آموزش تصویری گلدوزی با دست


آموزش تصویری گلدوزی با دست سرگرم کننده و آرامش بخش است، به علاوه این یک راه آسان برای ایجاد یک کار هنری زیبا با پارچه و طرح مورد نظر شماست. شروع به کار در آموزش تصویری گلدوزی با دست ممکن است در ابتدا کمی سخت به نظر برسد ، اما اکثر الگوها فقط نیاز به چند دوخت پایه و یادگیری گلدوزی با آموزش هایی که ما در اختیار شما قرار می دهیم، دارد. در...

آموزش تصویری گلدوزی با دست

آموزش تصویری گلدوزی با دست سرگرم کننده و آرامش بخش است، به علاوه این یک راه آسان برای ایجاد یک کار هنری زیبا با پارچه و طرح مورد نظر شماست. شروع به کار در آموزش تصویری گلدوزی با دست ممکن است در ابتدا کمی سخت به نظر برسد ، اما اکثر الگوها فقط نیاز به چند دوخت پایه و یادگیری گلدوزی با آموزش هایی که ما در اختیار شما قرار می دهیم، دارد. در این بخش چند نکته برای آموزش تصویری گلدوزی با دست برای شما مطرح می کنیم.

وسایل لازم جهت گلدوزی با دست

برای آموزش تصویری گلدوزی با دست نیاز به وسایل ساده ای در این خصوص دارید که عبارتند از :

نخ گلدوزی پارچه سوزن گلدوزی طرح گلدوزی کارگاه گلدوزی قیچی آموزش تصویری گلدوزی با دست

در اینجا چند اصطلاح ضروری در آموزش تصویری گلدوزی با دست را یاد می گیرید. این نکات برای یک فرد حرفه ای یا یک شخص مبتدی مناسب است.

پایه : این دوخت پایه نام دارد که بیشترین استفاده را از این کوک می کنید و به سادگی با سوزن قابل پیاده سازی است. (۱)

آموزش تصویری گلدوزی با دست

دوخت شلال ساده : یک روش گلدوزی ساده است که برای دوخت طرح های نقاشی شده بر روی پارچه مناسب است. (۲)

آموزش تصویری گلدوزی با دست

دوخت ستاره : این کوک نیاز به یک توضیح مختصری دارد، سوزن را وارد پارچه کرده و سپس کمی به عقب برگردید و از آن خارج کنید. (۳)

آموزش تصویری گلدوزی با دست

گره فرانسوی : دوخت این گره کمی دشوار است. برای ایجاد گره فرانسوی باید سوزن را از زیر وارد پارچه کنید و سپس نخ را چند بار دور سوزن بپیچید. وقتی نخ به اندازه کافی دور سوزن پیچیده شد ، سوزن را دقیقا در همان جایی که برای دفعه اول از پارچه خارج کردید، وارد کنید. بعد انگشت خود را روی گره گذاشته و به آرامی نخ را بکشید تا گره بر روی پارچه شکل بگیرد گیرد. (۴)

آموزش تصویری گلدوزی با دست

دوخت ساقه : دوخت ساقه برای اجرا روی خطوط صاف آسان است اما برای خطوط منحنی کمی دشوار می باشد. ابتدا سوزن را از زیر وارد پارچه می کنیم سپس باید نخ را به حالت اریب در جایی پایین تر از آن وارد کنیم. بعد از آن سوزن را در فاصله کمی از نقطه ای که ابتدای کار وارد کردید کاملا روبروی آن خارج کنید. نقطه خروج سوزن دقیقا وسط دو نقطه ورود باشد. (۵)

آموزش تصویری گلدوزی با دست

دوخت زنجیره : برای زنجیره باید در ابتدا سوزن را از زیر پارچه وارد کنید و سپس نخ را به صورت دایره درآورده و با انگشت آنرا نگه داشته و در کنار نقطه اول دوباره وارد پارچه کنید. بعد باید از وسط دایره ای که با نخ ایجاد کردید سوزن را خارج کنید. بهتر است همه زنجیره ها یک اندازه باشند.(۶)

آموزش تصویری گلدوزی با دست

دوخت دایره تو پر : برای پر کردن ناحیه های مختلف طرح کاربرد دارد. برای توپر دوزی باید کوک های شلال به صورت اریب در کنار یکیدگر دوخته شوند. سوزن را از راست وارد پارچه می کنید و به حالت کج از سمت چپ آن بیرون می آوریم. (۷)

آموزش تصویری گلدوزی با دست

برای دوخت یک طرح می توانید با کنار هم چیدن این دوخت ها قسمت های مختلف را تکمیل کنید. شاید در ابتدا کمی دشوار به نظر برسد اما با کمی تمرین می توانید هر الگویی را بر روی پارچه اجرا کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلدوزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس