سوریه پیروز میدان است و نیازی به استفاده از سلاح شیمیایی ندارد


سوریه پیروز میدان است و نیازی به استفاده از سلاح شیمیایی ندارد

وزیر امور خارجه سوریه گفت دمشق سلاح شیمیایی در اختیار ندارد و بعد از پیروزی بر تروریسم نیازی به استفاده از این سلاح‌ها نمی‌بیند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه المنار، ولید المعلم که به مسکو سفر کرده است در دیدار سرگئی لاوروف همتای روس خود گفت: «سفر به روسیه در زمان مناسبی انجام شد تا در آن به بررسی آخرین تحولات سیاسی سوریه و نیز گفتگو درباره همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی میان دو کشور بپردازیم. ما همچنان‌ که در زمینه مبارزه با تروریسم شریک هم بودیم در بازسازی سوریه نیز شریک باقی خواهیم ماند.»

وی افزود: «ملت ما از موضع روسیه در مبارزه با تروریسم قدردانی می‌کند و می‌خواهیم برای سپاسگزاری بابت این موضوع فرصت بازسازی و سرمایه‌گذاری در کشور را به آنها بدهیم.»

المعلم تصریح کرد: «ما در مرحله آخر حل بحران سوریه و آزادی کامل خاک خود از چنگال تروریسم قرار داریم. طبعاً آمریکا، انگلیس و فرانسه از اینکه ببینند نقشه‌هایشان در سوریه شکست خورده خوشحال نیستند و بنابراین می‌خواهند خارج از چارچوب شورای امنیت سازمان ملل متحد فشار سیاسی بیاورند و به گروه تروریستی جبهة‌النصره کمک کنند.»

وزیر امور خارجه سوریه تأکید کرد: «دمشق سلاح شیمیایی در اختیار ندارد و بعد از پیروزی بر تروریسم نیازی به استفاده از این سلاح‌ها نمی‌بیند.»

وی گفت: «تصمیم دمشق مبارزه با جبهةالنصره در ادلب و اولویت ما برقراری آشتی‌ داخلی است. ما حضور آمریکا را در سوریه غیرقانونی می‌دانیم و هیچ‌کس از واشنگتن نخواسته که سربازان خود را به سوریه اعزام کند.»

در ادامه این دیدار سرگئی لاوروف گفت: «اکنون زمان مناسبی برای بازسازی سوریه پس از غلبه بر تروریست‌ها است.»

وی افزود: «باید خروجی‌های کنفرانس گفتگوی ملی سوریه در سوچی برای حل بحران اجرایی شود. موضع روسیه و سوریه شفاف و متکی بر قطعنامه‌های بین‌المللی به ویژه قطعنامه 2254 است که تأکید دارد سوری‌ها خودشان باید آینده خود را تعیین کنند.»

لاوروف تصریح کرد: «تروریست‌ها از مناطق کاهش تنش با استفاده از پهپاد برای حمله به پایگاه‌های روسیه استفاده می‌کنند و این موضوع برای ما غیر قابل قبول است. علاوه بر این، ما به شرکای غربی خود درباره حمایت از اقدامات تحریک‌آمیز شیمیایی جدید در ادلب هشدار داده‌ایم.»

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد: «کلاه سفیدها در حال انجام یک نمایش ساختگی با استفاده از سلاح شیمیایی هستند و می‌خواهند به غرب برای محکوم کردن سوریه بهانه بدهند.»

انتهای پیام/4033

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس