پیشرفت شگفت‌انگیز یک ژن‌ خوب در بیمه سرمد


 پیشرفت شگفت‌انگیز یک ژن‌ خوب در بیمه سرمد
فرزند غلامرضا کاتب عضو سابق هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بدون حتی یک روز تجربه حضور در بیمه، به عنوان مدیرعامل شرکت بیمه سرمد منصوب شده است.

به گزارش رویداد۲۴، پس از راه‌اندازی کمپین فرزندت کجاست، مدیران زیادی درباره وضعیت شغلی فرزندان خود توضیح دادند. برخی از پاسخ‌ها قانع کننده بود و برخی دیگر به طعنه می‌ماند تا پاسخ! یکی از مدیرانی که درباره وضعیت فرزند او سوال شد، غلامرضا کاتب عضو سابق هیات رییسه مجلس بود که فرزندش به عنوان عضو هیات مدیره بیمه سرمد مشغول به کار است. از غلامرضا کاتب درباره وضعیت شغلی و پست فرزندش در بیمه سرمد پرسیدیم اما او تنها به پاسخ «شما خیلی بیکارید» اکتفا کرد! احتمالا بهتر باشد با بررسی بیشتر به مسیر مدیریتی ژن خوب کاتب پسر پی ببریم، شاید معلوم شود چرا کاتب پدر یک رسانه را برای طرح چنین پرسشی بیکار توصیف می‌کند.

حرکت یک گام تا مدیرعاملی!

آنگونه که در پرتال رسمی اطلاع‌رسانی شرکت بیمه سرمد آمده، مدیرعامل قبلی این شرکت اسماعیل دلفراز بوده است. او در بهمن سال گذشته توسط صیدی مدیرعامل پرحاشیه بانک صادرات از بیمه سرمد کنار گذاشته می‌شود تا این شرکت از آن زمان تاکنون همچنان بدون مدیرعامل بماند. پس از برکناری پرسرو صدای مدیرعامل، مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده برای انتخاب اعضای هیات‌مدیره بیمه سرمد با حضور سهامداران برگزار می‌شود تا اعضای هیات‌‍ مدیره انتخاب شوند.

مدیران عامل شرکت‌های سرمایه‌گذاری غدیر، گروه مالی صادرات، سرمایه‌گذاری خوارزمی و آرمان اندیشان رستاک به عنوان اعضای هیات مدیره بیمه سرمد انتخاب شدند اما یک تغییر کوچک، اتفاقات بزرگی را در بیمه سرمد رقم زد. مجتبی کاتب فرزند غلامرضا کاتب به عنوان مدیرعامل شرکت آرمان اندیشان رستاک انتخاب شده بود تا از این طریق به هیات مدیره بیمه سرمد راه یابد و پله‌های ترقی را یک شبه تا سمت رییس هیات مدیره طی کند.

بنابر اطلاعیه معرفی و تغییر در ترکیب اعضای هیات مدیره در وبسایت بیمه سرمد، مجتبی کاتب ابتدا به عنوان عضو موظف هیات مدیره معرفی شده است. خردادماه امسال در سایت بیمه سرمد یادداشتی با عنوان «خرداد، ماه تفکر» منتشر شد که در پایان آن عبارت «مجتبی کاتب رییس هیات مدیره» دیده می‌شد.

با آنکه در بخش معرفی مدیران در سایت بیمه سرمد نام مجتبی کاتب به عنوان نایب رییس هیات مدیره ذکر شده، در اخباراین سایت از او با عنوان رییس هیات مدیره نام برده شده است. با این حال، بر اساس اطلاعیه‌ای که بیمه مرکزی منتشر کرد، صرفا مدیرانی که اسامی آن‌ها در سایت بیمه مرکزی درج شده، از نظر نهاد ناظر مورد تایید شناخته می شوند. مراجعه به سایت بیمه مرکزی نشان می‌دهد که «پرویز مقدسی» از نظر این نهاد، رییس هیات مدیره بیمه سرمد است. در شرایطی که وضعیت «مجتبی کاتب» در بیمه سرمد به روایت آنچه در سایت این شرکت و بیمه مرکزی دیده می‌شود مبهم و نام مدیرعامل شرکت نیز نامعلوم است. تماس با مرکز امور مشتریان این شرکت نشان داد فرزند غلامرضا کاتب هم اکنون بیمه ‌سرمد را به صورت سرپرست اداره می‌کند.

 پیشرفت شگفت‌انگیز یک ژن‌ خوب در بیمه سرمد
 پیشرفت شگفت‌انگیز یک ژن‌ خوب در بیمه سرمد

۲۲ سالگی؛ سن شکوفایی فرزند آقای نماینده

آنچنان که سابقه شغلی و تجربه فرزند غلامرضا کاتب نشان می‌دهد از او سال ۸۸ یعنی در سن ۲۲ سالگی مدیرعامل و عضو هیات مدیره گسترش ارتباطات ماهواره‌ای امروز، عضو هیات مدیره شرکت واگن‌سازی پلور سبز، رییس هیات مدیره خودروهای سفارشی ایران خودرو، نایب رییس هیات مدیره شرکت پرسی ایران گاز تهران، نایب رییس هیات مدیره شرکت آلوپن، قائم مقام مدیر عامل شرکت گسترش انفورماتیک ایران و رییس و عضو هیات امنا دانشگاه علمی کاربردی مرکز گسترش انفورماتیک ایران بوده است!

اینکه چگونه فرزند غلامرضا کاتب توانسته در این سن در هیات مدیره ۷ شرکت عضو شود، سوال بزرگی است که باید در گزارشی دیگر به آن پرداخت اما نکته مهم آن است که هیچکدام از شرکت‌ها ارتباطی به فعالیت‌های بیمه‌ای ندارد، با این وصف طبیعی است زمانی که نام فرزند غلامرضا کاتب به عنوان عضو هیات مدیره بیمه سرمد معرفی شد، صلاحیت او توسط بیمه مرکزی پذیرفته نشود، با اینهمه معلوم نیست فرزند غلامرضا کاتب عضو هیات رییسه مجلس چگونه به عضویت هیات مدیره بیمه سرمد درآمده است!

گفته شده برای عضویت مجتبی کاتب در هیات مدیره سرمد پافشاری‌های زیادی صورت گرفته است. بر پایه اطلاعات خبرنگار رویداد۲۴ تا زمان ریاست عبدالناصر همتی بر بیمه مرکزی او در مقابل فشارها، مقاومت کرده بود اما با لابی فراوان، بیمه مرکزی در نهایت صلاحیت کاتب را پذیرفت. با نگاهی آیین نامه بیمه شرایط عضویت در هیات مدیره شرکت بیمه به چشم می‌خورد که طبق قانون تنها رییس هیات مدیره می‌تواند سمت سرپرستی شرکت بیمه را برعهده داشته باشد.

تخلف آشکار

در تبصره ۱ ماده ۱۷ آیین نامه شماره ۴۰ از مصوبات شورای عالی بیمه آمده است در صورت استعفاء، عزل یا فوت هر یک از مدیران فنی مؤسسه بیمه یا سلب شرایط آنها (به تشخیص بیمه مرکزی ایران)، مؤسسه بیمه موظف است حداکثر ظرف دو ماه فرد واجد شرایط دیگری را به بیمه مرکزی ایران معرفی کند. بیمه مرکزی ایران موظف است حداکثر ظرف یک ماه نظر خود را در مورد صلاحیت فرد معرفی شده اعلام کند. تا زمان انتصاب مدیر فنی مورد تأیید بیمه مرکزی ایران، انجام وظایف وی بر عهده مدیر عامل یا قائم‌مقام مدیر عامل مؤسسه بیمه خواهد بود.

در ادامه همین مصوبه آمده است: چنانچه مؤسسه بیمه به هر علت بیش از سه ماه در هر یک از رشته‎های بیمه فاقد مدیر فنی تأیید صلاحیت شده باشد،‌ رئیس کل بیمه مرکزی ایران موظف است در اجرای ماده ۴۱ قانون تأسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‎‌گری موضوع را همراه با پیشنهاد مشخص در شورای‌عالی‌بیمه مطرح کند.

از رفتن مدیرعامل سابق بیمه سرمد حدود هفت ماه می‌گذرد و این شرکت بیمه هنوز در بلاتکلیفی انتخاب مدیرعامل به سر می‌برد. بنابراین از یک سو عدم تعیین مدیرعامل در موعد مقرر و از سوی دیگر تعیین اعضای هیات مدیره بدون تخصص لازم؛ سرپیچی آشکار این شرکت بیمه، از قانون محسوب می‌شود. در این میان بیمه مرکزی ایران نیز باید در این زمینه پاسخگو باشد و کوتاهی و چشم پوشی رخ داده متوجه این نهاد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مزایای مهندسی معکوس در جنگ چیست؟