انتخاب دهمین رییس مرکز اسلامی هامبورگ


انتخاب دهمین رییس مرکز اسلامی هامبورگ

با حکم رهبر معظم انقلاب حجت الاسلام و المسلمین دکتر "محمد هادی مفتح" به عنوان رییس جدید مرکز اسلامی هامبورگ معرفی شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، رییس جدید مرکز اسلامی هامبورگ در مراسمی معرفی و از خدمات رییس پیشین این مرکز قدردانی شد.در این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین "محسن قمی" معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری ، سفیر و جمعی از دیپلمات های ایرانی و شماری از شخصیت های مسلمان مقیم این کشور برگزار شد ، حکم رهبر معظم انقلاب درباره انتصاب حجت الاسلام و المسلمین دکتر "محمد هادی مفتح" به عنوان رییس جدید مرکز اسلامی هامبورگ قرائت و از خدمات آیت الله "رضا رمضانی" رییس سابق این مرکز قدردانی شد.


در بخشی از حکم رهبر معظم انقلاب خطاب به "محمد هادی مفتح" توصیه شده است با استفاده از آموزه های اسلام ناب، منطق انقلاب اسلامی و بهره گیری از همه ظرفیت های رسانه ای، دانشگاهی و نخبگانی ، گام های بلند و استواری برای خدمت به اسلام و مسلمانان به ویژه پیروان مکتب حیات بخش اهل بیت علیهم السلام و نیز هموطنان عزیز مقیم آن دیار برداشته شود.
حجت الاسلام و المسلمین "محمد هادی مفتح " دارای تحصیلات حوزوی و دانشگاهی است که مدرک کارشناسی را در رشته مهندسی برق و الکترونیک از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد و دکترای خود را در رشته علوم قرآن وحدیث اخذ کرده و دروس حوزوی را نیز تا سطوح پیشرفته در شهر قم و تهران گذرانده است.
وی در سوابق خود مسؤولیت هایی همچون تاسیس شبکه سراسری رادیو معارف و طراحی و مدیریت تولید سیستم جامع مکانیزه مدیریت حوزه علمیه قم را داراست.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر "محمد هادی مفتح "فرزند شهید آیت الله "محمد مفتح" است که همچون پدر در حوزه و دانشگاه به فعالیت علمی از جمله تدریس و تالیف کتب و مقالات علمی اشتغال دارد.
وی دهمین رییس مرکز اسلامی و امام مسجد امام علی (ع) درهامبورگ آلمان است که این مرکز و مسجد که از مهمترین مراکز اسلامی در اروپا است و سابقه تاسیس آن به 60 سال قبل و به توصیه آیت الله العظمی بروجردی از مراجع عظام تقلید باز می گردد.
این مرکز از سال 1344 و در زمان ریاست شهید آیت الله دکتر بهشتی به عنوان مرکزی فرهنگی در اروپا به ثبت رسید و با اهتمام به نشر معارف اسلامی و معرفی نهضت امام خمینی (ره) به مسلمانان اروپا ، به پایگاهی برای تبادل آرا و گفتگوی میان پیروان ادیان و تقریب مذاهب اسلامی تبدیل شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...