت‌های مشاوره‌ای در جهان اضافه کرده، سیاست مدیریت پروژه‌ها توسط آنها است. این شرکت از یک سیستم ماتریسی برای مدیریت پروژه‌ها استفاده کرده و برای هر پروژه، یک مدیر پروژه و یک مدیرعملیاتی تعیین می‌کند. بدین ترتیب کارمندان با دو مدیر سروکار خواهند داشت که هردو از اجرای کامل و بی‌نقص کارها اطمینان حاصل می‌کنند.

زیرمجموعه‌ها و زمینه‌های فعالیت

تمامی مراحل از ایده‌پردازی تا اجرای تغییرات، در اکسنچر مدیریت می‌شود

همان‌طور که گفته شد اکسنچر در ۵ حوزه‌ی اصلی به فعالیت می‌پردازد و در هریک از این حوزه‌ها نیز یک زیرمجموعه دارد. این زیرمجموعه‌ها در بخش‌های تدوین استراتژی، مشاوره، دیجیتال‌سازی، تکنولوژی و عملیات فعالیت می‌کنند.

اکسنچر ادعا می کند که سخت‌ترین چالش‌های مشتریان خود را با بی‌نظیرترین خدمات در این حوزه‌ها حل خواهد کرد. این شرکت در بیش از ۴۰ صنعت جهانی تجربه داشته و به‌نوعی توانایی مدیریت و برنامه‌ریزی در انواع عملیات کسب‌وکار را دارد. در ادامه به معرفی ۵ زیرمجموعه‌ی اصلی و فعالیت‌های آنها می‌پردازیم.

Accenture Strategy

بخش استراتژی اکسنچر با تمرکز روی شکل‌دهی آینده‌ی شرکت‌ها و سازمان‌های طرف قرارداد فعالیت می‌کند. قطعا پرداختن به آینده‌ی کاری نیاز به آشنایی با تکنولوژی‌های روز و نحوه‌ی به‌کارگیری آنها در صنایع دارد که Accenture به‌خوبی با آنها آشنا است. این بخش با استفاده از دانش عمیق شرکت در صنایع مختلف، روش‌های افزایش ارزش ارائه شده به مشتری را برای شرکت‌ها شرح داده و اجرا می‌کند.

داستان برند: Accenture، همکار و مشاور بزرگترین پروژه‌های انقلاب دیجیتال

مدیران ارشد اکسنچر در شروع قرن ۲۱

ار بخش‌های متنوعی که زیرمجموعه‌ی استراتژی اکسنچر در آنها خدمت‌رسانی می‌کند می‌توان به ساختارشکنی دیجیتال، تربیت نیروی کار آینده، مدل‌های کسب‌وکاری جهانی، امنیت، زنجیره‌ی تامین، پایداری در خدمات و استراتژی‌های تکنولوژیکی اشاره کرد. این زیرمجموعه در انواع صنایع از بانک‌داری، سرمایه‌گذاری، شیمی، ارتباطات و رسانه تا انرژی و سلامت و بیمه را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است.

در حال حاضر شرکت‌های بزرگی همچون زیمنس و نوکیا و بسیاری شرکت‌های شناخته‌شده‌ی دیگر در پروژه‌های استراتژیک خود با بخش استراتژی اکسنچر همکاری می‌کنند. مدیر این بخش، مایک ای. نیکرم است.

Accenture Consulting

تمرکز اصلی این بخش، تغییر روند و تکامل سازمانی در شرکت‌های طرف قرارداد است. اکسنچر در این بخش ادعا می‌کند که با درک محل تلاقی تکنولوژی و کسب‌وکار، بهترین راهکارها را برای تکامل روند فعالیت‌های شرکت‌ها ارائه می‌دهد.

اکثر مشتریان این شرکت همکاری طولانی‌مدتی با آنها داشته‌اند

از شرکت‌هایی که در نتیجه‌ی همکاری با بخش مشاوره به پیشرفت‌های بزرگ دست یافته‌اند می‌توان Mondelez با سودآوری یک میلیارد دلار و همچنین Uniqlo با رشد ۳۵۰ درصدی را مثال زد. این زیرمجموعه نیز در انواع صنایع خدمات خود را به طرفین قرارداد عرضه می‌کند. امریکن اکسپرس و کوپ ایتالیا نیز از شرکت‌های بزرگ همکار با زیرمجموعه‌ی مشاوره هستند.

Accenture Digital

این زیرمجموعه در تمامی فرآیندهای لازم برای تبدیل شدن شرکت‌ها به یک سازمان دیجیتالی، خدمت‌رسانی می‌کند. به بیان دیگر آنها شرکت‌ها را از فکر کردن به دیجیتالی شدن به مرحله‌ی نهایی دیجیتال‌سازی می‌برند. از برنامه‌ی های ویژه‌ی این بخش که برای مشتریان اجرا می‌شود می‌توان Accenture Interactive، Accenture Applied intelligence و Accenture Industry X.0 را نام برد. مایکل سات‌کلیف مدیر کنونی بخش دیجیتال اکسنچر است.

داستان برند: Accenture، همکار و مشاور بزرگترین پروژه‌های انقلاب دیجیتال

جورج شاهین، یکی از مدیرعامل‌های تاریخ اکسنچر

Accenture Technology

این بخش با مطالعه و بررسی انواع فناوری‌های روز، پیاده‌سازی آنها را در سازمان‌های طرف قرارداد امکان‌سنجی می‌کند. علاوه بر آن انواع آموزش‌ها و انتشارات نیز برای بهبود این پیاده‌سازی آماده می‌شود. خدمات فناوری که این گروه به شرکت‌ها ارائه می‌دهد، انواع زمینه‌ها از طراحی و پیاده‌سازی اپلیکیشن تا خدمات ابری و امنیت را شامل می‌شود. پیاده‌سازی هوش مصنوعی با همکاری بزرگانی همچون اوراکل، سیلزفورس و دیگران نیز در این گروه انجام می‌شود.

Accenture Operations

بخش عملیات اکسنچر، تمامی برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌های تدوین شده در بخش‌های دیگر را در عملیات سازمان‌ها اجرا می‌کند. به بیان دیگر مرحله‌ی نهایی و تغییر و تحول اساسی توسط این زیرمجموعه اجرا می‌شود.

زیرساخت نوآورانه

یکی از بخش‌های مهم Accenture که تمرکز زیادی بر فعالیت‌های آن شده، زیرساخت نوآورانه‌ی این شرکت است. این زیرساخت نوآورانه با ترکیب انواع ظرفیت‌ها و پیش‌نیازهای لازم، تمامی مراحل به‌کارگیری فناوری‌های جدید یا حضور در بازارهای جدید را برای مشتریان انجام می‌دهد. این بخش از زیرمجموعه‌هایی با تمرکز روی تحقیقات، سرمایه‌گذاری، آزمایشگاه، مرکز نوآوری و مرکز ارائه‌ی محصول تشکیل شده است.

داستان برند: Accenture، همکار و مشاور بزرگترین پروژه‌های انقلاب دیجیتال

جو فورهند

در بخش تحقیقات، تردهای نوآورانه در کسب‌وکار، بازار و تکنولوژی مورد بررسی قرار می‌گیرند. در این بخش، ۲۵۰ محقق با سازمان‌های بزرگ جهانی مانند دانشگاه MIT همکاری می‌کنند تا راهکارهای نوآورانه را برای مشتریان اکسنچر کشف کنند.

پس از تحقیقات اولیه، نوبت به آزمایش ایده‌ها می‌رسد که در آزمایشگاه‌های اکسنچر انجام می‌شود. پروژه‌های واقعی تحقیق و توسعه و بررسی تاثیر نوآوری‌ها بر کسب‌وکار مشتریان، در این آزمایشگاه‌ها انجام می‌شود. انواع فناوری‌های هوش مصنوعی، کلان‌داده، یادگیری عمیق و یادگیری ماشین در این آزمایشگاه‌ها به کمک محققان می‌آیند.

انواع امکانات و زیرساخت‌ها برای بررسی و اجرای تغییرات آماده شده‌اند

پس از بررسی‌های اولیه، نتایج تحقیقات برای اجرای عملی به استودیوهای اکسنچر فرستاده می‌شوند. در این استودیوها انواع کارهای ویژه اعم از توسعه‌ی سریع اپلیکیشن تا طراحی خدمات و ساخت پروژه‌های دیجیتال انجام می‌شود.

علاوه بر این موارد، اکسنچر در شرکت‌های نوآور و استارتاپ‌های ساختارشکن نیز سرمایه‌گذاری می‌کند تا زیرساخت نوآورانه را هرچه بهتر و سریع‌تر برای مشتریان سازمانی خود فراهم کند.

تمرکز اصلی فناوری‌های نوآورانه‌ی اکسنچر، روی ترندهای روز دنیای فناوری است. به‌عنوان مثال به‌کارگیری هوش مصنوعی در ساختارهای سازمانی، یکی از برنامه‌های اصلی این شرکت است. نوآوری دیگر، بلاک چین است که در صدر توجه پروژه‌های این شرکت قرار دارد. آنها معتقدند با استفاده از این فناوری می‌توان انواع فرآیندها را بهتر کنترل کرده و تایید کرد.

داستان برند: Accenture، همکار و مشاور بزرگترین پروژه‌های انقلاب دیجیتال

تبلیغ اکسنچر برای به‌کارگیری بلاک‌چین در کنترل چرخه‌ی تولید و عرضه‌ی محصولات

از بخش‌های مهم دیگری که تمرکز خدمات اکسنچر را به خود اختصاص داده می‌توان به پردازش ابری یا کلاود اشاره کرد. این شرکت با بررسی وضعیت کنونی و پتانسیل‌های اجرایی برای مشتریان خود، انواع راهکارهای استفاده از سرویس‌های ابری را برای بهبود فرآیندهای اطلاعاتی به آنها پیشنهاد می‌دهد. انواع خدمات اعم از طراحی استراتژی، نقشه‌ی راه، مهاجرت به سرویس‌های ابری، مدیریت سرویس‌های ابری، بهینه‌سازی، SaaS و امنیت در این بخش، توسط اکسنچر به مشتریان ارائه می‌شود.

بلاک‌چین، هوش مصنوعی و فناوری ابری از نوآوری‌های مورد توجه آنها هستند

تمامی فناوری‌های جدید، با تهدیدی به نام امنیت نیز روبرو هستند. Accenture در این بخش نیز خدماتی عالی به مشتریان خود ارائه می‌دهد تا خیال آنها را از این تکامل مدرن راحت کند. بخش دیگری که در تغییر و تحولات سازمانی، دچار انقلاب می‌شود، نیروی انسانی است. اکسنچر با شعار Future workforce در این بخش نیز به کمک مشتریان می‌آید تا نیروی کار آنها را برای تکامل دیجیتالی و تکنولوژیکی آماده کند. نکته‌ی مهم این است که خود این شرکت نیز فعالیت‌هایی جدی برای بهبود وضعیت نیروی انسانی داشته و همواره به‌عنوان یکی از پیشگامان برابری در میان کارمندان شناخته شده است. آنها برنامه‌ای برای برابری جنسیتی نیز دارند که در آینده‌ی نزدیک نسبت کارمندان زن و مرد این شرکت را به ۵۰/۵۰ می‌رساند.

داستان برند: Accenture، همکار و مشاور بزرگترین پروژه‌های انقلاب دیجیتال

جو گلیکاف، مدیر افسانه‌ای اکسنچر

وضعیت کنونی برند Accenture

اکسنچر در حال حاضر در میان برترین شرکت‌های مشاوره‌ی دیجیتال قرار دارد. این برند در حال حاضر در رتبه‌ی ۳۸ باارزش‌ترین برندهای وبسایت فوربز است و ارزش آن حدود ۱۴.۸ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. این شرکت در لیست‌های دیگر وبسایت فوربز مانند برترین کارفرمایان برای زنان نیز قرار دارد. از دیگر افتخارات اکسنچر می‌توان به قرار گرفتن در لیست ۱۲ شرکت برتر مشاوره‌ی مدیریت در سال ۲۰۱۷ اشاره کرد. آنها در سال ۲۰۱۸ از طرف فورچن به‌عنوان برترین شرکت خدمات فناوری اطلاعات انتخاب شدند. این رسانه همچنین اکسنچر را در خلال سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ در لیست ۱۰۰ شرکت برتر برای کار کردن قرار داده است.

در حال حاضر پیر نانترم به‌عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل Accenture فعالیت می‌کند. پس از انتصاب ناترم به سمت مدیرعاملی و ریاست هیئت مدیره‌ی اکسنچر، این شرکت روند گسترش خود و همچنین خرید شرکت‌های دیگر را مانند سال‌های قبل ادامه داد. شرکت‌هایی همچون CAS، Duck Creek و Zenta در سال‌های ابتدایی دهه‌ی ۲۰۱۰ به این شرکت اضافه شدند. آنها کمیپن‌های تبلیغاتی خود را نیز با دقت و تمرکز بیشتر اجرا کرده و شعار High performance Delievered را به‌عنوان شعار اصلی خود انتخاب کرد.

داستان برند: Accenture، همکار و مشاور بزرگترین پروژه‌های انقلاب دیجیتال

پیر نانترم، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره‌ی اکسنچر

یکی از واحدهای مهم شرکت اکسنچر در برنامه‌ریزی و طراحی ورود به بازارهای فناورانه‌ی جدید، آزمایشگاه‌های فناوری این شرکت هستند. این آزمایشگاه‌ها اکنون در پکن، سن خوزه، بنگلور، فرانسه و واشنگتن مشغول به کار هستند. از آخرین پروژه‌های مشترک این شرکت با غول نرم‌افزاری جهان یعنی مایکروسافت، پروژه‌ی پردازش ابری برای سیستم آژور این شرکت است. علاوه بر آن اکسنچر با آمازون نیز همکاری‌هایی در زمینه‌ی پردازش ابری داشته است.

Accenture در رتبه‌ی ۳۸ برترین برندهای جهان قرار دارد

نکته‌ی مهم در مورد برند Accenture این است که این شرکت علاوه بر ارائه‌ی انواع خدمات برای بهبود فعالیت سازمان‌ها، محتوای آموزشی و تحلیلی زیادی را نیز در اینترنت منتشر می‌کند. آنها انواع ویدیوهای آموزشی، هندبوک و مقاله‌های تحلیلی را برای پیشرفت شخصی و بهبود مدیریت در سازمان‌ها منتشر می‌کنند. به بیان دیگر بخش بازاریابی محتوای اکسنچر، مزیت ارائه‌ی محتوای رایگان به کاربران را به‌خوبی درک کرده است.

آخرین آمار منتشر شده، در آمد این شرکت در سال ۲۰۱۷ را ۳۴.۸۵ میلیارد دار اعلام کرده که ۳.۴۴ میلیارد دلار آن سود خالص بوده است. اکسنچر در حال حاضر ۴۴۹ هزار کارمند دارد. اکسنچر در حال حاضر در بیش از ۱۲۰ کشور جهان مشتری دارد. آنها حدود ۴۰ صنعت را در حوزه‌ی خدمات خود پوشش می‌دهند. از ۱۰۰ شرکت برتر طرف قرارداد با این برند، ۹۸ عدد از آنها تجربه‌ی همکاری بیش از ۱۰ سال با Accenture داشته‌اند. از لحاظ اختراعات و نوآوری نیز این برند تاکنون ۶ هزار پتنت ثبت شده یا در حال ثبت را در رزومه‌ی خود جمع‌آوری کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی