طرز تهیه سالاد قفقازی


طرز تهیه سالاد قفقازی

سالاد قفقازی از انواع سالادهای خوشمزه و خوش طعم است و اگر شما تمایل دارید برای پذیرایی از مهمان ها پیش غذای مقوی را در منزل تهیه کنید بهتر است این نوع سالاد را آماده کنید.

طرز تهیه سالاد قفقازی
مواد لازم

آب مرغ: ۱.۵ لیتر
گردو: ۱.۵ پیمانه
سینه مرغ: دو عدد
سیر: سه حبه
نان تست: دو برش
لیمو ترش: یک عدد
روغن زیتون: ۴ قاشق سوپخوری
پیازچه: دو قاشق سوپخوری
پاپریکا: ۴ قاشق چایخوری
پودر فلفل قرمز چیلی: یک قاشق چایخوری
نمک: به مقدار لازم
فلفل سیاه: به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد قفقازی در منزل

برای تهیه سالاد قفقازی ابتدا سینه مرغ را از وسط برش دهید و آب مرغ را درون قابلمه‌ای مناسب بریزید سپس سینه مرغ را به آب مرغ اضافه کنید توجه داشته باشید که آب مرغ باید روی سینه مرغ را به صورت کامل بگیرد سپس قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا سینه مرغ پخته شود. در مرحله بعدی طرز تهیه سالاد قفقازی روغن زیتون را درون قابلمه‌ای کوچک بریزید سپس قابلمه را روی حرارت شعله گاز قرار دهید و پاپریکا را به روغن زیتون اضافه کنید و پاپریکا را هم بزنید تا عطر آن بلند شود سپس قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید. نان تست را در اندازه‌های درشت خرد کنید و درون کاسه بریزید و یک یا دو پیمانه آب مرغ روی برش‌های نان بریزید. گردو و پیازچه و سیر و جعفری را خرد کنید. ۱/۲ پیمانه از گردو را به همراه پیازچه و یک قاشق سوپخوری جعفری درون ظرفی مناسب بریزید سپس باقی مانده گردو را به همراه سیر و فلفل قرمز چیلی و یک قاشق چایخوری نمک و باقی مانده جعفری و برش‌های خیس خورده نان درون غذاساز بریزید و همه این مواد را با یکدیگر ترکیب کنید.

مرحله آخر طرز تهیه سالاد قفقازی در سینه مرغ پخته شده را به صورت نازک و باریک برش بزنید سپس سینه مرغ خرد شده و پاپریکا را به مخلوط جعفری و پیازچه و گردو بیفزایید و مخلوط موادی را هم که درون غذاساز میکس کرده اید به مخلوط سینه مرغ اضافه کنید و همه مواد را هم بزنید تا با یکدیگر به خوبی ترکیب شوند سپس فلفل سیاه و آبلیمو را به سالاد قفقازی اضافه کنید و هم بزنید و سالاد را درون ظرفی مناسب برای سرو بریزید و میل کنید.


منبع: آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سالاد و پیش‌غذا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش