پردازنده‌های جدید سری Core اینتل رونمایی شد


پردازنده‌های جدید سری Core اینتل رونمایی شد

کوالکام خیز بلندی برای نفوذ در حیاط خلوت اینتل یعنی عرصه کامپیوترهای شخصی برداشته است. فاتح سنتی دنیای کامپیوترهای شخصی که از این وضعیت اصلا راضی نیست برای مقابله با رقیب تازه وارد خود پردازنده‌های جدیدی از سری Core با عمر باتری بسیار خوب و سرعت وای فای گیگابیتی را عرضه کرده است. این پردازنده‌های جدید نسل هشتمی گزینه بسیار خوبی برای...

کوالکام خیز بلندی برای نفوذ در حیاط خلوت اینتل یعنی عرصه کامپیوترهای شخصی برداشته است. فاتح سنتی دنیای کامپیوترهای شخصی که از این وضعیت اصلا راضی نیست برای مقابله با رقیب تازه وارد خود پردازنده‌های جدیدی از سری Core با عمر باتری بسیار خوب و سرعت وای فای گیگابیتی را عرضه کرده است. این پردازنده‌های جدید نسل هشتمی گزینه بسیار خوبی برای لپ‌تاپ‌های سبک و باریک و تبلت‌های هیبریدی خواهند بود. با ما همراه شوید.

کوالکام غول چیپ‌ساز گوشی‌های هوشمند در یک سال اخیر تلاش وافری برای حضور در بازار کامپیوترهای شخصی از خود نشان داده است. این شرکت برای گسترش نفوذ خود در حیاط خلوت شرکت اینتل تغییرات جالبی در پردازنده‌های کلاس موبایل خود ایجاد کرده تا آنها را مهیای حضور در بازار کامپیوترهای شخصی کند. کوالکام البته به همین تغییرات بسنده نکرده است، چرا که تصمیم گرفته تا هر سال چیپ‌های مجتمع قدرتمندتری را برای استفاده در کامپیوترهای شخصی راهی بازار کند.

غول آبی دنیای کامپیوترها که به هیچ وجه از حضور این رقیب تازه‌وارد خوشحال نیست، در مقابله با این نفوذ رقیب تصمیم گرفته تا حد ممکن ایستادگی کند. مقابله اینتل با کوالکام در دو جبهه در حال انجام است، از یک سو این شرکت در تلاش است تا سازندگان کامپیوترهای شخصی را با ارایه پیشنهادات وسوسه برانگیز از معامله با کوالکام منصرف سازد، که نمونه بارز این مسئله در مورد تبلت ارزان قیمت سرفیس گو مایکروسافت مصداق پیدا کرده است. از سوی دیگر این شرکت تلاش کرده تا با بهینه‌تر کردن مصرف پردازنده‌های سری Core و کلاس لپ‌تاپ‌ خود آنها را در مقابله با چیپ‌های بسیار کم مصرف آرم مهیا کند.

شب گذشته اینتل از پردازنده‌های جدید نسل هشتمی سری Core که به‌طور ویژه برای لپ‌تاپ‌های سبک و باریک یا تبلت‌های هیبریدی توسعه یافته‌اند رونمایی کرد. این پردازنده‌های جدید به لطف بهینه‌سازی‌های بسیار شدید اینتل عمر باتری بسیار خوبی را ارایه می‌دهند تا هرچه بیشتر برای ارایه یک تجربه موبایل آماده باشند، قابلیت برجسته دیگر این پردازنده‌ها پشتیبانی آنها از وای فای بسیار پرسرعت گیگابیتی است.

پردازنده‌های جدید اینتل در دو سری Core U شامل i7-8565U, i5-8285U, i3-8145U و سریY شامل i7-8500Y, i5-8200Y, m3-8100Y قرار می‌گیرند. این دو سری جدید جدید پردازنده‌های اینتل طی ماه‌های آتی در دل لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های ۲ در ۱ قرار خواهند گرفت. با این تفاسیر محصولاتی که در نیمه دوم سال جاری بر بستر این پردازنده‌ها معرفی خواهند شد، ضخامت کمتر، عمر باتری بیشتر و البته پشتیبانی بهتر از سرعت بالای اینترنت را ارایه خواهند کرد.

مزیت پردازنده‌های نسل هشتمی جدید اینتل تنها به مصرف پایین‌تر و سرعت اتصال اینترنت بالاتر ختم نمی‌شود. اینتل مدعی شده توان پردازشی این پردازنده‌های در مقایسه با پردازنده‌های نسل هفتم رشد چشمگیری داشته است. این پردازنده‌های ۱۵ واتی بنابر ادعای اینتل قادر هستند عمر باتری ۱۶ تا ۱۹ ساعته را ارایه دهند که از این حیث رقیب خوبی برای پردازنده‌های کم مصرف آرم خواهند بود.

علاوه بر این تغییرات تحول دیگر این پردازنده‌ها بهینه‌تر شدن آنها برای سیستم عامل ویندوز ۱۰ است. برای مثال دستگاه‌های برخوردار از این پردازنده‌ها تعامل بهتری هنگام استفاده از نمایشگرهای لمسی و قلم‌های استایلوس از خود نشان می‌دهند، از سوی دیگر با بهبود استانداردهای صوتی این پردازنده‌ها، کاربران قادر خواهند بود استفاده بهتری از دستیارهای صوتی مایکروسافت کورتانا و آمازون الکسا در محیط ویندوز ۱۰ داشته باشند.

منبع

پردازنده‌های جدید سری Core اینتل رونمایی شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سخت افزار

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !