وظیفه پدر در زمان زایمان همسر


وظیفه پدر در زمان زایمان همسر

وقتی دردهای زایمان شروع می شوند، برای کمک هر چه بیشتر به همسرتان این موارد را رعایت کنید.

گروه ترجمه نی‌نی‌بان: وقتی دردهای زایمان شروع می شوند، برای کمک هر چه بیشتر به همسرتان این موارد را رعایت کنید.

وظیفه پدر در زمان زایمان همسر
با عجله به بیمارستان نروید
اگر به محض شروع درد ها خیلی زود به بیمارستان بروید، شما را به خانه می فرستند. خانه جای بهتری برای شماست. همسرتان می تواند غذا بخورد و چیزی بنوشد و راه برود و حتی در تخت خودش بخوابد.
مطالعه کنید
حتما در مورد مراحل زایمان مطالعه داشته باشید. اینکه برای بدن همسرتان چه اتفاقی می افتد و دلیل سزارین چیست. با دانستن این موارد این تجربه برای شما ساده تر خواهد بود. خونسردی شما به نفع همسرتان است.
آماده انتظار شوید
همسرتان احتمالا چند ساعت را با درد شدید سپری خواهد کرد تا اینکه زمان زایمان فرا برسد. چه همسرتان از اپیدورال استفاده بکند یا نکند، او به کمک شما برای راه رفتن در راهروی بیمارستان نیاز خواهد داشت. حتما خودتان و همسرتان کفش های راحت بپوشید. سعی کنید حواس او را با سرگرمی های مختلف پرت کنید یا یک آیپاد یا هرچه فکر می کنید می تواند ذهنش را از این قضیه دور کند، برایش تهیه کنید.
نگران نباشید
اتفاق های زیادی در اتاق زایمان رخ می دهد. اگر چیزی را نمی فهمید، حتما از پرستار سوال کنید. اگر به شما می گویند که بیرون اتاق باشید هم نگران نشوید. اگر همسرتان اپیدورال نیاز داشته باشد، حتما شما را نزد او فرا خواهند خواند. این به معنای این نیست که اوضاع بد پیش می رود. این ها استانداردهای معمول اتاق های زایمان هستند.
کنترل مونیتور انقباض های شکمی
همسرتان نمی تواند مونیتور را ببیند ولی شما می توانید و برای او آنچه می بینید را توضیح دهد. بگویید که چه اتفاقی افتاده و کی چه چیزی شروع شده و کی تمام می شود. این اطلاعات به او حس کنترل امور می دهند.
آماده شرایط باشید
همه تمرینات نفس کشیدن و تکنیک های ماساژی که در مورد زایمان یاد گرفته اید را در این لحظات باید انجام دهید. بعضی خانمها دوست ندارند در این لحظه کسی به آنها دست بزند. برخی ترجیح می دهند شخصی کمر آنها را ماساژ دهد تا از فشار کمی کاسته شود. ممکن است همسرتان ماساژ و نفس کشیدن و تکنیک های ریلکس کردن را مفید بداند. یا ممکن است با عصبانیت واکنش نشان دهد.
کمک موقع زور زدن
اگر همسرتان در حالیکه به پشت خوابیده برای بیرون هل دادن بچه زور می زند، شما احتمالا کنار او ایستاده اید و دکتر سمت دیگر او قرار دارد. سعی کنید همسرتان را در موقعیتی قرار دهید که راحت تر بتواند برای هل دادن بچه زور بزند.
وکیل او باشید
شما در مورد اینکه چه زایمانی می خواهید قبلا حرف زده اید و می دانید که همسرتان در مورد داروها و سزارین و غیره چه می داند. اما شرایط دردهای زایمان ممکن است نظر او را تغییر دهند. از طرف دیگر دکتر یا پرستار ممکن است تلاش کنند تا او را نسبت به انجام سزارینی که او نمی خواهد و ممکن است نیاز نداشته باشد، متقاعد کنند. شما بهتر همسرتان را می شناسید. وظیفه شما این است که به او بگویید: «می خواهی بیشتر زور بزنی؟» یا اینکه به دکتر بگویید که همسرتان سزارین ترجیح می دهد.
فیلمبرداری از زوایای مناسب
اگر در حال ثبت مراحل زایمان با دوربین فیلمبرداری هستید، بعضی زوایا بهتر هستند. سعی کنید بدانید چه قسمت هایی از بدن همسرتان را فیلمبرداری می کنید. مگر اینکه مطمئن هستید این فیلم را هرگز به کسی نشان نخواهید داد. اگر از پشت همسرتان این صحنه را فیلمبرداری کنید بهتر خواهد بود. البته خیلی از دکترها اجازه فیلمبرداری را نمی دهند. حتما قبلا از آنها سوال کنید.
آماده شرایط سخت شوید
در زمان زایمان ممکن است همسرتان فریادها و جیغ هایی بزند که هرگز تا حالا نشنیده اید. وظیفه شما این است که در همه حال از او حمایت کنید. اگر چه او در آن لحظه حتی به حرف های شما گوش نمی کند. ولی صدای شما برای او آشناست. کار دیگری که ممکن است خیلی خوشایند نباشد بعد از به دنیا آمدن بچه و جفت همراه اوست که شبیه یک تکه جگر بزرگ است.
از اولین ملاقات لذت ببرید
اولین نگاه به هر چیز بیش از هر چیز دیگری ارزش دارد. تا جایی که می توانید از این لحظه لذت ببرید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج