مقایسه Fortnite با PUBG : جدال دو بتل رویال در اندروید


مقایسه Fortnite با PUBG : جدال دو بتل رویال در اندروید

پس از PUBG، حال بازی Fortnite هم راه خود را به سمت دستگاه های اندرویدی باز کرده است. در ادامه این مطلب به مقایسه Fortnite با PUBG در اندروید می پردازیم. نوشته مقایسه Fortnite با PUBG : جدال دو بتل رویال در اندروید اولین بار در نت نوشت. پدیدار شد.

مقایسه Fortnite با PUBG : جدال دو بتل رویال در اندروید

پس از PUBG، حال بازی Fortnite هم راه خود را به سمت دستگاه های اندرویدی باز کرده است. در ادامه این مطلب به مقایسه Fortnite با PUBG در اندروید می پردازیم.

0

بتل رویال ها (Battle Royale) چند ماهی است که به محبوب ترین بازی های موجود برای اسمارت فون ها تبدیل شده و بسیاری از گیمرها را معتاد خود کرده اند! پس از نسخه ی موفق بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds یا همان PUBG Mobile، حال بازی محبوب Fortnite هم راه خود را به سمت دستگاه های اندرویدی باز کرده است، پس مقایسه Fortnite با PUBG می تواند برای بسیاری از گیمرها جذاب باشد. در ادامه ی این مطلب از نت نوشت به مقایسه Fortnite با PUBG برای دستگاه های اندرویدی می پردازیم.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی اندروید ۲۰۱۸

چندی پیش لیستی از بهترین بازی اندروید ۲۰۱۸ برای شما در نت نوشت تدارک دیدیم که در صدر آن لیست، بازی فوق العاده زیبای PUBG قرار گرفته بود. سپس در مطلب دیگری به ورود بازی معروف Fortnite (که پیش از این در IOS به شدت محبوب شده بود) به دنیای اندرویدی ها پرداخته و اسمارت فون هایی که می توانند نسخه ی بتای این بازی را دریافت کنند مشخص کردیم. حال این مطلب را به مقایسه ی این دو پادشاه بتل رویال اختصاص می دهیم: مقایسه Fortnite با PUBG

بتل رویال چیست؟

مقایسه Fortnite با PUBG : جدال دو بتل رویال در اندروید

مقایسه Fortnite با PUBG

اول از همه بهتر است تا درباره ی ژانر Battle Royale صحبت کنیم. این ژانر نسبتا جدید است و تعریف معینی را نمی توان برای آن عنوان کرد، اما می توان گفت که استایل Hunger Games این گونه بازی ها به صورتی است که شما و دیگر بازیکنان باید برای زنده ماندن تا پایان بازی تلاش کنید!

به طور معمول، شما وارد نقشه ای بزرگ شده، اسلحه و تجهیزات مورد نیاز خود را پیدا کرده و سپس به شکار دیگر بازیکنان می پردازید. نفر یا تیم آخری که زنده بمانند برنده ی بازی می شوند. در این ژانر، شما علاوه بر مهارت در تیراندازی و نبرد، به یک استراتژی قوی برای برنده شدن نیاز دارید. البته تمام بازی های بتل رویال از این قانون تبعیت نمی کنند (مثلا بازی Darwin Project).

بیشتر بخوانید: ۵۰ بازی برتر تاریخ ، بهترین بازی های کامپیوتری دنیا را بشناسید!

مقایسه Fortnite با PUBG

حال می خواهیم تا به مقایسه Fortnite با PUBG بپردازیم. پاسخ دهیم. برای این کار به غیر از پارامترهای معمول، فاکتورهایی مثل قیمت، در دسترس بودن و ویژگی های موبایل محور این دو بازی را هم در نظر می گیریم.

دانلود رایگان Fortnite (بیشتر بخوانید: دانلود Fortnite برای اندروید و نحوه نصب بر روی دستگاه های سازگار)

دانلود رایگان PUBG

با چه دستگاه هایی قادر به اجرای این دو بازی می باشید؟

Fortnite و PUBG برای اندروید را نمی توانید با هر دستگاهی اجرا کنید. یکی از دلایل این امر، سنگین بودن و گرافیک بالای این دو بازی می باشد. به هر حال، هم اکنون PUBG را می توان بر روی بیش از ۵۰۰ دستگاه اندرویدی اجرا کرد، در حالی که فورتنایت فقط برای معدودی از دستگاه های اندرویدی ارائه شده است.

حداقل ملزومات اسمارت فون شما برای اجرای Fortnite یا PUBG

فورتنایت نسبت به PUBG نیاز به حداقل ملزومات بالاتری دارد. برای اجرای روان بازی فورتنایت، شما حداقل نیاز به نسخه ی اندروید پنج، ۳ گیگ حافظه RAM و واحد پردازش گرافیکی Adreno 530 یا Mali-G71 MP20 یا Mali-G72MP12 یا بالاتر دارید. در واقع Epic در ابتدا فورتنایت را به طور انحصاری برای اسمارت فون های پرچمدار چند سال اخیر سامسونگ ارائه کرد. دستگاه های Galaxy S7 به بعد سامسونگ می توانند این بازی را به خوبی اجرا کنند.

با فرض اینکه برای اجرای نسخه ی بتای فورتنایت بتوانید یک دعوت نامه دریافت کنید، Epic می گوید که احتمالا این بازی بر روی تعداد بیشتری از دستگاه های اندرویدی به خوبی اجرا خواهد شد. در لیست زیر، دستگاه هایی که می توانند فورتنایت را بدون مشکل اجرا کنند (به غیر از سامسونگی ها که بالاتر عنوان کردیم) را می بینید. اسمارت فون هایی که در لیست زیر نامی از آن ها عنوان نشده، احتمالا در اجرای روان این بازی به مشکل بر می خورند.

بیشتر بخوانید: ۹ بازی اندرویدی برای گوشی های قدیمی که حتما باید امتحان کنید!

مقایسه Fortnite با PUBG : جدال دو بتل رویال در اندروید

لیست اندرویدی هایی که می توانند فورتنایت را دریافت کنند

همان طور که می بینید، خبری از پرچمدارهای HTC و Sony و Moto در این لیست نیست. اما Epic می گوید که دستگاه های زیر هم به زودی موفق به دریافت Fortnite می شوند.

HTC 10 HTC U11 / U+ HTC U12+ Lenovo Moto Z / Moto Z Droid Lenovo Moto Z2 Force Sony Xperia XZ / Xperia XZs Sony Xperia XZ1 Sony Xperia XZ2

بیشتر بخوانید: ۶ بازی اندرویدی بی پایان برای تست سرعت عکس العمل !!!

اما در مقایسه Fortnite با PUBG ، بازی PUBG نیاز به ملزومات پایین تری برای اجرا بر روی یک اسمارت فون اندرویدی دارد. برای اجرای این بازی شما حداقل نیاز به ۲ گیگ RAM و نسخه ی اندروید ۵٫۱٫۱ خواهید داشت. همان طور که در تصویر زیر می بینید، گرافیک این بازی دارای تنظیمات وسیعی بوده که اجرای آن را بر روی دستگاه های ضعیف تر تضمین می کند (البته گرافیک بازی فورتنایت هم دارای چند سطح تنظیمات مختلف می باشد). بهترین راه برای تست کردن این که آیا PUBG بر روی دستگاه شما اجرا می شود یا نه، این است که آن را از گوگل پلی دانلود کرده و امتحان کنید!

مقایسه Fortnite با PUBG : جدال دو بتل رویال در اندروید

تنظیمات گرافیکی pubg

در ادامه ی مقایسه Fortnite با PUBG باید بگوییم که PUBG را می توانید مستقیما از گوگل پلی استور دانلود کنید (و پیشنهاد می شود که فقط از این طریق PUBG را دانلود کنید)، ولی برای دانلود فورتنایت باید از سایت Epic Games اقدام کنید (به جز دستگاه های سامسونگی که می توانند این بازی را از Galaxy Apps Store دریافت کنند). این دو بازی کاملا رایگان می باشند، ولی برخی از آیتم ها را می توانید در درون بازی خریداری کنید. اما نگران نباشید، زیرا اگر مایل به خرید آیتم ها نباشید، باز هم هیچ لطمه ای به روند بازی شما وارد نشده و از دیگر بازیکنان عقب نخواهید افتاد!

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های سال ۲۰۱۷ برای همه کنسول ها؛ ترین‌های ۲۰۱۷

مقایسه Fortnite با PUBG : جدال دو بتل رویال در اندروید

خرید آیتم ها در pubg

مقایسه Fortnite با PUBG در گیم پلی

مقایسه Fortnite با PUBG را با گیم پلی این دو بازی ادامه می دهیم. در PUBG همه چیز، از جلوه های بصری گرفته تا اسلحه ها و تجهیزات بر اساس واقعیت طراحی شده اند. جالب است بدانید که انواع گلوله ها بسته به کالیبرشان damage مختلفی را به دشمن وارد ساخته و حتی در طی مسافت های طولانی به وسیله ی جاذبه ی زمین منحرف شده و مسیر مستقیمی را طی نمی کنند، درست مثل واقعیت! بنابراین اگر می خواهید با یک اسنایپ که از گلوله کالیبر ۹ میلی متری استفاده می کند در مسافت های طولانی شلیک کنید، باید هدف خود را کمی بالاتر تنظیم کنید.

اما در Fortnite همه چیز به صورت کارتونی، اما به صورت فوق العاده زیبایی طراحی شده است. شما می توانید با پرتاب نارنجک حریف خود را به رقصیدن وادار کرده و یا ساختمان های بلند را در یک لحظه بسازید. هیچ اتفاقی در Fortnite دور از تصور نیست!

بیشتر بخوانید: ۱۱ بازی برتر اندروید در سال ۲۰۱۷ که نباید از دست بدهید!

مقایسه Fortnite با PUBG : جدال دو بتل رویال در اندروید

fortnite

شما همچنین یک سیستم ساختمانی دارید که به شما امکان می دهد تا از مواد جمع آوری شده در جهان استفاده کرده تا بلافاصله ساختارهایی را برای استفاده به عنوان پوشش و پناهگاه ایجاد کنید. مدل تیراندازی Fortnite از نوع hitscan است، یعنی تا زمانی که روی هدف متمرکز شده اید، گلوله ها با کشیدن ماشه به خوبی به سمت دشمن حرکت می کنند (فقط با چند استثنا از اسلحه های دوربین دار).

هر دو بازی واقعا زیبا و جذاب می باشند، اما برای برنده شدن در PUBG نیاز به مهارت بالاتری دارید و باید سرعت عمل بسیار بالایی در هدف گیری و تیراندازی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بررسی بازی Westworld که بر اساس سریال Westworld ساخته شده است!

ویژگی های تلفن همراه محور

Fortnite و PUBG هر دو دارای ویژگی هایی هستند که به شما در انجام بازی کمک می کنند، مثلا با حرکت به سمت درها، آن ها خود به خود باز شده و با گذشتن از روی اسلحه ها می توانید آن ها را بردارید. Fortnite دارای ویژگی شلیک خودکار است، یعنی اگر هدف گیری شما خوب نباشد، خود بازی برای شما هدف گیری انجام داده و شلیک می کند! همچنین شما می توانید فورتنایت را با دوستان خود بر روی PlayStation 4 و Xbox One و Nintendo و Switch PC هم بازی کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۱ بازی اختصاصی آیفون و آیپد که رقیبی در اندروید ندارند!

پشتیبانی از کنترلر بلوتوثی

مقایسه Fortnite با PUBG : جدال دو بتل رویال در اندروید

fortnite for android

هیچ کدام از دو بازی Fortnite و PUBG هم اکنون به طور رسمی از کنترلر بلوتوثی پشتیبانی نمی کنند و شما باید آن ها را به وسیله صفحه نمایش گوشی خود اجرا کنید. شاید در آینده کنترلرهای بلوتوثی را برای بازی Fortnite ببینیم، اما به نظر نمی رسد که توسعه دهندگان PUBG تصمیم به اضافه کردن این ویژگی به بازی خود داشته باشند. زیرا همان طور که گفتیم، PUBG یک بازی کاملا واقع گرایانه است و مهارت در آن حرف اول را می زند، پس بهتر است تا تمامی شرکت کنندگان در شرایط یکسان آن را بازی کرده و کسی بر دیگری رجحانی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی XBOX ONE X جدیدترین کنسول بازی مایکروسافت

پلتفرم های مختلف

مقایسه Fortnite با PUBG : جدال دو بتل رویال در اندروید

نمایی از بازی fortnite

معمولا وقتی یک بازی را بر روی پلتفرم خاصی انجام می دهید، انتظار دارید که آن بازی با همان نام و و ویژگی ها بر روی پلتفرم های دیگر هم قابل اجرا باشد. این اتفاق معمولا برای تلفن های همراه ممکن نیست، ولی فورتنایت اندروید با ویژگی های یکسانی برای تلفن همراه و دیگر پلتفرم ها ارائه می شود. این اتفاق به دلیل ویژگی cross-platform play فورتنایت است که به خوبی کار می کند. اما PUBG Mobile دارای این ویژگی نیست و نسخه ی کامپیوتری این بازی بسیار جلوتر از نسخه ی موبایل آن می باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی بازی Assassin’s Creed : Origins

Fortnite یا PUBG ، کدام یک بهتر است؟

مقایسه Fortnite با PUBG : جدال دو بتل رویال در اندروید

فورتنایت دارای ویژگی cross-platform play می باشد، یعنی نسخه های موجود از آن در پلتفرم های مختلف کاملا یکسان هستند

واقعا پاسخ به این سوال غیرممکن است، زیرا هر دو بازی دارای ویژگی های خیره کننده ای می باشند، اما در آخر، این سلیقه ی شخصی شماست که یکی از این دو را انتخاب می کند. مزیت فورتنایت این است که شما می توانید آن را با دوستانتان بر روی پلتفرم های متفاوت تجربه کنید و همچنین، Epic هر هفته تغییرات و آیتم های جدیدی را به این بازی اضافه می کند.

بیشتر بخوانید: تیک آبی اینستاگرام را اینگونه از آن خود کنید!

مقایسه Fortnite با PUBG : جدال دو بتل رویال در اندروید

نمایی از بازی pubg mobile، همه چیز در pubg واقعی است!

اما اگر به دنبال یک بازی واقع گرایانه و جذاب هستید و یا با رویه ی کنترل بازی فورتنایت مشکل دارید، PUBG می تواند انتخاب بهتری برای شما باشد. PUBG قابلیت شخصی سازی بالایی دارد و همچنین بر روی دستگاه های اندرویدی بیشتری اجرا می شود. این بازی به گونه ای طراحی شده که شما به مهارت بالاتر و استراتژی قوی تری برای بردن نیاز دارید. همچنین باید به یاد داشته باشیم که فعلا فقط نسخه ی بتای فورتنایت برای اندروید ارائه شده است و قطعا در آینده شاهد بهبودهای بسیاری برای این بازی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: بررسی بازی Forza Motorsport 7 ؛ برترین بازی ویدیویی ساخته شده تاکنون!

منبع: www.androidcentral.com

مقایسه Fortnite با PUBG : جدال دو بتل رویال در اندروید مقایسه Fortnite با PUBG : جدال دو بتل رویال در اندروید
برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان