طرز تهیه کیک مرغ و تزئین زیبای آن


کیک مرغ را به عنوان پیش غذا و غذای اصلی می‌توان سرو کرد. طرز تهیه کیک مرغ آسان بوده و مواد اولیه آن در دسترس است. این پیش غذا طعم جدید و خوشمزه‌ای دارد که تقریبا همه به ویژه کودکان از میل کردن آن لذت می‌برند.  امتحان کردن غذا‌های جدید همیشه جذاب است، به ویژه اگر این غذا‌ها در عین حالی که جدید هستند با ذائقه ایرانی نیز...

کیک مرغ را به عنوان پیش غذا و غذای اصلی می‌توان سرو کرد. طرز تهیه کیک مرغ آسان بوده و مواد اولیه آن در دسترس است. این پیش غذا طعم جدید و خوشمزه‌ای دارد که تقریبا همه به ویژه کودکان از میل کردن آن لذت می‌برند.

امتحان کردن غذا‌های جدید همیشه جذاب است، به ویژه اگر این غذا‌ها در عین حالی که جدید هستند با ذائقه ایرانی نیز هماهنگ باشند. اگر شما هم به فکر امتحان کردن غذا‌های جدید هستید، کیک مرغ گزینه خوبی خواهد بود. طرز تهیه کیک مرغ ساده است و می‌توانید آن را به عنوان وعده اصلی یا پیش غذا نیز سرو کنید. به علاوه در میهمانی‌ها نیز تهیه این غذا ایده خوبی خواهد بود، زیرا ظاهر زیبایی دارد و به راحتی نیز تزیین می‌شود.

مواد اولیه برای تهیه کیک مرغ

به منظور تهیه این غذا برای سه الی چهار نفر، به حدود یک ساعت و نیم زمان و مواد اولیه‌ای که در ادامه مشاهده می‌کنید، نیاز دارید.
مواد اولیه
نان تست یک بسته
سینه مرغ ۵۰۰ گرم
خیارشور ۲۰۰ گرم
پیازچه ۱۰۰ گرم
ماست یک پیمانه
سس مایونز یک دوم پیمانه
خامه ۲ قاشق غذاخوری
جعفری ۳ الی ۴ شاخه
نمک و فلفل به میزان لازم
چند نکته:
از آنجا که در تهیه این غذا از خیارشور استفاده می‌شود به نمک زیادی احتیاج ندارد.
نیازی به ماست خامه‌ای یا ماست چکیده نیست، فقط باید از ماست شیرین استفاده کنید؛ از اینرو ابتدا ماست را بچشید و پس از آنکه از شیرین بودن آن اطمینان حاصل کردید، استفاده کنید.

طرز تهیه کیک مرغ

ابتدا باید سینه مرغ را آبپز کنید. برای اینکار مرغ را همراه با مقداری آب روی شعله حرارت اجاق گاز قرار دهید و پس از گذشت یک ربع آن را در آبکش بریزید و اجازه دهید که آب اضافی آن خارج شود. سپس مجددا آن را داخل قابلمه برگردانید و مقداری آب، یک عدد پیاز و مقداری فلفل به آن اضافه کنید و اجازه دهید روی حرارت ملایم کاملا بپزد. مرغ پخته شده را ریش ریش کنید.
خیارشور را نگینی خرد نمایید و پیازچه‌ها را نیز همراه با قسمت‌های سبز ساقه آن به صورت حلقه‌های نازک خرد کنید. قسمت‌های سبز ساقه باعث خوش عطر شدن غذا خواهد شد.
اکنون مرغ، خیارشور و پیازچه را بایکدیگر مخلوط کنید. در ظرف دیگری ماست، سس مایونز و خامه را با یکدیگر مخلوط نمایید. نصف مخلوط سس و ماست را به مرغ اضافه کنید و کاملا بهم بزنید تا مخلوط شود. سپس مقداری فلفل و مقدار اندکی نمک به آن اضافه کنید.
اطراف نان‌های تست یک بافت سفت دارد که باید آن را با چاقو جدا کنید و سپس از نان‌ها استفاد کنید. قسمت‌های سفت نان تست را می‌توانید خشک کرده و برای تهیه پودر سوخاری استفاده کنید.
اکنون یک ردیف از نان‌های تست را در ظرف مورد نظرتان برای سرو بچینید. به هر شکلی که تمایل داشته باشید، می‌توانید نان‌ها را در ظرف بچینید. اکنون یک لایه از موادی که تهیه کرده بودید را روی نان تست قرار دهید و با پشت قاشق آن را پهن کنید تا تمام نان را پوشش دهد. سپس مجددا یک ردیف نان تست بچینید و دوباره مرغ اضافه کنید. اینکار را ادامه دهید تا اینکه سه ردیف نان شود. لایه آخر فقط باید نان باشد، سپس با مابقی مخلوط سس روی کیک و اطراف آن را پوشش دهید. سپس به مدت دو الی سه ساعت کیک را داخل یخچال قرار دهید تا کیک مرغ منسجم شود. جعفری را خرد کنید و هنگام سرو، روی کیک قرار دهید.

برای تزیین کیک مرغ می‌توانید از خیارشور، گوجه و … نیز استفاده کنید.

چند نکته:

اگر تمایل به استفاده از خامه ندارید، می‌توانید آن را حذف کنید، اما در اینصورت باید از ماست چکیده استفاده نمایید. حتی می‌توانید از ماست خامه‌ای نیز استفاده کنید.
از نان تست سبوس دار که رنگ کمی تیره‌تر دارد، نیز می‌توانید استفاده کنید. حتی می‌توانید از هر دو رنگ نان استفاده کنید تا هنگام برش زدن، کیک ظاهر بهتری داشته باشد.

تزیین کیک مرغ

استفاده از ماست و سس مایونز در طرز تهیه کیک مرغ باعث می‌شود که بافت این غذا در عین لطیف بودن، منسجم نیز باشد، از اینرو به راحتی می‌توان آن را به شکل‌های مختلفی درآورد و تزیین کرد. در ادامه چند نمونه از تزیین این غذا را مشاهده می‌کنید. این تصاویر می‌توانند الهام بخش شما برای تزیین این غذا به ویژه برای میهمانی‌ها باشند.
طرز تهیه کیک مرغ و تزئین زیبای آن
طرز تهیه کیک مرغ و تزئین زیبای آن
طرز تهیه کیک مرغ و تزئین زیبای آن
طرز تهیه کیک مرغ و تزئین زیبای آن
طرز تهیه کیک مرغ و تزئین زیبای آن
طرز تهیه کیک مرغ بسیار راحت است و به زمان زیادی هم احتیاج ندارد، اما نتیجه آن غذایی خوشمزه و لذیذ است. کیک مرغ را می‌توانید به عنوان پیش غذا، غذای اصلی و میان وعده استفاده کنید. به ویژه در میهمانی‌ها این غذا می‌تواند زینت بخش سفره‌های شما باشد.

منبع

طرز تهیه کیک مرغ و تزئین زیبای آن

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج