فسیل موش تخم گذار در آمریکا کشف شد


 فسیل موش تخم گذار در آمریکا کشف شد
دانشمندان بقایای فسیلی یک موش تخم‌گذار بسیار بزرگ متعلق به دوره ژوراسیک را پیدا کرده‌اند که ۱۸۴ میلیون سال پیش روی زمین زندگی می‌کرده‌ است.

به گزارش شفا آنلاین، محققان موفق به کشف فسیل یک موش تخم‌گذار از دوره ژوراسیک در بدبوم‌های آریزونای آمریکا شدند. همچنین بقایای ۳۸ بچه موش در کنار این فسیل پیدا شده است که دانشمندان گمان می‌کنند متعلق به این موش ماده باشد.

این موش دندان‌های نیش بزرگی دارد و ۱۸۴ میلیون سال قبل روی زمین می‌زیسته است. این موش باستانی به اندازه یک سگ کوچک است.

فسیل این موش تخم‌گذار در وضعیت مناسبی به سر می‌برد. دایناسورها در دوره ژوراسیک بر زمین حکومت می‌کردند. بنابراین پیدا کردن فسیل این جانور کمی دانشمندان را شگفت‌زده کرد چراکه این حیوانات شکار دایناسورها می‌شدند یا جسدشان پس از مرگ توسط این شکارچیان خورده می‌شد.

کشف ۳۸ بچه موش در یک مکان برای دانشمندان غیرمنتظره بود. چنگال این بچه موش‌ها دو برابر اندازه معمولی برای فرزندان پستانداران است؛ درواقع سایز این چنگال‌ها بیشتر مناسب یک خزنده است.

دانشمندان امیدوارند یافته‌های اخیر اطلاعات جامع‌تری درباره تکامل پستانداران به ارمغان بیاورد. این موش «Kayentatherium wellesi» نام دارد و با وجود اینکه مانند خزندگان تخم‌گذار بوده اما یکی از اولین پستاندارانی است که روی زمین پدیدار شده است.

به گفته دانشمندان، فرزندان این موش باستانی ویژگی‌هایی شبیه به پستانداران امروزی دارند. بنابراین مطالعه آنها می‌تواند درک بهتری از تکامل پستانداران به ارمغان بیاورد.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد پستانداران توانایی بچه‌زایی آنهاست تقریباً همه پستانداران توانایی حمل فرزند و شیردهی به آنها را دارند.

 فسیل موش تخم گذار در آمریکا کشف شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس