افزایش صادرات آبزیان در ­4 ماهه نخست­ سال


کاکاوند گفت: در ­4 ماهه نخست­ امسال، ​­­223 میلیون دلار محصولات دام، آبزیان و خوراک به وزن 134 هزار تن صادر شد که نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

افزایش صادرات آبزیان در ­4 ماهه نخست­ سالپول‌نیوز - مرتضی کاکاوند، دبیر میز آبزیان، محصولات حیوانی و صنایع وابسته ­­اظهار کرد: در ­4 ماهه نخست­ امسال، ­223 میلیون دلار محصولات دام، طیور، آبزیان و خوراک به وزن 134 هزار تن صادر شد که در مقایسه با میزان 172 میلیون دلار و 110 هزار تن مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزشی 30 درصد و به لحاظ وزنی 22 درصد رشد را نشان می دهد.

کاکاوند در ادامه ­­افزود:­ در این میان صادرات محصولات آبزیان، عسل، خوراک دام، طیور، دام زنده و گوشت در ­4 ماهه نخست امسال، رشد خوبی داشته‌­ است.

وی­ با اشاره به تراز تجاری مثبت محصولات آبزیان گفت: عمده کشورهای هدف صادرات محصولات دام، طیور و آبزیان؛ کشورهای عراق، عمان، افغانستان، آلمان، هنگ کنگ، ویتنام و تایلند است.

کاکاوند­ یکی دلایل افزایش صادرات دام زنده و گوشت را­ آزاد شدن صادرات دام زنده تا تاریخ 7 خرداد ماه امسال ­دانست.

دبیر میز آبزیان، محصولات حیوانی و صنایع وابسته گفت: با توجه به توان طبیعی و علمی کشورمان­ در پرورش ماهیان خاویاری باید کرسی و برند تولید و صادرات خاویار در جهان را حفظ کنیم که در این راستا، دبیرخانه بین المللی جهت شیوه فرآوری، تنوع بخشی­ و بسته بندی خاویار و سایر مشتقات ماهیان خاویاری به منظور ساماندهی و حفظ برند و تجارت خاویار ایران و شناسایی ظرفیت های بین المللی در­ تهران ایجاد­ شده است.

گفتنی است؛ هدف‌گذاری تولید سالانه 2 میلیون تن آبزی در برنامه افق 1404 و حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ­ورود به چرخه تولید تا صادرات از یگر برنامه‌های توسعۀ صادرات این محصولات است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو