طرز تهیه ژله بستنی در جام و تزیین آن


طرز تهیه ژله بستنی در جام و تزیین آن

ژله بستنی دسری ساده و در عین حال خوشمزه است که به شیوه‌های مختلفی می‌توان آن را سرو کرد. ژله بستنی در جام نیز یکی از انواع سرو این دسر است که در ادامه شرح داده می‌شود.

طرز تهیه ژله بستنی در جام و تزیین آن


ستاره |
سرویس آشپزی - ژله بستنی در جام برای میهمانی‌ها به ویژه جشن تولد‌ها گزینه خوبی است. به علاوه می‌توان ژله را به رنگ‌های مختلف در جام تهیه کرد تا زیبایی آن چند برابر شود. این دسر طعم خوبی نیز دارد، طعمی که متشکل از بستنی و ژله است. استفاده از بستنی در تهیه ژله نه تنها ظاهر جدیدی به این دسر می‌دهد، بلکه طعم آن را نیز بهبود می‌بخشد.

مواد مورد نیاز برای تهیه ژله بستنی

به منظور تهیه این دسر برای چهار الی پنج نفر، به حدود پنج الی شش ساعت زمان (این مدت با احتساب زمان خنک شدن ژله‌ها در یخچال است) و مواد اولیه‌ای که در ادامه ذکر شده است، نیاز دارید.

مواد لازم
پودر ژله با طعم دلخواه 2 بسته
پودر ژله آلوئه ورا یک بسته
بستنی وانیلی یک لیوان

طرز تهیه ژله بستنی

ابتدا یک بسته پودر ژله با طعم دلخواه را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید. ظرف حاوی آب جوش و ژله را به روش بن ماری گرم نگهدارید تا پودر ژله کاملا در آب حل شود. برای روش بن ماری در یک کتری یا قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوش آید، سپس ظرف حاوی پودر ژله و آب جوش را روی آن قرار دهید و دائما بهم بزنید. پس از آنکه پودر ژله حل شد، آن را از روی حرارت بردارید. یک لیوان آب سرد به ژله اضافه کنید و اندکی بهم بزنید.
اکنون مخلوط را در سه الی چهار جام بریزید. توجه داشته باشید که ارتفاع ژله در تمام جام‌ها یکسان باشد و جام‌ها را در یخچال قرار دهید تا ژله کاملا سفت شود.
یک لیوان آب جوش را به پودر ژله آلوئه ورا اضافه کنید و به روش بن ماری، پودر ژله را کاملا حل کنید. اکنون نصف لیوان بستنی وانیلی را به آن اضافه کرده و بهم بزنید.
مخلوط ژله و بستنی را در روی لایه قبلی ژله در جام‌ها که سفت شده است، بریزید. توجه داشته باشید که سطح ژله در جام‌ها برابر باشد.
جام‌ها را مجددا در یخچال قرار می‌دهیم تا ژله کاملا سفت شود.
اکنون یک بسته پودر ژله با طعم دلخواه با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید. به روش بن ماری مخلوط را گرم نگهدارید و دائما بهم بزنید تا پودر ژله حل شود. نصف لیوان بستنی را به ژله اضافه و مخلوط کنید.
ژله را در جام‌ها بریزید و مجددا آن‌ها را در یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شود.
ژله بستنی آماده است و می‌توانید آن را سرو کنید.
طرز تهیه ژله بستنی در جام و تزیین آن

چند نکته:
‌می‌توانید از دو طعم پودر ژله استفاده کنید، ولی اگر یک طعم باشد بهتر است، زیرا رنگ یکسانی دارد و ترکیب رنگ نهایی به صورت پر رنگ، سفید و کم رنگ خواهد بود.
ژله آلوئه ورا بی رنگ است به همین دلیل وقتی با بستنی مخلوط می‌شود، رنگ آن کاملا سفید خواهد شد.
برای پررنگ‌تر شدن رنگ در ژله‌های طعم داری که استفاده می‌کنید، می‌توانید از رنگ مجاز خوراکی که همرنگ با پودر ژله باشد استفاده کنید.

تزیین ژله بستنی در جام

ساده‌ترین شیوه برای تزیین این ژله، استفاده از خامه است. به این صورت که روی ژله را با خامه فرم گرفته و اسپری خامه تزیین کنید. می‌توانید برای تزیین روی ژله از چند برش میوه که هماهنگ با طعم ژله باشد نیز استفاده کنید. همچنین می‌توانید مقداری ژله بستنی تهیه کرده و با استفاده از قالب‌های کوچک شیرینی به فرم دلخواه قالب بزنید و چند تا از آن‌ها را به سیخ‌ چوبی کوچک بزنید و در ژله قرار دهید.
برای تهیه ژله بستنی برای تزیین، ابتدا پودر ژله با هر رنگ و طعمی که تمایل دارید را با سه چهارم لیوان آب مخلوط کنید و به روش بن ماری پودر ژله را کاملا حل نمایید. سپس نصف لیوان بستنی به آن اضافه کنید. یک کیسه فریزر را باز کنید و کف یک ظرف لبه‌دار، پهن کنید، به طوریکه تمام ظرف را پوشش دهید و سپس ژله را در ظرف بریزید. نباید قطر ژله بیشتر از یک سانتیمتر باشد. سپس ظرف را در یخچال قرار دهید تا سفت شد. اکنون با قالب مورد نظر شروع به قالب زدن ژله بکنید و آنها را روی ژله بستنی در جام برای تزیین قرار دهید. به دلیل وجود کیسه فریزر، ژله به راحتی جدا می‌شود.
طرز تهیه ژله بستنی در جام و تزیین آن
همانطور که می‌دانید ژلاتین از پودر استخوان گاو، ماهی و... تهیه می‌شود، از اینرو حاوی نوعی پروتئین است که در استخوان وجود دارد. این پروتئین برای سلامت استخوان‌ها در تمام افراد و رشد استخوان‌ها در کودکان بسیار مفید خواهد بود. البته به دلیل طعم دهنده‌ها، شکر و رنگ‌های بکار رفته در این ماده غذایی، نمی‌توان گفت که ژله برای تمام افراد قابل استفاده است و همه می‌توانند از خواص ژله بهره‌مند شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع دسر و بستنی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش