دلیل صدور حکم مدیرعاملی پرسپولیس برای گرشاسبی


وبسایت رسمی برنامه نود - صدور حکم مدیرعاملی گرشاسبی در آستانه تصویب و اجرایی شدن قانون منع فعالیت ایثارگران بازنشسته اقدامی غیر منتظره از سوی وزیر ورزش و جوانان بود.


دلیل صدور حکم مدیرعاملی پرسپولیس برای گرشاسبی

وبسایت رسمی برنامه نود - صدور حکم مدیرعاملی گرشاسبی در آستانه تصویب و اجرایی شدن قانون منع فعالیت ایثارگران بازنشسته اقدامی غیر منتظره از سوی وزیر ورزش و جوانان بود.

به گزارش وبسایت نود، این اقدام شاید نشانه حمایت سلطانی فر از گرشاسبی در روزهایی باشد که گمانه زنی ها برای انتخاب جانشین وی شدت گرفته است. اقدامی که شاید پاسخی باشد به برخی حاشیه ها و باورها مبنی بر اینکه وزارت ورزش حمایت کافی را طی این مدت از گرشاسبی نداشته و از حالا به دنبال انتخاب جانشین وی است.

همه منتظر تصمیم شورای نگهبان

وزیر ورزش و جوانان حکم مدیرعاملی گرشاسبی را در شرایطی صادر کرد که همه تصور می کنند گرشاسبی با منع قانونی برای ادامه فعالیت مواجه است. در این باره باید گفت قانون منع فعالیت ایثارگران بازنشسته هنوز به تایید نهایی شورای نگهبان نرسیده و تا تایید و اجرا هم زمان می برد. در این خصوص کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان گفته بود که درباره این مصوبه مجلس سوالاتی داشتیم که شورای نگهبان آن را مکتوب با مجلس طرح کرده و بعد از آن تصمیم نهایی اتخاذ می شود.

سیزده رییس فدراسیون و گرشاسبی

مجلس مصوب کرده که معاونان وزیر و استاندارها و همچنین ایثارگران بازنشسته، همچون سایر بازنشسته ها قادر به فعالیت در سمت های دولتی نخواهند بود. به همین دلیل داورزنی و دو معاون وزیر و سیزده رییس فدراسیون از جمله مهدی تاج باید ترک پست کنند. حالا همه منتظر هستند که شورای نگهبان درباره این مصوبه پرسر و صدا که منجر به منع فعالیت بسیاری از مدیران بازنشسته سرشناس کشور می شود تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

مدیر عاملی بعد از ماهها سرپرستی و در آستانه جدایی احتمالی

در این میان نکته جالب این است که حکم مدیرعاملی گرشاسبی با وجود چندین ماه فعالیت صادر نشده بود و او به عنوان سرپرست مشغول فعالیت بود اما حالا و در شرایطی که رسانه ها در حال گمانه زنی مبنی بر مدیرعاملی مهدی محمد نبی گزینه مورد حمایت داورزنی،حاجی بیگی عضو هیات مدیره و درویش مدیر عامل سایپا هستند حکم مدیر عاملی گرشاسبی صادر می شود که ممکن است تا یک ماه یا نهایتا دو تا سه ماه بعد مصوبه مجلس مبنی بر منع فعالیت ایثارگران بازنشسته از سوی شورای نگهبان برای اجرا به همه ارگان های دولتی ابلاغ شود.

این احتمال وجود دارد که وزیر ورزش در شرایطی که خیلی ها اعتقاد دارند وزارت برای انتخاب جانشین گرشاسبی عجله دارد و گمانه زنی های مختلف این تیم را به حاشیه برده و صدای بازیکنان را درآورده با این حکم حمایت خود از گرشاسبی را تا زمان تعیین تکلیف وضعیت گرشاسبی و تصمیم شورای نگهبان به نوعی اعلام کرده باشد.

دو راه ابقای تاج، یک شرط برای ماندن 12 رییس فدراسیون

گفته می شود که روحانی هم حامی اصلی تحقق این قانون است تا نیروهای جوان در بدنه دولت سمت ها را در دست بگیرند و حتی کمیته ای به منظور شناسایی همه بازنشسته ها تشکیل شده است. سال گذشته فاز اول این قانون به اجرا درآمد که منجر به کنار رفتن طاهری از پرسپولیس، عباس بهروان از سازمان لیگ و چندین مدیر بازنشسته شد و حالا در صورت منع فعالیت بازنشسته های ایثارگر، مدیرانی چون گرشاسبی، تاج و دوازده رییس فدراسیون هم باید آماده ترک پست شوند. هر چند شاید تاج در صورت ارائه مدارک جانبازی بالای پنجاه درصد بتواند مجوز ادامه فعالیت را بگیرد و یا همه روسای فدراسیون بازنشسته با این استدلال که فدراسیون ها ارگان دولتی محسوب نمی شوند بتوانند به کار خود به رغم بازنشسته بودن ادامه دهند.

پرسپولیس داخلی اختصاصی وزارت ورزش و جوانان حمیدرضا گرشاسبی اختصاصی نود
اختصاصی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی