پیام ماندگار غدیر


یک کارشناس مذهبی گفت: پیام غدیر، روشن ماندن مشعل هدایت پیامبر برای انسان است.

حجت‌الاسلام‌المسلمین مهدی عدالتیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، درباره واقعه غدیر و برتری این عید برای مسلمانان اظهار کرد: غدیر ادامه رسالت و نبوت پیامبر و ادامه رهبری امت است و زمانی که راه و راهبر مشخص باشد، جامعه در مسیر کمال، سعادت و رضای خداوند قرار می‌گیرد و همه ارزش‌های دیگر شکل زیبا، کامل و رشدیافته خود را می‌یابد؛ اما اگر راه و راهبر گم و یا از مسیر منحرف شود، دیگر ارش‌ها نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی افزود: از آن‌جا که غدیر، عید هدایت و روشنگری و به تعبیر قرآن کریم، تکمیل دین و کامل شدن نعمت است، می‌تواند تمام برنامه‌های زندگی انسان را در مسیر سعادت و کمال قرار دهد. لذا این مساله نقش روح در جسد را دارد؛ زیرا که روح می‌تواند تمام اعضا و جوارح را در مسیر درست هدایت کند و این روز هم به این خاطر که عید هدایت است، برترین عید به شمار می‌رود.

این کارشناس مذهبی درباره اهمیت واقعه غدیر در افزایش وحدت جامعه اسلامی، با اشاره به حدیث ثقلین گفت: زمانی که به پیام غدیر که روشن ماندن مشعل هدایت پیامبر است، توجه کنیم و تمام انسان‌ها در این اندیشه باشند که رهنمودهای پیامبر در طول تاریخ به روشنی ادامه یابد، همگان می‌پذیرند که نزدیک‌ترین افراد به پیامبر اکرم(ص) ائمه(ع) بوه‌اند و از روایاتی که مورد اتفاق تمامی مسلمانان اعم از شیعه و اهل سنت بوده است و از ایشان نقل کرده‌اند، به دست می‌آوریم که باید به کسانی که نزدیک‌ترین به پیامبر بوده‌اند توجه کنیم و عید غدیر ما را متوجه شخصیتی می‌کند که همگی قبول داریم نزدیک‌ترین شاگرد و صاحب سرّ پیامبر بوده است.

عدالتیان خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) خود فرموده‌اند پیامبر هزار باب از علم را به روی من گشودند که از هر دری هزار باب دیگر باز می‌شود و نیز رسول اکرم تاکید می‌کنند که هرکس می‌خواهد به آن علم، حکمت و روشنگری دست یابد، باید از باب این شهر و از طریق علی(ع) وارد شود. بنابراین عید غدیر عظمت امیرالمومنین و بُعد هدایت‌گری آن حضرت را تبیین می‌کند و زمانی که چنین شخصیتی در فضیلت مورد اتفاق همگان است و سیره و سنت او ترویج شود، همه به نقطه واحدی می‌رسند که ادامه راه رسول خدا و هدایت‌های حضرت است و به این وسیله وحدت در جامعه اسلامی گسترش می‌یابد.

وی درباره اهمیت تبلیغ پیام واقعه غدیر عنوان کرد: با توجه به اهمیت این روز و نقش کلیدی آن در وحدت مسلمانان، همگی باید در تجلیل از این عید سعید و تبلیغ پیام آن تلاش کرده و آن را بزرگ بدارند و در جهت روشنگری و دریافت پیام آن بکوشند. همچنین، سنت خوبی که در سال‌های اخیر تقویت می‌شود این است که معمولا هدیه را با یک کتاب و یا لوح فشرده آگاهی‌بخش همراه می‌کنند. به علاوه، برگزاری جلساتی در افزایش دانش افراد در شناخت، روشنگری، تبیین و آگاهی‌بخشی پیرامون غدیر می‌تواند موثر باشد. در کنار آن، تصمیم در بالا بردن آگاهای‌های خود، اقتدا به سیره امیرالمومنین و پیامبر اکرم در زندگی و عمل، تلاش برای گام برداشتن جامعه به سوی عدالت علوی و رفع ظلم پیام‌هایی است که باید زنده نگه داشته شود.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...