دانستنی‌هایی درباره سقف کاذب و روش‌های اجرا


مشخص نیست اولین کسانی که از سقف کاذب استفاده کردند درباره کاربردهای آن چه اطلاعاتی داشته‌اند. سقف کاذب در مدت زمان کوتاهی در صنعت ساختمان به جایگاه مناسبی دست یافت و استفاده از آن در صنعت ساختمان از دغدغه های پوشش و مخفی نگه داشتن عوامل زیر سقف به حساب می آید.

آفتاب‌‌نیوز :
امروزه بخشی از معماری داخلی استفاده کردن از سقف کاذب می‌باشد که این سقف معمولا برای پوشش دادن سقف های اصلی مورد استفاده قرار می گیرد. هنوز درباره پیشینه این رشته اطلاعات دقیقی در دست نمی باشد. مشخص نیست اولین کسانی که از سقف کاذب استفاده کردند درباره کاربردهای آن چه اطلاعاتی داشته‌اند. سقف کاذب در مدت زمان کوتاهی در صنعت ساختمان به جایگاه مناسبی دست یافت و استفاده از آن در صنعت ساختمان از دغدغه های پوشش و مخفی نگه داشتن عوامل زیر سقف به حساب می آید.

سقف کاذب کناف

یکی از پرکاربردترین سقف های کاذب، سقف کاذب کناف می باشد. سقف کاذب کناف به دلیل سبکی، ارزانی، نصب سریع و انعطاف پذیری بالا امروزه کاربرد زیادی در صنعت ساختمان دارد.

دانستنی‌هایی درباره سقف کاذب و روش‌های اجرا

سقف کناف به دو مدل ساده و دکوراتیو تقسیم بندی می شوند.
سقف کناف ساده به نصب پنل های گچی به صورت ساده و مسطح می گفته می شود و سقف کاذب دکوراتیو به سقف های اطلاق می شود که دارای طرح های خاص باشند.

سقف کاذب رابیتس

این نوع سقف در رتبه بعدی قرار دارد، جنس رابیتس از فولاد مشبک می باشد که توسط مفتول یا سیم آرماتور بندی به شبکه فرعی متصل شده است.

از ویژگی های مهم این نوع سقف ها این است که اکثر ملات ها به آن می چسبند و از طرفی ترک هم بر نمی دارند.

رابیتس خود به دو دسته مسطح و برجسته تقسیم بندی می شود. برای دهانه های کوچک از رابیتس نوع مسطح و برای دهانه های بزرگ تر از رابیتس نوع برجسته استفاده می کنند. هم چنین برای اندودکاری بر روی دهانه های کولر و تأسیسات نیز از این نوع سقف کاذب استفاده می گردد.

سقف کاذب آکوستیک

این نوع سقف کاذب از مصالح مختلفی هم چون پارچه چین دار، پلاک های چوبی ، پلاک های گچی و یا ورقه های مقوایی فشرده سفید رنگ و سوراخ دار تهیه شده است و برای مکان هایی مثل سینما، سالن های سخنرانی و … که نباید انعکاس صوت وجود داشته باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

سقف کاذب آلومینیومی

جنس این نوع سقف ها از آلومینیوم می باشد و قسمت پشتی آن ها از پشم شیشه پر شده است.

سقف کاذب چوبی

این نوع سقف ها دارای دو بخش اصلی و فرعی هستند که قسمت اصلی آن ها از فولاد یا چهارتراش و قسمت فرعی شان از چوب تهیه شده است.

سقف کاذب با قطعات پیش ساخته گچی

عموما این سقف ها از جنس آلومینیومی هستند که قطعات داخلی آن ها گچ می باشد. این سقف ها به دلیل نصب سریع و آسان، سبک وزن بودن، تنوع در طراحی، مقاوم بودن در برابر آتش سوزی، ثبات رنگ، امکان تعویض راحت قطعات، رنگ کاری با پرداخت هزینه کم، مقاوم بودن در مقابل ضربه، تهویه مناسب، مقاوم بودن در مقابل صدا و سازگاری با محیط زیست بیش تر مورد استفاده قرار می گیرند.

سقف کاذب ترکیبی

از ترکیب چند نوع سقف کاذب تشکیل شده است . قبل از استفاده از این نوع سقف ها باید زیر سازی مناسبی صورت گیرد معمولا از این نوع سقف ها برای فضاهای بسیار وسیع استفاده می شود زیرا جلوه آن زیباتر می شود.

سقف کاذب گریلیوم

این نوع سقف ها جزء سقف های دکوراتیو می باشند. جنس آن ها از ورق های آلومینیومی و یا آلیاژی می باشد. نام دیگر آن ها سقف باز است، بعد از این که سقف نصب می گردد چیزی که دیده می شود خانه های مربعی شکل هستند که به صورت پیوسته در کنار هم دیگر قرار گرفته اند. در این نوع سقف ها در قسمت پشت سقف تأسیساتی که به کار رفته است به خوبی مشاهده می شود. این نوع سقف ها را معمولا به صورت منفرد و یا ترکیبی با سقف های دیگر مورد استفاده قرار می دهند. سقف کاذب گریلیوم را توسط مفتول و یا زنجیر به قسمت سقف اصلی وصل می کنند.

سقف های کاذب دارای توانایی هستند از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آکوستیک کردن فضا
پوشش دادن تأسیسات زیر سقف اصلی
جلوگیری نمودن از اتلاف دما و رطوبت
ایجاد حجم ها دکوراتیو
نورپردازی مناسب با توجه به شرایط کار و زندگی و …

کناف از جمله بزرگترین شرکت های تولید کننده سیستم سازه های خشک در جهان می باشد که بنیان گذار کناف یک شخص آلمانی می باشد ، کناف نام خانوادگی این شخص می باشد که در ایران با نام کناف ایران شناخته شده می باشد.

در سایت سیلینگ کناف شما می توانید با مراجعه به بخش های مختلف و مشاهده نمونه کارها اطلاعات جامعی راجع به سقف کاذب ساده و مشبک کناف بدست آورید و اطلاعات خود را تکمیل نمایید.

جهت سفارش اجرای سقف کاذب کناف به سایت ما مراجعه نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان