مروری بر بهترین و سریع ترین موتورسیکلت های جهان در سال 2018


مطلب مروری بر بهترین و سریع ترین موتورسیکلت های جهان در سال 2018 برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ در این نوشته به معرفی 11 نمونه از گران ترین و سریع ترین موتورسیکلت های جهان در سال 2018 با حداکثر سرعتی بیش از 270 کیلومتر در ساعت خواهیم پرداخت....

در این نوشته به معرفی ۱۱ نمونه از گران ترین و سریع ترین موتورسیکلت های جهان در سال ۲۰۱۸ با حداکثر سرعتی بیش از ۲۷۰ کیلومتر در ساعت خواهیم پرداخت.

موتورسیکلت یا به عبارت عامیانه موتور نقش بسیاری در زندگی افراد جامعه دارد. با توجه به افزایش جمعیت و تردد خودروها در خیابان‌ها، این وسیله نقلیه دو چرخ به یکی از سریع‌ترین و سهل الوصول‌ترین ابزار جابجایی در دنیا تبدیل شده است. پیک‌های موتوری برای جابجایی خوراکی‌ها و حمل مسافر در ترافیک خیابان‌ها نمونه‌هایی از موارد استفاده موتور سیکلت هستند.

بهترین ، گرانترین و سریع ترین موتورسیکلت های جهان در سال ۲۰۱۸

اما گذشته از استفاده به عنوان یک وسیله برای جابجایی کالا و نفر، سواری با سرعت بسیار بالا بر روی دو چرخ سالهاست که به یک تفریح و ورزش مهیج برای قشرهای مختلف جامعه تبدیل شده است. البته درج عبارت سریعترین برای یک موتورسیکلت مترادف با پرداخت هزینه‌ای بسیار بالا نیز بوده و به همین دلیل اینگونه وسایل نقلیه از گرانترین نمونه‌های موجود در بازار نیز به حساب می‌آیند.

مروری بر بهترین و سریع ترین موتورسیکلت های جهان در سال 2018

در ادامه با ۱۱ نمونه از سریع ترین موتورسیکلت های جهان در سال ۲۰۱۸ که توانایی رقابت با سوپراسپرت‌هایی مانند بوگاتی شیرون را داشته و حداکثر سرعت و توانایی‌های فنی آنها آشنا خواهید شد.

Ducati 1098S

حداکثر سرعت: ۱۶۹ مایل در ساعت (معادل ۲۷۲ کیلومتر در ساعت) قیمت: ۲۱.۰۰۰ دلار

شرکت دوکاتی یکی از تولیدکنندگان بنام موتورسیکلت در دنیا بوده که فعالیت خود را از اواسط دهه ۱۹۲۰ میلادی آغاز نموده است. این شرکت همواره در فهرست بهترین موتورسیکلت های جهان حضوری فعال دارد.

مروری بر بهترین و سریع ترین موتورسیکلت های جهان در سال 2018

دوکاتی ۱۰۹۸S نیز با استفاده از یک موتور ۴ سیلندر ۸ سوپاپه ۱.۱ لیتری و بهره گیری از مواد سبک وزن مدرن، توانایی تولید نیرویی در حدود ۱۶۰ اسب بخار در دور موتور ۹.۷۵۰ RPM را داشته و حداکثر گشتاور آن نیز برابر با ۱۲۳ نیوتون متر است. دوکاتی ۱۰۹۸S با شتاب اولیه‌ای در حدود ۳.۲ ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت ۱۶۹ مایل در ساعت (معادل ۲۷۲ میلومتر در ساعت)، یکی از سریع ترین موتورسیکلت های جهان در سال ۲۰۱۸ به حساب می‌آید. این موتورسیکلت با قیمت پایه‌ای در حدود ۲۱.۰۰۰ دلار (معادل ۸۸ میلیون تومان با ارز ۴.۲۰۰ تومانی اسمی دولتی و ۲۵۰ میلیون تومان با دلار ۱۲.۰۰۰ تومانی بازار آزاد) به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید: سریع‌ترین خودروهای ۲۰۱۸ با سرعتی بیش از ۴۰۰ کیلومتر در ساعت

BMW K1200 S

حداکثر سرعت: ۱۷۴ مایل در ساعت (معادل ۲۸۰ کیلومتر در ساعت) قیمت: ۱۲.۰۰۰ دلار

هرچند برای بسیاری از مخاطبان، نام شرکت ب ام و آلمان تداعی کننده خودروهای لوکس است، اما این شرکت سابقه‌ای طولانی در ساخت موتور سیکلت داشته و سال‌هاست که در صدر فهرست بهترین تولیدکنندگان موتورسیکلت جهان قرار دارد.

مروری بر بهترین و سریع ترین موتورسیکلت های جهان در سال 2018

این موتورسیکلت کلاس تورینگ (Touring) از یک موتور ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری ۱۶ سوپاپه استفاده می‌کند. حداکثر قدرت ب ام و K1200S برابر با ۱۶۴ اسب بخار بوده که در دور موتور ۱۰.۲۵۰ RPM تولید شده و حداکثر گشتاوری برابر با ۱۲۹ نیوتون متر را در دور موتور ۸.۲۵۰ RPM در اختیار راننده قرار می‌دهد. ب ام و K1200S به زمانی در حدود ۳.۰ ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز داشته و توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی در حدود ۱۷۴ مایل در ساعت (معادل ۲۸۰ کیلومتر در ساعت) را دارد و به این ترتیب جایگاهی را در فهرست سریع ترین موتورسیکلت های جهان به خود اختصاص می‌دهد.

بیشتر بخوانید: سریع‌ترین خودروهای بازار ایران با شتابی کمتر از ۵ ثانیه

Aprilia RSV 1000R Mille

حداکثر سرعت: ۱۷۵ مایل در ساعت (معادل ۲۸۲ کیلومتر در ساعت) قیمت: ۳۱.۰۰۰ دلار

آپریلیا یک شرکت ایتالیایی است که فعالیت خود را در دهه ۱۹۴۰ میلادی و با ساخت دوچرخه آغاز نمود و پس از مدتی طراحی اسکوتر و موتورهای با حجم پایین را در دستور کار خود قرار داد.

مروری بر بهترین و سریع ترین موتورسیکلت های جهان در سال 2018

مدل Aprilia RSV 1000R Mille نیز با استفاده از موتور ۲ سیلندر خود جایگاهی را در بین سریع ترین موتورسیکلت های ۲۰۱۸ جهان به خود اختصاص داده است. موتور ۱.۰ لیتری RSV 1000R Mille توانایی تولید نیرویی در حدود ۱۴۱ اسب بخار در دور موتور ۱۰.۰۰۰ دور در دقیقه را داشته و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز برابر با ۱۰۷ نیوتون متر بوده که در دور موتور ۵.۰۰۰ RPM به دست می‌آید. این موتورسیکلت فوق سریع طراحی بسیار زیبایی داشته و توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی در حدود ۱۷۵ مایل در ساعت (معادل ۲۸۲ کیلومتر در ساعت) را دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی بهترین موتورسیکلت‌های سال ۲۰۱۸ میلادی

MV Agusta F4 1000R

حداکثر سرعت: ۱۸۴ مایل در ساعت (معادل ۲۹۶ کیلومتر در ساعت) قیمت: ۲۳.۰۰۰ دلار

شرکت MV Agusta در سال ۱۹۴۵ میلادی در میلان ایتالیا تاسیس شده است. این شرکت در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ موتورهای کافه ریسر (Café Racer) با حجم کم را تولید می‌نمود و از اواخر قرن گذشته با طراحی سری F4 جایگاهی را در بین ابرموتورسیکلت‌های بازار به خود اختصاص داد.

مروری بر بهترین و سریع ترین موتورسیکلت های جهان در سال 2018

مدل F4 1000R این شرکت نیز متعلق به نسل دوم سوپر اسپرت‌های MV Agusta بوده که با استفاده از یک موتور ۴ سیلندر ۱.۰ لیتری ۱۶ سوپاپه، نیرویی در حدود ۱۷۴ اسب بخار در دور موتور ۱۰.۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۱۵ نیوتون متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. ام وی آگوستا F4 1000R با زمانی در حدود ۳.۱ ثانیه برای رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت ۱۸۴ مایل در ساعت (معادل ۲۹۶ کیلومتر در ساعت) یکی از بهترین و سریع ترین موتورسیکلت های جهان در سال ۲۰۱۸ به حساب می‌آید.

Yamaha YZF R1

حداکثر سرعت: ۱۸۶ مایل در ساعت (معادل ۲۹۹ کیلومتر در ساعت) قیمت: ۱۷.۰۰۰ دلار

برای طرفداران موتورسیکلت شرکت ژاپنی یاماها نامی آشنا و شناخته شده است. این شرکت علاوه بر موتورسیکلت، طیف گسترده‌ای از محصولات، از لوازم الکترونیکی تا ادوات موسیقی را تولید کرده و قدمتی بیش از ۱۳۰ سال دارد. بخش موتورسیکلت این شرکت نیز از سال ۱۹۵۵ میلادی به صورت مستقل و به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های اصلی گروه یاماها فعالیت می‌کند.

مروری بر بهترین و سریع ترین موتورسیکلت های جهان در سال 2018

یاماها TZF R1 مدل جدید سری R1 بوده که در سال ۱۹۹۸ میلادی به نمایش عمومی درآمد و با استفاده از موتور ۴ سیلندر DOHC خود به حجم ۱.۰ لیتر و ۱۶ سوپاپ، نیرویی برابر با ۲۰۰ اسب بخار در دور موتور ۱۳.۵۰۰ RPM را تولید می‌کند. حداکثر گشتاور تولیدی نیز برابر با ۱۱۲ نیوتون متر بوده که در دور موتور ۱۱.۵۰۰ دور در دقیقه در اختیار موتورسوار قرار می‌گیرد. این موتور با حداکثر سرعتی در حدود ۱۸۶ مایل در ساعت (معادل ۲۹۹ کیلومتر در ساعت) یکی از سریع ترین موتورسیکلت های جهان در سال ۲۰۱۸ به حساب آمده که از تجهیزات مدرنی مانند سیستم‌های الکترونیکی افزایش راندمان برای مسابقات، سیستم کنترل کشش و ترمز ضد قفل نیز سود می‌برد.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین خودروهای ۲۰۱۸ از نگاه مجله Car and Driver

Honda CBR1100XX Super Black Bird

حداکثر سرعت: ۱۹۰ مایل در ساعت (معادل ۳۰۶ کیلومتر در ساعت) قیمت: ۱۲.۰۰۰ دلار

هوندا یک شرکت چند ملیتی ژاپنی بوده که در اواخر دهه ۱۹۴۰ میلادی و پس از جنگ جهانی دوم کار خود را آغاز نمود. این شرکت علاوه بر تولید انواع خودرو، هواپیما، دوچرخه و تجهیزات برقی و الکترونیکی، بزرگترین شرکت تولید موتورسیکلت جهان نیز به حساب می‌آید.

مروری بر بهترین و سریع ترین موتورسیکلت های جهان در سال 2018

مدل Honda CBR1100XX Super Black Bird یک نمونه در کلاس تورر (Tourer) بوده که نسل اول آن در سال ۱۹۹۷ میلادی موفق به شکست موتور افسانه‌ای کاوازاکی ZX-11 گردید. هوندا Super Black Bird از یک موتور ۴ سیلندر ۱.۱ لیتری استفاده کرده که توانایی تولید نیرویی برابر با ۱۵۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۱۹ نیوتون متر را دارد. این مدل هوندا با حداکثر سرعتی در حدود ۱۹۰ مایل در ساعت (معادل ۳۰۶ کیلومتر در ساعت)، یکی از بهترین و سریع ترین موتورسیکلت های جهان در سال ۲۰۱۸ است.

بیشتر بخوانید: تکراتو دوربین گوشی گلکسی S9+ سامسونگ را با قهرمان موتور کراس ایران به چالش می‌کشد (تماشا کنید)

Suzuki Hayabusa

حداکثر سرعت: ۱۹۴ مایل در ساعت (معادل ۳۱۲ کیلومتر در ساعت) قیمت: ۱۵.۰۰۰ دلار

شرکت ژاپنی سوزوکی در اواخر دهه ۱۹۰۰ میلادی تاسیس شده و در حال حاضر طیف گسترده‌ای از وسایل نقلیه موتور را تولید می‌کند. از خودروهای آشنای این شرکت می‌توان به مدل ویتارا اشاره کرد که نسل قدیمی و تاریخ گذشته آن هنوز در خط تولید ایران خودرو قرار داشته و در پی سقوط ارزش ریال و فساد دستگاه‌های اقتصادی کشور با رقمی در حدود ۲۷۰ میلیون تومان (برابر با ۶۴.۰۰۰ دلار دولتی ۴.۲۰۰ تومانی و بیشتر از قیمت ب ام و X6 در بازارهای جهانی) به فروش می‌رسد.

مروری بر بهترین و سریع ترین موتورسیکلت های جهان در سال 2018

مدل Hayabusaسوزوکی نیز با الهام از نام ژاپنی شاهین نامگذاری شده و یکی از سریعترین موتورسیکلت های جهان به حساب می‌آید. پیشرانه این موتورسیکلت فوق سریع را یک موتور ۴ سیلندر DOHC با ۱۶ سوپاپ و حجم ۱.۴ لیتر تشکیل داده که نیرویی برابر با ۱۹۷ اسب بخار در دور موتور ۹.۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۵۵ نیوتون متر در دور موتور ۷.۲۰۰ دور در دقیقه را تولید می‌کند. این پیشرانه در زمانی نزدیک به ۲.۵ ثانیه سرعت را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسانده و سوزوکی هایابوسا با حداکثر سرعت ۱۹۴ مایل در ساعت را به یکی از سریع ترین موتورسیکلت های ۲۰۱۸ تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: گران‌ترین خودروهای بازار ایران با قیمتی بیش از ۱ میلیارد تومان

Kawasaki Ninja ZX-14R

حداکثر سرعت: ۲۰۰ مایل در ساعت (معادل ۳۲۲ کیلومتر در ساعت) قیمت: ۳۰.۰۰۰ دلار

شرکت کاوازاکی یک تولیدکننده ژاپنی بوده که یکی از زیرمجموعه‌های گروه صنایع سنگین کاوازاکی به حساب می‌آید. این شرکت از دهه ۱۹۶۰ میلادی به جرگه تولید کنندگان موتورسیکلت پیوست.

مروری بر بهترین و سریع ترین موتورسیکلت های جهان در سال 2018

مدل ZX-14R نیز یکی از سریع ترین موتورسیکلت های جهان در حال حاضر به حساب می‌آید. این موتور از یک موتور ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری استفاده کرده که نیرویی در حدود ۱۹۷ اسب بخار در دور موتور ۱۰.۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۱۵۸ نیوتون متر در دور موتور ۷.۵۰۰ دور در دقیقه را تولید می‌کند. با این پیشرانه کاوازاکی نینجا ZX-14R در کمتر از ۲.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعتی در حدود ۲۰۰ مایل در ساعت (معادل ۳۲۲ کیلومتر در ساعت) را دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین خودروهای لوکس ۲۰۱۸ ؛ رانندگی لاکچری با امکانات پروازهای فرست کلس

MTT Turbine Superbike Y2k

حداکثر سرعت: ۲۲۷ مایل در ساعت (معادل ۳۶۵ کیلومتر در ساعت) قیمت: ۱۵۰.۰۰۰ دلار

ابرسیکلت MTT Turbine Superbike محصولی است متفاوت و خاص از شرکت آمریکایی توربین سازی Marine Turbine Technology که توانسته نام خود را به عنوان قدرتمندترین موتور تولیدی جهان ثبت نماید.

مروری بر بهترین و سریع ترین موتورسیکلت های جهان در سال 2018

این موتورسیکلت از یک پیشرانه توربینی توربوشفت (Turboshaft) شرکت رولزرویس استفاده کرده که نیرویی برابر با ۳۲۰ اسب بخار را در دور موتور ۵۲.۰۰۰ دور در دقیقه تولید می‌نماید. حداکثر گشتاور تولیدی این پیشرانه نیز در حدود ۵۷۷ نیوتون متر اعلام شده است. MTT Tutbine Superbike با سرعتی در حدود ۲۲۷ مایل در ساعت (معادل ۳۶۵ کیلومتر در ساعت) یکی از سریع ترین موتورسیکلت های جهان به حساب می‌آید. البته این موتور یک نمونه دست ساز بوده و هر دستگاه با سفارش خریدار و بسته به نیاز وی طراحی و اجرا می‌گردد.

بیشتر بخوانید: جدال دوج چارجر و چلنجر ۲۰۱۸ ؛ مقایسه ۲ ماسل کار آمریکایی مدرن و پرسابقه

Kawasaki Ninja H2R

حداکثر سرعت: ۲۴۹ مایل در ساعت (معادل ۴۰۰ کیلومتر در ساعت) قیمت: ۵۰.۰۰۰ دلار

کاوازاکی همانطور که اشاره شد، یکی از معتبرترین سازندگان موتورسیکلت جهان بوده که مدل Ninja H2R را برای مسابقات موتورسواری سرعت و در پیست های مسابقه طراحی نموده است.

مروری بر بهترین و سریع ترین موتورسیکلت های جهان در سال 2018

کاوازاکی نینجا H2R را می‌توان سریعترین موتورسیکلت جهان در رده نمونه های تولید انبوه قلمداد کرد. این وسیله نقلیه دوچرخ خارق العاده از یک موتور ۴ سیلندر DOHC با حجم ۱.۰ لیتر بهره برده که با استفاده از سیستم توربوشارژر نیرویی برابر با ۳۱۰ اسب بخار را در دور موتور ۱۴.۰۰۰ دور در دقیقه تولید نموده و حداکثر گشتاوری برابر با ۱۵۶ نیوتون متر دارد. بدنه خاص کاوازاکی نینجا H2R با استفاده از مواد بسیار مقاوم و سبک وزن ساخته شده که با توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۴۹ مایل در ساعت (معادل ۴۰۰ کیلومتر در ساعت) عنوان سریع ترین موتورسیکلت جهان در سال ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داده است.

Dodge Tomahawk

حداکثر سرعت ۴۲۰ مایل در ساعت (معادل ۶۷۶ کیلومتر در ساعت) قیمت: ۶۰۰.۰۰۰ دلار (معادل ۶.۶ میلیارد تومان)

شرکت آمریکایی داج (Dodge) که در ایران بیشتر با نام دوج شناخته می‌شود، در سال ۲۰۰۳ میلادی و در جریان نمایشگاه بین المللی خودروی آمریکای شمالی از مدل مفهومی Tomahawk رونمایی نمود.

مروری بر بهترین و سریع ترین موتورسیکلت های جهان در سال 2018

دوج Tomahawk از پیشرانه ۸.۳ لیتری ۱۰ سیلندر خورجینی دوج وایپر استفاده کرده که توانایی تولید نیرویی برابر با ۵۰۰ اسب بخار در دور موتور ۵.۶۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۷۱۲ نیوتون متر در دور موتور ۴.۲۰۰ دور در دقیقه را دارد. این ابر موتورسیکلت که تنها ۹ نمونه از آن ساخته شده، در عرض تنها ۲.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و با حداکثر سرعت اعلام شده ۴۲۰ مایل در ساعت (معادل ۶۷۶ کیلومتر در ساعت) سریعترین موتورسیکلت جهان به حساب می‌آید.

با کلیک روی لینک کد تخفیف الوپیک، می‌توانید از ۳۰ تا ۸۰ درصد تخفیف ویژه بهره‌مند شوید.

سریع ترین موتورسیکلت های جهان در سال ۲۰۱۸ در یک نگاه

نام حجم موتور تعداد سیلندر قدرت گشتاور حداکثر سرعت قیمت (دلار)
Dodge Tomahawk ۸.۳۰۰ سی سی ۱۰ ۵۰۰ ۷۱۲ ۶۷۸ ۶۰۰.۰۰۰
Kawasaki Ninja H2R ۹۹۸ سی سی ۴ ۳۱۰ ۱۵۶ ۴۰۰ ۵۰.۰۰۰
MTT Turbine Superbike توربینی ۳۲۰ ۵۷۷ ۴۶۵ ۱۵۰.۰۰۰
Kawasaki Ninja ZX-14R ۱.۴۴۱ سی سی ۴ ۱۹۷ ۱۵۸ ۳۲۲ ۳۰.۰۰۰
Suzuki Hayabusa ۱۳۴۰ سی سی ۴ ۱۹۷ ۱۵۵ ۳۱۲ ۱۵.۰۰۰
Honda CBR1100XX ۱۱۳۷ سی سی ۴ ۱۵۲ ۱۱۹ ۳۰۶ ۱۰.۰۰۰
Yamaha YZF R1 ۹۹۸ سی سی ۴ ۲۰۰ ۱۱۲ ۲۹۹ ۱۷.۰۰۰
MV Agusta F4 1000R ۹۹۸ سی سی ۴ ۱۷۴ ۱۱۵ ۲۹۶ ۲۳.۰۰۰
Aprilia RSV 1000R Mille ۹۹۸ سی سی ۲ ۱۴۱ ۱۰۷ ۲۸۲ ۳۱.۰۰۰
BMW K1200 S ۱۱۵۷ سی سی ۴ ۱۶۴ ۱۲۹ ۲۸۰ ۱۲.۰۰۰
Ducati 1098S ۱۰۹۹ سی سی ۲ ۱۶۰ ۱۲۳ ۲۷۲ ۲۱.۰۰۰
این محتوا به سفارش تخفیفان نوشته شده است.

گالری تصاویر بهترین و سریعترین موتورسیکلت های جهان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان