آموزش دکوپاژ بر روی شیشه


دکوپاژ روی شیشه چگونه انجام می شود؟  دکوپاژ یکی از هنرهای زیبایی است که می توانید با استفاده از آن شیشه ها را تزیین کنید. برای انجام دکوپاژ روی شیشه می توانید از انواع ظروف شیشه ای که در منزل دارید استفاده کنید. دکوپاژ روی بطری شیشه ای، دکوپاژ روی تنگ ماهی، دکوپاژ روی بشقاب و ظروف شیشه ای می توانید تصویر زیباتری به منزل شما...

آموزش دکوپاژ بر روی شیشه
دکوپاژ روی شیشه چگونه انجام می شود؟

دکوپاژ یکی از هنرهای زیبایی است که می توانید با استفاده از آن شیشه ها را تزیین کنید. برای انجام دکوپاژ روی شیشه می توانید از انواع ظروف شیشه ای که در منزل دارید استفاده کنید. دکوپاژ روی بطری شیشه ای، دکوپاژ روی تنگ ماهی، دکوپاژ روی بشقاب و ظروف شیشه ای می توانید تصویر زیباتری به منزل شما دهد. دکوپاژ هنری کم هزینه و آسان است و اما انجام آن بر روی شیشه به دلیل شفافیت آن متفاوت است. ما در این مقاله روش انجام دکوپاژ بر روی شیشه را مرحله به مرحله برای شما توضیح می دهیم به گونه ای که بعد از خواندن این مطلب می توانید با داشتن یک ظرف شیشه ای، یک طرح زیبا و لوازم انجام دکوپاژ بر روی شیشه و همچنین مقداری ذوق هنری تصویر مورد علاقه خود را بسازید.

آموزش دکوپاژ روی شیشه

برای اجرا دکوپاژ روی شیشه ابتدا ظرف مورد نظر خود را اعم از بطری شیشه ای، تنگ ماهی، بشقاب و … آماده کنید و آن را به خوبی با الکل پاک کنید. سپس طرح دلخواه را روی ظرف پهن کنید.

مواد لازم برای انجام دکوپاژ بر روی شیشه :

ظرف شیشه ای

خمیر دورگیر اکلیلی

رنگ اکریلیک

اسپری کیلر

طرح دکوراتیو

آموزش دکوپاژ بر روی شیشه

در مرحله بعد با استفاده از خمیر دورگیر اکلیلی ، نقوش را بر روی ظرف طراحی کنید.

آموزش دکوپاژ بر روی شیشه

آموزش دکوپاژ بر روی شیشه

پس از اینکه خمیر کاملاً خشک شد و دیگر چسبندگی نداشت باید رنگ اکریلیک بر آن بزنید. در این مرحله از دکوپاژ بر روی شیشه با به کارگیری اسفنج دسته دار چوبی یا تامپون رنگ مورد نظر خود را روی کار بزنید.

آموزش دکوپاژ بر روی شیشه

ممکن است بعد از خشک شدن قسمت هایی از طرح رنگ نداشته باشد به همین دلیل سطح ظرف را دوبار رنگ آمیزی کنید که هیچ نقطه ای بدون رنگ نماند.

آموزش دکوپاژ بر روی شیشه

پس از اتمام کار رنگ آمیزی ۲۴ ساعت منتظر بمانید تا رنگ کاملاً خشک شود. بعد از اینکه کاملاً خشک شد بر روی کار، اسپری کیلر یا کریستال سرورنیک بزنید.

آموزش دکوپاژ بر روی شیشه روش دوم آموزش دکوپاژ

آموزش دکوپاژ بر روی شیشه

در این روش دکوپاژ بر روی شیشه نیز مانند روش قبل باید طرح مورد نظر خود را بر روی شیشه پیاده کنید. سپس با استفاده از دستمال کاغذی پشت کار را کاملاً بپوشانید.

آموزش دکوپاژ بر روی شیشه

در ادامه انجام دکوپاژ بر روی شیشه باید با استفاده از دورگیر اکلیلی طراحی نقوش مورد نظر را انجام دهید. هر چقدر با دقت تر و ظریفتر کار کنید نتیجه نهایی زیباتر خواهد شد.

آموزش دکوپاژ بر روی شیشه

پس از طراحی با خمیر دورگیر، پشت کار را با استفاده از چسب چوب شفاف که بسیار رقیق شده است بپوشانید که دستمال کاغذی به خوبی روی شیشه بچسبد. پس از آغشته کردن سطح کار با چسب چوب ، اجازه دهید تا خشک شود. بعد از آن برای بار دوم یک بار دیگر چسب چوب شفاف رقیق شده را بر روی کار بزنید و بعد از آن یک لایه دستمال کاغذی بر روی ظرف شیشه ای گذاشته و با استفاده از اسفنج بر روی آن بکشید. البته خیلی آرام ضربه بزنید که دستمال کاغذی پاره نشود.

آموزش دکوپاژ بر روی شیشه

بعد از خشک شدن چسب و چسبیدن دستمال کاغذی یک بار دیگر بر روی آن چسب بزنید. با این کار دستمال کاغذی کاملاً چسبیده می شود. پس از اتمام کار و خشک شدن چسب، از لبه های کار دستمال های اضافه را جدا کرده و از یک سمباده بسیار نرم برای یک دست شدن آن استفاده کنید و در انتها مقداری کیلر بر روی کار اسپری کنید.

آموزش دکوپاژ بر روی شیشه

دکوپاژ از جمله هنرهای دکوراتیو است که طرفداران زیادی دارد ،میتونید برای دیدن تکنیک های مختلف دکوراتیو مثل پتینه به سایت هنری مراجعه کنید .

آموزش دکوپاژ بر روی شیشه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوپاژ

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403