سفید شدن و رفع تیرگی واژن: 14 روش خانگی سریع و موثر برای سفیدی واژن


سفید شدن و رفع تیرگی واژن: 14 روش خانگی سریع و موثر برای سفیدی واژن

آیا به خاطر رنگ تیره‌ی ناحیه‌ی واژن‌تان نگران هستید؟ واژن بخش مهمی از بدن زن است و معمولا تیره‌تر از قسمت‌های دیگر بدن به نظر می‌رسد. این تیرگی یک مشکل شایع بین زنان است و راه‌حل‌های موجود در بازار باعث می‌شود پوست به جای سفید شدن، تیره‌تر شود. در این نوشتار فهرستی از برترین داروهای خانگی را برای سفید شدن و رفع تیرگی واژن به طور طبیعی در...

آیا به خاطر رنگ تیره‌ی ناحیه‌ی واژن‌تان نگران هستید؟ واژن بخش مهمی از بدن زن است و معمولا تیره‌تر از قسمت‌های دیگر بدن به نظر می‌رسد. این تیرگی یک مشکل شایع بین زنان است و راه‌حل‌های موجود در بازار باعث می‌شود پوست به جای سفید شدن، تیره‌تر شود. در این نوشتار فهرستی از برترین داروهای خانگی را برای سفید شدن و رفع تیرگی واژن به طور طبیعی در اختیارتان خواهیم گذاشت. استفاده از این روش‌های درمانی در منزل بسیار آسان است. با ما همراه باشید!

سفید شدن و رفع تیرگی واژن: 14 روش خانگی سریع و موثر برای سفیدی واژن

۱. آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا یک سفیدکننده‌ی طبیعی پوست است. هنگامی که به طور منظم این ماده را استفاده کنید، پوست‌تان روشن‌تر می‌شود و لکه‌های مختلف پوست‌تان محو می‌شود. ژل آلوئه‌ورا حتی به ترمیم سلول‌های پوست کمک می‌کند و باعث بهبودی فرایند طبیعی بازسازی می‌شود.

بر اساس یک مطالعه که در سال ۲۰۱۰ در مجله‌ی تحقیقات شیمیایی و دارویی منتشر شد، در میان بسیاری از مزایایی که آلوئه‌ورا برای پوست دارد، می‌تواند لکه‌های تیره را نیز از بین ببرد و حتی پوست را روشن کند.

سفید شدن و رفع تیرگی واژن: 14 روش خانگی سریع و موثر برای سفیدی واژن

۱. ژل را از یک برگ آلوئه‌ورا استخراج کنید.

۲. آن را مستقیما در ناحیه‌ی تیره‌ی پوست به کار ببرید.

۳. اجازه بدهید به مدت حدود ۲۰ دقیقه بماند، سپس آن را با آب بشویید.

۴. از این درمان طبیعی یک بار در روز برای رسیدن سریع به نتیجه استفاده کنید.

مطلب مرتبط: ۱۰ روش خانگی درمان توده در واژن + انواع توده یا برآمدگی در دهانه واژن

۲. آبلیمو برای سفید شدن و رفع تیرگی واژن

سفید شدن و رفع تیرگی واژن: 14 روش خانگی سریع و موثر برای سفیدی واژن

آبلیمو به لطف خواص اسیدی که دارد به عنوان یک داروی عالی برای پوست عمل می‌کند. ویتامین C موجود در آن کمک می‌کند تا از شر سلول‌های مرده‌ی پوست خلاص شوید و پوست را به طور کلی بهبود می‌بخشد. این ماده همچنین تحریک‌کننده‌ی روند بازسازی سلول‌های سالم پوست است.

شما می‌توانید هر یک از این داروها را به طور روزانه استفاده کنید تا زمانی که به نتایج مورد نظرتان برسید.

– یک لیمو را نصف کنید و بخشی درونی آن را روی خط بیکینی‌تان به مدت چند دقیقه مالش بدهید. اجازه دهید آبلیمو ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بماند. در نهایت آن را با آب گرم بشویید.

– آب نصف یک لیمو را با یک قاشق غذاخوری ماست ساده و نصف قاشق چایخوری عسل مخلوط کنید. ترکیب حاصل را روی ناحیه‌ی تیره بمالید. اجازه بدهید به مدت ۱۰ دقیقه بماند، سپس آن را با آب شستشو دهید.

از آن‌جایی که آب لیمو پوست شما را خشک می‌کند، پس از استفاده از این روش درمانی، مرطوب‌کننده یا روغن نارگیل را در این ناحیه استفاده کنید.

نکته: اگر شما اخیرا موهای ناحیه‌ی بیکینی‌ را به تازگی با استفاده از موم اصلاح کرده‌اید، از آبلیمو استفاده نکنید، زیرا ممکن است منجر به سوزش پوست شود. همچنین پوست خود را به مدت ۱ تا ۲ روز پس از استفاده از هر یک از درمان‌های حاوی لیمو، در معرض آفتاب قرار ندهید.

مطلب مرتبط: ترشحات واژن: ۳۱ درمان خانگی ترشح سفید رنگ واژن

۳. آب خیار برای سفید شدن و رفع تیرگی واژن

آب خیار دارای خواص روشن‌کننده‌ی پوست است. ویتامین A موجود در این ماده‌ی خوارکی با کنترل تولید ملانین در پوست، باعث کاهش تیرگی پوست می‌شود.

علاوه بر این، آب فراوان موجود در خیار کمک می‌کند که پوست هیدراته و درخشان بماند.

– آب نصف یک خیار را بگیرید و آن را در سراسر ناحیه‌ی بیکینی پخش کنید. اجازه بدهید به مدت ۱۰ تا ۱۵دقیقه بماند، سپس آن را با آب سرد شستشو دهید. برای این‌که سریع به نتیجه برسید دو بار در روز این درمان را تکرار کنید.

– روش دیگر این است ۲ قاشق غذاخوری آب خیار را با نصف قاشق غذاخوری آب لیمو و پودر زردچوبه مخلوط کنید. ترکیب حاصل را در ناحیه‌ی تیره‌ی پوست استعمال کنید. اجازه بدهید به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بماند، سپس آن را با آب سرد شستشو دهید. یک بار در روز این روش درمانی را انجام بدهید.

مطلب مرتبط: بهداشت واژن: ۱۵ اصل ساده که چگونه واژن سالم داشته باشیم

۴. پوسته پرتقال

سفید شدن و رفع تیرگی واژن: 14 روش خانگی سریع و موثر برای سفیدی واژن

به جای دور ریختن پوست پرتقال، می‌توانید از آن‌ها به دلیل خواص روشن‌کننده‌ای که دارند، روی پوست‌تان استفاده کنید. پوست پرتقال به عنوان یک داروی سفید شدن و رفع تیرگی واژن به طور طبیعی عمل می‌کند و می‌تواند به کاهش لکه‌های تیره کمک کند و در طول زمان آن‌ها را از بین ببرد. آن‌ها حتی می‌توانند پوست تیره شده در اثر نور آفتاب را نیز روشن کنند.

پوست پرتقال بیش‌ار خود میوه ویتامین C دارد. این ویتامین نقشی کلیدی در مبارزه با آسیب‌های رادیکال‌های آزادی دارد که باعث تخریب سلول‌های پوست می‌شود و به این ترتیب می‌تواند به پوست‌تان درخشش دهد.

– پوست چند پرتقال را در آفتاب بگذارید تا خشک شوند.

– پس از خشک شدن، آن‌ها را آسیاب کنید تا به پودر ریزی تبدیل شوند.

– ۱ قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال و ۲ قاشق غذاخوری ماست ساده را با هم مخلوط کنید. شما همچنین می‌توانید کمی عسل هم به ترکیب اضافه کنید.

– ترکیب به دست آمده را روی خط بیکینی‌تان در جاهایی که پوست تیره دارد قرار بدهید.

– اجازه دهید خمیر خشک شود، سپس آن را با دست‌های خیس پاک کنید.

– در نهایت، منطقه را با آب سرد شستشو دهید.

– دو بار در هفته این روش درمانی را تکرار کنید.

مطلب مرتبط: ۱۰ مهم ترین علائم سرطان واژن + تشخیص و درمان

۵. گوجه‌فرنگی برای سفید شدن و رفع تیرگی واژن

گوجه‌فرنگی دارای خواص سفیدکننده است و از این رو به عنوان یک عامل روشن‌کننده‌ی پوست عمل می‌کند. لیکوپن، آنتی‌اکسیدان موجود در گوجه‌فرنگی، به محافظت از پوست در مقابل آسیب‌های خورشید کمک می‌کند. این ترکیب باعث می‌شود پوست در برابر آسیب UV (یکی از علل اصلی تیره شدن خط بیکینی) کم‌تر حساس باشد.

گوجه‌فرنگی حتی می‌تواند کمک‌تان کند که از شر پوست مرده‌ی منطقه بیکینی و همچنین سایر قسمت‌های بدن خلاص شوید.

۱. یک تکه گوجه‌فرنگی را به صورت حرکات دایره‌ای چند دقیقه روی پوست تیره مالش بدهید.

۲. اجازه بدهید آب گوجه‌فرنگی ۱۰ دقیقه روی پوست بماند، سپس آن را با آب سرد شستشو دهید.

۳. این روش درمانی را یک بار در روز تکرار کنید.

مطلب مرتبط: انواع عفونت واژن: ۷ مهمترین عفونت های واژن را بشناسید

۶. بادام

هم بادام و هم روغن بادام می‌توانند به روشن شدن و حتی صاف شدن پوست در منطقه‌ی بیکینی کمک کنند.

ویتامین E و A و همچنین اسیدهای چرب ضروری که در روغن بادام موجود هستند، باعث تقویت و در عین حال نرم و مرطوب شدن پوست می‌شوند. بادام کامل برای رویه‌سابی پوست و نرم شدن پوست مفید است.
– ۵ تا ۶ بادام کامل را شب تا صبح خیس بگذارید. صبح روز بعد، آن‌ها را له کنید تا به صورت یک خمیر صاف و یکدست دربیایند. ۱ قاشق غذا خوری شیر کامل را به خمیر اضافه کنید و آن را روی پوست تیره‌ی ناحیه‌ی واژن قرار بدهید. اجازه بدهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند، سپس به آرامی خمیر را روی پوست به صورت حرکات دایره‌ای ماساژ بدهید. برای رسیدن به بهترین نتایج ممکن، این روش درمانی را ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کنید.

– روش دیگر این است که می‌توانید قبل از رفتن به رختخواب، حدودا به مدت ۵ دقیقه این ناحیه را با روغن بادام گرم ماساژ بدهید.

۷. شیر برای سفید شدن و رفع تیرگی واژن

سفید شدن و رفع تیرگی واژن: 14 روش خانگی سریع و موثر برای سفیدی واژن

شیر یکی دیگر از لایه‌بردارهای طبیعی پوست است که مطمئنا می‌توانید آن را برای روشن کردن پوست تیره‌ی ناحیه واژن استفاده کنید. اسید لاکتیک موجود در شیر به سفید شدن و رفع تیرگی واژن کمک می‌کند، و در نتیجه سبب می‌شود رنگ پوست‌تان روشن‌تر شود. این ماده همچنین پوست را مرطوب نگه می‌دارد.

– یک فنجان شیر سرد را در یک کاسه بریزید.

– یک پارچه پنبه‌ای را در آن خیس کنید.

– پارچه‌ی آغشته به شیر را ۵ دقیقه روی پوست تیره‌ی ناحیه‌ی واژن قرار دهید.

– این فرایند را چند بار تکرار کنید.

– در نهایت، ناحیه را به آرامی و به مدت چند دقیقه ماساژ دهید و سپس آن را با آب بشویید.

– برای این‌که با استفاده از این روش سریع به نتیجه برسید دو بار در روز این روش را تکرار کنید.

مطلب مرتبط: درمان بوی بد واژن: ۴۲ علت و درمان خانگی بوی بد واژن که سریع و عالی است

۸. جوش شیرین برای سفید شدن و رفع تیرگی واژن

شما همچنین می‌توانید استفاده از جوش شیرین را برای روشن کردن پوست خط بیکینی و ناحیه‌ی واژن امتحان کنید البته در صورتی که به این ماده حساسیت ندارید. بافت ریز و دانه دانه‌ی آن به عنوان یک لایه‌بردار عالی برای خلاص شدن از سلول‌های مرده‌ی پوست عمل می‌کند.

این ماده حتی از تعریق بیش از حد که یکی از دلایل تغییر رنگ پوست و همین‌طور لایه لایه شدن پوست است، جلوگیری می‌کند.

۱. جوش شیرین و آب را به نسبت ۳: ۱ با هم مخلوط کنید تا خمیری آماده شود.

۲. خمیر حاصل را در ناحیه‌ی تیره‌ی پوست قرار دهید و صبر کنید تا خشک شود.

۳. در نهایت آن را با آب سرد شستشو دهید.

۴. از این درمان ۲ بار در هفته استفاده کنید.

* توجه: کسانی که دارای پوست حساس هستند نباید از این روش درمانی استفاده کنند.

۹. ماست

سفید شدن و رفع تیرگی واژن: 14 روش خانگی سریع و موثر برای سفیدی واژن

ناحیه‌ی واژن‌تان را با ماست به مدت ۵ دقیقه ماساژ بدهید. اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم شستشو دهید.

۱۰. سفیده تخم‌مرغ برای سفید شدن و رفع تیرگی واژن

سفید شدن و رفع تیرگی واژن: 14 روش خانگی سریع و موثر برای سفیدی واژن

یک سفیده‌ی تخم‌مرغ را بزنید تا کف‌آلود و سفت شود. سفیده‌ی سفت شده را روی ناحیه‌ی تیره‌ی واژن استعمال کنید. هنگامی که شروع به خشک شدن کرد، آن را با آب سرد شستشو دهید.

۱۱. چوب صندل و پوست پرتقال

سفید شدن و رفع تیرگی واژن: 14 روش خانگی سریع و موثر برای سفیدی واژن

۱ قاشق غذاخوری پودر صندل، ۱ قاشق چایخوری پودر پوست پرتقال و ۲ قاشق غذاخوری گلاب را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر صاف و یک دست حاصل شود. خمیر را در ناحیه‌ی واژن استعمال کنید. اجازه بدهید به مدت پنج دقیقه بماند و سپس آن را با آب سرد شستشو دهید.

مطلب مرتبط: ۲۹ درمان خانگی سوزش و خارش واژن

۱۲. سیب‌زمینی برای سفید شدن و رفع تیرگی واژن

سفید شدن و رفع تیرگی واژن: 14 روش خانگی سریع و موثر برای سفیدی واژن

برش‌های سیب‌زمینی را بردارید و آن‌ها را به آرامی در مناطق تیره‌ی واژن ماساژ دهید. سیب‌زمینی برای خواص سفیدکننده‌ای که دارد شناخته‌شده است و به شما کمک می کند تا از تیرگی واژن خلاص شوید.

۱۳. آب گوجه‌فرنگی، آب سیب‌زمینی و عسل

سفید شدن و رفع تیرگی واژن: 14 روش خانگی سریع و موثر برای سفیدی واژن

دو قاشق غذاخوری آب، دو قاشق غذاخوری آب گوجه‌فرنگی، دو قاشق غذاخوری آب سیب‌زمینی و مقدار کمی عسل را با هم مخلوط کنید. این ترکیب را در ناحیه‌ی واژن بمالید و اجازه بدهید به مدت ۱۵ دقیقه بماند. پس از گذشت این مدت، آن را با آب سرد شستشو دهید و آرام پوست‌تان را خشک کنید.

۱۴. لیمو + زردچوبه + پودر برنج + ماست

۱ قاشق غذاخوری زردچوبه، ۱ قاشق غذاخوری پودر برنج، ۱ قاشق غذاخوری ماست و ۲ قطره آب لیمو در یک کاسه با هم مخلوط کنید. آن‌قدر هم بزنید تا یک قوام خامه‌ای پیدا کند. ترکیب به دست آمده را در ناحیه‌ی واژن استعمال کنید. اجازه بدهید به مدت ۲۰ دقیقه بماند و به آرامی و با حرکات دایره‌ای آن را ماساژ دهید. در نهایت بعد از گذشت این مدت ناحیه را بشویید و خشک کنید.

واقعیت این است که نوک پستان‌ها، زیر بغل، ناحیه‌ی واژن و درون ران‌ها معمولا تیره‌تر از باقی قسمت‌های بدن شما است. در حالی که بعضی از زنان تصور می‌کنند اصلاح منظم (زیر بغل و ناحیه واژن) علت بروز این تیرگی روی پوست است، اما شاید علت دیگری برای این مشکل وجود داشته باشد.

مطلب مرتبط: ۵۰ حقیقت شگفت انگیز در مورد واژن

تیرگی پوست در قسمت‌های خصوصی بدن می‌تواند به علت عوامل متعددی ایجاد شود از جمله:

* نبود جریان هوا – مناطق خصوصی شما در بیش‌تر موارد محدود هستند، و هوای تازه دریافت نمی‌کنند. این شرایط قطعا بافت و رنگ پوست را تغییر می‌دهد.

* رطوبت – قسمت خصوصی شما به علت محصور شدن، رطوبت زیادی را جذب می‌کند و همین می‌تواند رنگ پوست را تغییر دهد.

* عرق کردن – عرق مواد زائد داخل بدن‌تان است و مواد شیمیایی متنوعی را شامل می‌شود که از بدن‌تان حذف می‌شوند. از آن‌جایی که مناطق خصوصی شما در بیش‌تر مواقع محصور هستند، حتی اگر ذره‌ای تعریق داشته باشید، رطوبت آن روی پوست می‌ماند تا زمانی که شما حمام کنید. این امر باعث تغییر رنگ پوست می‌شود.

* لباس تنگ – محدود کردن مناطق خصوصی در لباس‌های تنگ سبب می‌شود که پوست‌تان نتواند تنفس کند و در نتیجه رنگ پوست تیره می‌شود.

* اصطکاک – اصطکاک دائمی بین سطوح پوست هنگام راه رفتن یا انجام فعالیت‌های روزانه، بافت و رنگ مناطق خصوصی شما را تغییر می‌دهد.

* سن – در حین این‌که سن‌تان بالا می‌رود، مناطق خصوصی‌تان به طور طبیعی تیره می‌شود. این پیامد به تغییرات هورمونی مربوط است.

* ژنتیک – شما ممکن است ژن‌هایی را به ارث ببرید که باعث تیره شدن پوست در مناطق خصوصی شما می‌شوند.

* بارداری – در حالی که ممکن است در نواحی خصوصی پوست تیره نداشته باشید، ممکن است در دوران بارداری این اتفاق برای‌تان رخ بدهد.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده- سارا فیضی

منبع:quora و recipes.timesofindia

سفید شدن و رفع تیرگی واژن: ۱۴ روش خانگی سریع و موثر برای سفیدی واژن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدیو) لحظه پرتاب بمب اتمی از جنگنده اف 35