حمید محسنی مدیرکل حراست وزارت نیرو شد


حمید محسنی مدیرکل حراست وزارت نیرو شد

وزیر نیرو با صدور حکمی مدیرکل جدید حراست وزارت نیرو را انتخاب و از خدمات مدیر کل پیشین این مجموعه قدردانی به عمل آورد.

به گزارش آژانس خبری اقتصادتایمز، وزیر نیرو با صدور حکمی حمید محسنی را به عنوان مدیرکل جدید حراست وزارت نیرو انتخاب و از خدمات محمدرضا امینیان، مدیر کل پیشین این مجموعه قدردانی به عمل آورد.

رضا اردکانیان در این مراسم طی سخنانی عنوان کرد: با توجه به اهمیت صنعت آب و برق و ارتباط آن در تامین رفاه، آسایش و امنیت خاطر مردم، طبیعتا حفاظت و حراست از این صنعت و سرمایه‌های انسانی و فیزیکی آن بسیار حیاتی است.

وی با تاکید بر اینکه سلامت کار وزارت نیرو در بخش فنی، مالی، اداری و نوع رفتار با مردم دارای اهمیتی مضاعف است، ادامه داد: وجود حراست به معنای مسئولیت نداشتن آحاد مسئولان ما نیست، بلکه در این ساختار، مراکز حراست مسئولیت مشخص‌تری را بر عهده دارد.

اردکانیان افزود: وزارت نیرو دارای گستردگی و تنوع ساختاری است و موضوع حراست در این مجموعه از پیچیدگی و اهمیت مضاعف‌تری نسبت به سایر سازمان‌ها برخوردار است. بهترین جوانان و متخصصان با بهره‌های هوشی بالا در این وزارتخانه گردهم آمده‌اند که یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های وزارت نیرو دارا بودن این ثروت تجدیدپذیر است و بایستی نگهبانی، حراست و پایش آن مورد توجه قرار بگیرد تا این افراد دچار لغزش نشوند.

وزیر نیرو تصریح کرد: سیاست‌های دولت برای خصوصی سازی، اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، ظرفیت‌های جدید برای مشارکت بخش خصوصی و... جزو مسائلی است که وزارت نیرو را نسبت به سایر دستگاه‌ها متمایز می‌کند و حفاظت از آن نیز مطمئنا بسیار مهم‌تر خواهد بود.

وی تاکید کرد: در طی ۴۰ سال اخیر با عرصه‌های مختلفی مواجه بوده‌ایم که آن‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشته‌ایم و این بار نیز توطئه‌های دشمنان را با موفقیت پشت سر خواهیم گذاشت. در این بین نباید از این نکته غافل شویم؛ چرا که، هر چه به جلو حرکت می‌کنیم امکان پذیرش خطا نیز از مجموعه دولت کمتر شده و هزینه‌ها هم بیشتر خواهد شد.

اردکانیان با تاکید بر اینکه اولین اشتباه و خطای جدی مدیران وزارت نیرو آخرین اقدام اشتباه آن‌ها خواهد بود، گفت: همانگونه که خود را موظف پاسخگویی به هرگونه انتقاد و اشتباهی می‌دانم، مدیران بخش‌های مختلف این وزارتخانه نیز باید در قبال هرگونه اقدام اشتباهی جوابگو باشند.

وزیر نیرو تصریح کرد: بدین منظور طی بخشنامه‌ای به تمامی حراست‌های زیرمجموعه وزارت نیرو اعلام کرده‌ام اگر فردی با شخصیت حقوقی در معرض مشکلی قرار بگیرد که نیاز به برخورد قضایی داشته باشد، اولین کسی که صلاحیت ادامه کار در آن مجموعه را نخواهد داشت مدیر حراست خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان حراست ما بایستی مسئول پایش، حراست و نگهداری باشد، ادامه داد: ما باید از اینکه برخی از خطا‌ها تبدیل به رویه ثابت شود بهراسیم. این روند موجب سلب اعتماد عمومی شده و راه را برای خطا‌های به مراتب بزرگتر باز می‌کند.

اردکانیان با اشاره به اینکه شفافیت یکی از اصول حاکم بر فعالیت ماست، اضافه کرد: حتی در مورد شخص وزیر نیز اگر هر رویه‌ای را مبهم می‌دانید باید آن را به شکل کامل مطرح کنید و هیچ توجیهی در کار برای عدم شفافیت پذیرفته نیست.

وزیر نیرو در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: تمامی مردمی که از ما خدمات دریافت می‌کنند یکسان هستند و ما شهروند شهروندتر نداریم. هیچ نوع گرایشی خاص در ارائه خدمات نباید وجود داشته باشد. هر فردی چارچوب فکری و سیاسی خود را دارد، ولی هیچ یک از این مسائل در ارائه خدمات دخالتی نخواهد داشت.

هادی خانی، رئیس سازمان حراست کل کشور نیز در این مراسم بر لزوم استقرار میز خدمت الکترونیک در ادارات تاکید کرد و گفت: اثرگذاری، تصمیم‌سازی و پاسخگویی سه مولفه مهمی است که باید در دستگاه‌های خدمات رسان مورد توجه قرار بگیرد و میز‌های خدمت الکترونیک نیز در همین راستا شکل گرفته است.

محمدرضا امینیان، مدیرکل پیشین دفتر مرکزی حراست وزارت نیرو هم در این نشست طی سخنانی دفع حداقلی و جذب حداکثری، استقلال، شفافیت، پرهیز از نگاه جناحی و... را از جمله رویکرد‌های این مجموعه در طی سالیان حضور خود در دفتر مرکزی حراست وزارتخانه دانست.

در آیین تودیع و معارفه مدیرکل حراست وزارت نیرو، معاونان، مدیران عامل شرکت‌های مادرتخصصی و مسئولان بخش‌های مختلف وزارت نیرو نیز حضور داشتند.

گفتتی است، حمید محسنی، مدیرکل جدید حراست وزارت نیرو، در پیشینه شغلی خود علاوه بر مدیر کل حراست، وزارت رفاه و تامین اجتماعی، مدیر کل حراست سازمان تامین اجتماعی کشور و فعالیت در شرکتهای تابعه سازمان اقتصادی کوثر، سابقه حضور به عنوان شهردار منطقه ۹ تهران را نیز داراست.

خبرگزاری اقتصادتایمز این انتخاب شایسته را به جناب آقای محسنی تبریک و برای ایشان آرزوی موفقیت روزافزون دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه منابع انسانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط