خودارضایی پسران و دختران فواید و مضرات و حکم شرعی خودارضایی زنان و مردان خود ارضایی دختران و پسران و فواید خودارضایی و ضرر های خودارضایی و حکم شرعی خود ارضایی .

خودارضایی یکی از مسائلی است که در زندگی بسیاری از پسران و دختران سوال برانگیز و گاها ناراحت کنندست که شاید کمتر در مورد آن صحبت میشود .

خودارضایی پسران و دختران فواید مضرات حکم شرعی خودارضایی زنان و مردان

خودارضایی

ارضای جنسی فرد توسط خود فرد با استفاده از تخیلات ذهنی و بدون شریک جنسی جهت ارضا کردن فرد خودارضایی است .

در این مطلب از مجله سرگرمی اولی ها قصد داریم تا با صحبت پیرامون خودارضایی در مورد این عمل اطلاعات بیشتری را در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم .

خودارضایی پسران و خودارضایی دختران یکی از اتفاقاتی است که در زندگی نوجوانان بیشتر دیده میشود زیرا که دختر و پسر به بلوغ جنسی رسیده و با بزرگ شدن اجزای حساس بدن چون آلت تناسلی و سینه و … حس نیاز جنسی در آنها بیشتر میگردد .

خودارضایی

مطالب زیادی در فضای اینترنت در زمینه خود ارضایی ، فواید خود ارضایی و عوارض خود ارضایی درج شده اند که بعضا اکثرا از یک نسخه کپی شده اند .

یک مثل هست که می گوید، 80 درصد مردم خودارضایی میکنند و 20 درصد ما بقی درمورد آن دروغ می گویند .

خود ارضایی یک عمل شخصی است و معمولا افراد علاقه ندارند در مورد آن با دیگران صحبت کنند ، اما آنچه مشخص است طبق پژوهشهای صورت گرفته 80 درصد افراد حداقل یک مرتبه و بالای 50 درصد بیش از ده مرتبه خود ارضایی را انجام داده اند .

اکثر افرادی که عمل خود ارضایی را انجام میدهند دانشی درمورد خود ارضایی ندارند .

خودارضایی یک رفتار جنسی مشترک در زنان و مردان است اما هدف خودارضایی در زنان و مردان میتواند مشترک نباشد ، مردان معمولا برای رفع نیاز جنسی به سمت خودارضایی روی می آورند اما همه زنان به علت نیاز جنسی تن به خودارضایی نمیدهند ، برخی زنان بدون آنکه خود متوجه باشند که عمل خودارضایی انجام میدهند برای رفع فشار های عصبی و استرس ناخواسته مرتکب این عمل میشوند .

زنان حتی در حین فعالیتهای روزمره میتوانند ارگاسم را تجربه کنند ، مثلا هنگام رانندگی اما مردان اینگونه نیستند .

خودارضایی پسران و دختران فواید مضرات حکم شرعی خودارضایی زنان و مردان

خودارضایی پسران

مضرات خودارضایی

در پاسخ کوتاه به این سوال که آیا خودارضایی ضرر دارد باید بگوییم، زیاده روی در هر رفتاری برای انسان مضر است .

اگر خود ارضایی در فرد به یک عادت غیر قابل کنترل مبدل شود و جنبه اعتیاد به خود بگیرد به نحوی که فرد هر موقع تنها میشود به جز این عمل نتواند به مسائل دیگری فکر کند و تا خود ارضایی نکند احساس آرامش به وی دست ندهد و در فعالیتهای روزمره ایجاد مشکل کند ، در این صورت فرد معتاد به خود ارضایی و حتما برای وی عوارضی بهمراه دارد

اعتیاد به خود ارضایی باعث ایده آل گرایی جنسی در فرد می شود ، فردی که خودارضایی میکند حین انجام این عمل در ذهن خود رابطه جسنی بدون عیب و نقص
را تجسم میکند ، متناسب با خواسته ها و انتظارات جنسی خود ، این فرد در ذهن خود هرگز مشکلات جنسی را که ممکن است در رابطه جنسی واقعی بطور طبیعی اتفاق بیفتد نظیر زود انزالی، عدم نعوظ ، عدم همراهی شریک جنسی و … را تصور نمیکند و همانطور که گفته شد یک رابطه بدون عیب و نقس را تصویر سازی ذهنی میکند و به هر زمان که بخواهد می تواند ارگاسم شود ، این در حالیست که در واقعیت رابطه جنسی با آن تصویر سازی ذهنی در عمل خودارضایی تفاوت زیادی دارد .

در نتیجه فرد از رابطه جنسی واقعی نمیتواند لذت جنسی را تجربه کند چرا که سطح توقعات وی بالا رفته و ناچار است برای ارگاسم شدن بعد از رابطه جنسی یا در حین آن دست به عمل خودارضایی بزند تا ارگاسم شود .

خودارضایی و اعتماد به نفس

معمولا اکثر افرادی که به خودارضایی اعتیاد دارند ، بعد از انجام آن دچار عذاب وجدان می شوند ، از این رو در روحیه افراد تاثیر منفی دارد ، از طرف دیگر افرادی که نسبت به این عمل اعتیاد دارند و بارها تلاش کردند آنرا ترک کنند و نتوانستند دچار کاهش اعتماد به نفس می شوند .

خودارضایی پسران و دختران فواید مضرات حکم شرعی خودارضایی زنان و مردان

خودارضایی دختران

تاثیر خودارضایی بر بدن

خود ارضایی تاثیری بر اندامهای جنسی یا ،ظاهر افراد و یا همچنین بر بینایی ، ریزش موی سر و از این قبیل مطالبی که در فضای اینترنت در مورد عوارض آن منتشر شده
است ندارد ، که اگر اینگونه بود 90 درصد مردم دنیا یا مشکل بینایی داشتن یا ریزش موی سر یا گودی زیر چشم و یا کم حافظه می شدند .

افراد باهوش بیشتر خودارضایی میکنند دو عامل مهم تنها بودن و قدرت تخیل که در افراد باهوش بیشتر است باعث میشود تا این افراد بیشتر از افراد معمولی خودارضایی داشته باشند .

افراد معتاد به خودارضایی به پورنوگرافی هم اعتیاد پیدا میکنند معمولا افرادی که به خودارضایی اعتیاد دارند ( هفته ای چند مرتبه این عمل را انجام می دهند ) معمولا به جستجو و تماشای فیلم های پورن نیز اعتیاد دارند ، این افراد فیلم های پورنی را که به فانتزی جنسی و یا همان تخیلات جنسی آنها موقع خودارضایی نزدیکتر باشد را اغلب جستجو می کنند .

فواید خودارضایی

در پاسخ کوتاه به این سوال که آیا خودارضایی فایده هم دارد باید بگوییم بله خود ارضایی فوایدی هم دارد از جمله شناخت فرد از دنیای جنسی و تمایلات جنسی خود و تخلیه انرژی جنسی اما این رفتار نباید به اعتیاد منجر شود .

حکم شرعی خودارضایی

خود ارضایی در اسلام و در ادیان دیگر حرام است و گناه محسوب می شود .

تنظیم خانواده