دروغگویی از 2 سالگی شروع می‌شود


دروغگویی از 2 سالگی شروع می‌شود

نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که کودکان دروغ گفتن را از دو سالگی شروع می‌کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ساینس آلرت، همه ما گاهی دروغ می‌گوییم، حتی با وجود این که می‌دانیم کار اشتباهی است. اما مشکل بزرگ دروغگویی این است که هر چقدر بیشتر دروغ بگویید، این کار برایتان راحت‌تر می‌شود و احتمال تکرار آن افزایش می‌یابد.

خطرناک‌ترین ویژگی دروغگویی این است که فرد نمی‌داند دروغ گفتن چگونه باعث تغییر رفتار وی می‌شود. روان‌شناسان به‌تازگی متوجه شده‌اند که کودکان در سن دو سالگی شروع به دروغ گفتن می‌کنند.

برخی از متخصصان معتقدند که دروغگویی نقطه‌ عطف پیشرفته‌ای در روند رشد انسان است؛ چراکه نیاز به برنامه‌ریزی و توجه خاصی دارد. همچنین فرد دروغگو توانایی این را دارد که دیدگاه شخص مقابل را درک کند و آن را دستکاری کند.

اما با توسعه اخلاق و توانایی خودتنظیمی احساسی، دروغگویی در فرد نیز محدود می‌شود. دانشمندان در سال 2010 شیوع دروغگویی در آمریکا مورد بررسی قرار دادند، بیشتر افراد بالغ گزارش دادند که در یک دوره 24 ساعت هیچ دروغی نگفته‌اند.

تقریباً نیمی از دروغ‌های ثبت‌شده به پنج درصد از شرکت‌کنندگان نسبت داده شد. همچنین بیشتر افراد در مواقعی که می‌توانستند از دروغ گفتن اجتناب می‌کردند و تنها در مواقعی به دروغ روی می‌آورند که حقیقت منجر به ایجاد مشکل می‌شود.

در مطالعات اخیر مشخص شد که وقتی فرد دروغ می‌گوید، فعالیت در شبکه کنترل لوب آهیانه‌ای به‌شدت افزایش می‌یابد. این بخش از مغز در تفکر پیچیده یا دشوار دخیل است.

انتهای پیام/4056/4021

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا