مراحل ساخت گوشواره رزینی


مراحل ساخت گوشواره رزینی

این آموزش اختصاص به ساخت گوشواره رزینی دارد. امروزه زیورآلات رزینی در بین همه خانم ها و هنرمندان طرفداران زیادی پیدا کرده است. این گوشواره رزینی بسیار زیبا است و در عین حال خیلی ساده درست می شود. در این آموزش گوشواره را به صورت رنگین کمانی درست می کنیم. در پایان مشاهده می کنید که حالت رنگین کمانی این گوشواره تا چه حد زیبا و جذاب...

مراحل ساخت گوشواره رزینی

این آموزش اختصاص به ساخت گوشواره رزینی دارد. امروزه زیورآلات رزینی در بین همه خانم ها و هنرمندان طرفداران زیادی پیدا کرده است. این گوشواره رزینی بسیار زیبا است و در عین حال خیلی ساده درست می شود. در این آموزش گوشواره را به صورت رنگین کمانی درست می کنیم. در پایان مشاهده می کنید که حالت رنگین کمانی این گوشواره تا چه حد زیبا و جذاب است.

البته مثل همیشه این یک ایده است. شما می توانید با خلاقیت خود گوشواره های زیباتری درست کرده و تصویر آن را برای ما ارسال کنید.

مراحل ساخت گوشواره رزینی

وسایل لازم برای ساخت گوشواره رزینی رزین اپوکسی اکلیل در رنگهای مختلف چسب چوب نوار اسکاچ ظرف برای رزین چوب بستنی برای مخلوط کردن کاغذ مومی یا کاغذ روغنی حدود ۳۰ گرم سیم مفتولی مسی مراحل ساخت گوشواره رزینی

مرحله ۱: اسکلت اولیه گوشواره را آماده کنید

مراحل ساخت گوشواره رزینی

دو قطعه ۱۵ سانتی متری از سیم مسی را جدا کرده و هر شکلی را که دوست دارید به سیم ها بدهید. برای این کار می توان سیم را به دور یک قوطی پیچید. البته برای گوشواره هایی که طرح گرد دارند. سپس سیم را سفت کنید تا تغییر حالت ندهد.

مرحله ۲: به پشت کار چسب اسکاچ بزنید

مراحل ساخت گوشواره رزینی

زمانی که اسکلت کار آماده شد، پشت کار را چسب اسکاچ بزنید. این چسب برای این کار بسیار مناسب است. چرا که در پایان به راحتی جدا شده و موجب تغییر حالت گوشواره نمی شود.

فرقی ندارد که کدام طرف را برای پشت کارتان انتخاب کنید. به هر حال به یک طرف گوشواره چسب اسکاچ بزنید.

قالب گوشواره را روی چسب ها فار دهید تا به سطح چسب بچسبند. اگر قسمتی نچسبیده باقی مانده است، از کمی چسب چوب یا چسب مایع کمک گرفته و قالب را به چسب اسکاچ بچسبانید.

مرحله ۳: زمینه قالب را پر کنید

مراحل ساخت گوشواره رزینی

این کار را توسط اکلیل های رنگی انجام دهید. خوبی چسب اسکاچ این است که اکلیل ها به خوبی به آن می چسبند. حالا اکلیل های رنگی را با هر طرحی که دوست دارید داخل قالب بریزید. من در این روش به صورت رنگین کمانی کار کردم. ولی به میل و سلیقه شما بستگی دارد که چه طرحی را ایجاد کنید.

حتی می توانید طرح را ساده یا تک رنگ کار کنید. میل میل شما است.

مراحل ساخت گوشواره رزینی

زمانی که اکلیل ها را داخل گوشواره ریختید، از انگشتان خود کمک بگیرید و کمی اکلیل را فشار دهید. با این کار محکم کاری می کنید. اکلیل ها به خوبی به چسب می چسبند . نگران نباشید.

مرحله ۴: اضافه کردن رزین

مراحل ساخت گوشواره رزینی

در این مرحله ابتدا قالب های گوشواره را به همراه چسب های چسبیده به آن بر روی یک کاغذ مومی یا کاغذ روغنی قرار دهید. این نکته را فراموش نکنید که سطح کار شما باید کاملا صاف باشد. بر روی هر جعبه رزین دستور العمل آماده سازی وجود دارد.

حالا طبق این دستور العمل در ظرفی رزین را اماده کنید. این رزین را برای مدت ۱۵ دقیقه به حال خود رها کنید تا حباب های داخل آن کاملا بترکد. رزین های فاقد حباب کار زیباتر و یکدست تری را به وجود می آورند.

بعد از این مدت از یک چوب بستی یا هر وسیله دیگری استفاده کرده تا رزین ها را بر روی گوشواره ها منتقل کنید. سطح داخل گوشواره را با استفاده از رزین کاملا پر کنید. البته نه به اندازه لبریز شدن. بلکه تا حدی که قالب گوشواره کاملا پر شود کفایت می کند.

مراحل ساخت گوشواره رزینی

رزین را ریختید کمی صبر کنید تا به همه جای گوشواره سرازیر شود. برای تمام کردن این مرحله هیچ عجله ای نداشته باشید.

زمانی که کار تمام شد یک روز کامل باید صبر کنید تا رزین کاملا خشک شود.

بعد از گذشت ۲۴ ساعت چسب اسکاچ به راحتی جدا می شود. چسب ها را جدا کرده و لبه های اضافی رزین را با قیچی بچینید.

کار را تمیز کرده و در بالای گوشواره یک حلقه مارپیچ درست کنید. حالا سوزن گوشواره را داخل این حلقه کرده و کار خود را تمام کنید. به همین راحتی ساخت گوشواره رزینی شما به پایان رسید.

چنانچه علاقه مند به بدلیجات رزینی هستید به کلاس آموزش زیورالات رزینی مراجعه کنید.

منبع:

http://www.instructables.com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه جواهرسازی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها